Gepolijste velgen netjes houden? + filter vraag

ModKid

1000+ post
Als je metaal blank schuurt, en eventueel polijst, hoe houd je dat een beetje netjes met dat leuke weer hier in nederland?

hoe houden jullie je velgen, of carter kap een beetje mooi, zonder aantasting of roest ? want gepolijste dingen gaan gewoon roesten lijkt me? het metaal ligt bloot ?

ik had nog een 2e vraag, maar die ben ik vergeten, ik kom er nog wel op :L
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mja het roest iig niet bij mij, word alleen erg dof en rare vlekjes er op. Gewoon na een tijdje weer polijsten of goed onderhouden met belgom. Maar had je ook in het polijst topic kunne vrage.
 
alu van je carter ed roest niet , dit oxideerd en vormt een doffe laag over het alu

deze sluit het alu af en dan gaat het niet verder


bij metaal kun je het gewoon het best vet houden
 
ben ik eindelijk op mijn 2e vraag gekomen, ik heb problemen met mijn standaar filter, dit is mijn 2e filter al, eerst dus die standaard yamaha filter, en daarna een imitatie versie. ik heb problemen met het stuk wat op je carb klemt. Het rubber gaat na een tijdje echt gruwelijk moeilijk op de carb meer.

Als ik mijn filter weer op me carb wil krijgen moet ik me gehele buddy eraf trekken en me kappen, om een beetje goede houvast te krijgen om die filter er met man en macht op te duwen.

Hebben anderen hier ook last van? Hoe kan ik dit oplossen? kopervet of vaseline maakte weinig uit iig.
 
Ik heb het er bij mijn rox altijd gewoon met heel veel moeite en kracht opgeduwt.. heb niks proberen gladder te maken ofzo.
ik neem aan dat je je filter er niet vaak af hoeft te halen dus het is tog niet echt een groot probleem.
gewoon volhouden :D
 
TIP: die die luchtfilter slang in heet water dan word hij soepeler.. dan kun je hem gemakkelijk over de carb. doen en dan word hij als hij afkoelt weer normaal stug en gaat hij er niet zo af zoals je hem er op doet..
 
Dennis said:
of je moet je scooter goed afstellen, tot dat gebeurd is, is het inderaad een probleem, maar het is gewoon een kwestie van goed wrikken:)

of ik moet me scooter goed afstellen :S? als jij gaat rijden dan moet je toch je filter erop doen ? of ben je zo goed dat je in 1x de juiste sproeier hebt :+
 
Ik kneed het rubber altijd eerst een beetje soepel. Daarna hem er ook nog opfloeppen.

Maar hoe doe je het dan. Filter aan rubber en dan aan carb, of eerst rubber aan carb en dan filter erop. Het rubber er los opdoen in vrij gemakkelijk maar dan krijg ik het filter er niet meer op :X .
 
ik doe altijd de filter in zijn geheel met rubber op de carb. gebruik daarbij wel gigantisch veel kracht, het is leuk dat je filter er nooit meer vanaf kan vallen maar ik wil gewoon me filter erop kunnen krijgen zonder al me achterkappen en buddy eraf te moeten halen om een beetje houvast te kunnen krijgen, maar als ik me sproeier ken verwisselen zonder me filter er af te halen dan doe ik dat wel voortaan.

of anders in warm / kokend water maar leggen dan.
 
Back
Top