Gepolijste Yasuni Z + Snel warm.

AeroXJunkii

Drunk with a gun
Heuj,

ik heb de laatste dagen mijn uitlaat helemaal gepolijst, de yasuni Z.
Nu vraag ik me af , hoe moet ik de uitlaat bijhouden en hoevaak? Kan ik er iets overheen doen zodat hij de uitlaat bescermt?

Verder merk ik dat de Z heel snel warm is, na een rondje door de straat is hij al warm. Dit was al dus ligt niet aan polijsten.

Kunnen jullie me misschien helpen?

Cheers !
 
Advertisement - register to remove this

laagvlieger said:
je kan ook doorzichtige hittebestendige lak kopen dan zie je het zelfs niet. ik heb dat gedaan voor mijn yasuni r en dat ging behoorlijk.


Oke Oke, Hoe werkt dat dan met olie? voor het rijden er dik opsmeren warm laten worden, wat is het effect? , kun je dat ook doen bij een bijvoorbeeld een Yasuni R die gewoon net hebt gekocht, dus niet gepolijst?

Wat raden jullie zowieso aan voor soort van olie,

Std.Cilinder
Yasuni R
17,5 Dell'Ortho
Malossi Deltaclutch 107mm
Malossi Vario (snelle)
De scooter is ontgrensd, alles..
std. luchtfilter

wat raden jullie aaan voor olie om gewoon mee te rijden en in de scooter te gieten, castrol ofso? ? ik moet wel een goede hebben..


Met zeer vriendelijke groeten,

Laters
 
AeroXJunkii said:
Heuj,

ik heb de laatste dagen mijn uitlaat helemaal gepolijst, de yasuni Z.
Nu vraag ik me af , hoe moet ik de uitlaat bijhouden en hoevaak? Kan ik er iets overheen doen zodat hij de uitlaat bescermt?

Verder merk ik dat de Z heel snel warm is, na een rondje door de straat is hij al warm. Dit was al dus ligt niet aan polijsten.

Kunnen jullie me misschien helpen?

Cheers !


een yasuni Z zal zijn warmte minder makkelijk kwijtraken door het feit dat een Z een binnendemper heeft , deze laat de warmte minder makkelijk af voeren maar dit binnenwerk zelf houd zelf ook nog warmte vast.

mja , elke uitlaat word vrij heet , het is een UITLAAT voor HETE gassen dus niet zo verwonderlijk ;)
 
SiemKromdijk said:
Oke Oke, Hoe werkt dat dan met olie? voor het rijden er dik opsmeren warm laten worden, wat is het effect? , kun je dat ook doen bij een bijvoorbeeld een Yasuni R die gewoon net hebt gekocht, dus niet gepolijst?

Wat raden jullie zowieso aan voor soort van olie,

Std.Cilinder
Yasuni R
17,5 Dell'Ortho
Malossi Deltaclutch 107mm
Malossi Vario (snelle)
De scooter is ontgrensd, alles..
std. luchtfilter

wat raden jullie aaan voor olie om gewoon mee te rijden en in de scooter te gieten, castrol ofso? ? ik moet wel een goede hebben..


Met zeer vriendelijke groeten,

Laters
ikzelf heb nooit olie op de uitlaat gedaan, maar naar wat ik gehoord heb moet wd40 het wel goed doen daarvoor, je pakt gewoon een doek en smeer die goed in met olie en leg em als je thuiskomt over je uitlaat. door het feit dat je uitlaat warm wordt zal de olie in je uitlaat intrekken (het rookt wel als de pest maar goed).

castrol vol synthetische olie doet het altijd heel goed en is nog betaalbaar ook. pas wel op, eens je vol synthetisch hebt gebruikt moet je dat blijven gebruiken als je je scoot netjes wil laten lopen.
 
laagvlieger said:
ikzelf heb nooit olie op de uitlaat gedaan, maar naar wat ik gehoord heb moet wd40 het wel goed doen daarvoor, je pakt gewoon een doek en smeer die goed in met olie en leg em als je thuiskomt over je uitlaat. door het feit dat je uitlaat warm wordt zal de olie in je uitlaat intrekken (het rookt wel als de pest maar goed).

castrol vol synthetische olie doet het altijd heel goed en is nog betaalbaar ook. pas wel op, eens je vol synthetisch hebt gebruikt moet je dat blijven gebruiken als je je scoot netjes wil laten lopen.


Pfffffff ":rolleyes:"

koop gewoon een busje Shell olie voor 8,- oid.
rijden, daarna insmeren en zo gewoon na 2 weken weer ff doen "rijden daarna insmeren" en je pijp blijft gewoon netjes zolang je het blijft doen ook na regen...
 
Het boeit inderdaad helemaal niks zover ik weet, mischien is het wel handiger om bijvoorbeeld TTS te gebruiken in plaats van Motul oid, sinds die nogal een sterke kleur heeft.

Maar ik heb altijd mijn uitlaat met olie ingevet, na het rijden zodat hij lekker warm was, ik had een washandje gepakt, vol met olie gegooid en gewoon de uitlaat gemasseerd zeg maar... werkt top :)

Trouwens, er stond mij iets bij over dat gepolijste onderdelen minder goed hun warmte kwijt raken, maar weet het niet zeker meer :)
 
Back
Top