This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Geschakelde plus

is de opbrengst van stator en vliegwiel van een scooter meestal rond de 90W?
Ik heb het laad vermogen van mijn Chinese retro gemeten , en kom op 2½-3 amp Deze heeft 6 laadspoelen en laad dus met een redelijk volle accu gemeten 36 watt. Dit gemeten omdat ik led verlichting ga toepassen . Met een amp meter welke je over de draad kan houden om te meten.

Dit gaat wel om een Grand Dink 50 S en niet over een Chinese retro scooter
Ik weet namelijk niet wat deze stator levert

Wat natuurlijk ook meespeelt , is het vermogen wat je nodig hebt om zo'n zwaar wattage uit de rotor te trekken . Merk nu al met de 36 watt , verschil in stationair draaien , met de 35/35 watt lamp , als je de verlichting aan zet . En ik denk dat als de. accu meer leeg getrokken wordt , ook mijn chinesie meer gaat laden.

Last edited:
Dit gaat wel om een Grand Dink 50 S en niet over een Chinese retro scooter
Ik weet namelijk niet wat deze stator levert
Ik heb een uitgebreide spec sheet gevonden van de Kisbee en daarop staat dat de stator max 90W kan leveren. De startmotor is 85W, nu nog uitzoeken hoeveel de laadregelaar kan leveren. Ik zal dit topic niet verder vervuilen met mijn Kisbee-geneuzel. Dit was de info waar ik al even naar op zoek was, dus ik kan verder.

Rekenen ze dan het vermogen van de wisselspanning , die uit de stator komt (kan komen) ? Ik heb gemeten op de rode draad die van de regelaar afkomt en via de zekering naar de accu loopt . Laad vermogen hangt dus van de regelaar af. Maar heb zowie zo al 2½ amp gewonnen met het verschil in gewone en led lamp.

FF topic een nieuw leven in blazen
Zo als de meeste wel weten heb ik naast mijn grand dink met de set up
70cc Malossi sport
12mm carb 94 sproeier
multivar met 9 grams rollen
Sito plus en met dit alles haal ik een top van 85 KM GPS (kilometerteller ziet er scheel van)
Met een verbruik van 1:17 op het moment
En dit alles met een geweldige bak licht

Tegenwoordig ook in het bezit van een New Dink en wil hetzelfde qua licht.
Alleen kan ik er niet goed achter komen of mijn huidige licht nu op AC of DC draait omdat dit een 4-takt is.
Set up van de new dink
50cc (100cc in bestelling)
en zonder varioring rest gewoon standaard en dus vreselijk traaaaaaag met een top van 60 km GPS
Maar wel 1:40

Ik heb een werkplaats handboek gevonden (in het engels) maar kan niet echt een electra schema vinden.
Wie kan mij daar aan helpen??

Ik wil nl dezelfde bak licht erop zetten als de Grand Dink maar weet niet of mijn stator dat aan kan.

Normaal gesproken is AC/DC gemakkelijk te bepalen. Doet je licht het als je de scooter op kontakt zet -> DC, doet je licht het alleen als de motor draait -> AC. Als je naar LED gaat, verbruik je normaal gesproken minder stroom dan bij halogeen.

Normaal gesproken is AC/DC gemakkelijk te bepalen. Doet je licht het als je de scooter op kontakt zet -> DC, doet je licht het alleen als de motor draait -> AC. Als je naar LED gaat, verbruik je normaal gesproken minder stroom dan bij halogeen.
AC dus
Alleen wil ik ook weten hoeveel watt mijn stator levert
Als je nl terug leest levert mijn Grand Dink ongeveer 90 Watt
met alles geïnstalleerd Wat ik op het moment aan Wattage er door heen trek is 130 Watt /12=10.83 A op AC Alleen 2X led plus 35 watt koplamp
Vraag niet hoe het kan maar het werkt.
Dit is nu direct op mijn draden van mijn groot licht aangesloten
Mijn beide verstralers zitten direct op mijn accu.
Zo rij ik al ruim 2 jaar rond en 40.000 KM verder (Bijna )
Nu weet ik niet of mijn New Dink dit ook aan kan dus vandaar mijn vraag wat levert mijn stator van de New Dink.
Ik ga een klein beetje uit van hetzelfde maar misschien dat iemand het zeker weet.
En zoals @Brute al voorstelde moet er ook nog stroom overblijven voor een zwaailicht

Last edited:
Let wel op , er zijn ook merken , die het licht op dc hebben , maar daar zit een relais tussen , wat schakelt als de motor loopt .
Beter met de multimeter meten op de dc stand , krijg je een rare meting als het ac is , en volgens mij geeft de meter het dan aan

Deze gelukkig niet dit is echt AC verlichting en lijkt daarmee erg op de Grand Dink
Ik ben er ook achter wat de Stator kan leveren
Het is een 8 spoels stator (Grand Dink 6-spoels) en Levert 114 Watt bij 5000RPM Dus 25 Watt meer als de GD
Nu alleen nog op zoek naar de geschakelde plus