gepolijste velgrand

G.O.A.T

Well-Known Member
Beste mensen, ben bezig met mijn sr velgjes. Deze wil ik rood spuiten en de buitenste rand polijsten. Maar in die rand zitten best diepe beschadigingen, die krijg ik er niet 1,2,3 uitgeschuurd. Is er een andere mogelijkheid om deze rand bling te krijgen, zonder door het schuur en polijst werk heen te moeten?

mm eraf draaien of iets dergerlijks? Ik heb hier geen apparaten voor tot mijn beschikking. Weet iemand waar en voor hoeveel je dit kunt laten doen?

Zoiets: http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=15167&d=1139085584

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

gewoon eens rond kijken in de buurt of er bedrijfjes zitten die een draaibank hebben staan.
Hier in de buurt betalen we +/- 20 euro om 2 velgjes te laten afdraaien.

Als je ze laat afdraaien zou ik ze gelijk 1.5 a 2mm doen ( bij sr velgjes kan dat ).

Voor roterende massa word vaak "factor 8" gebruikt. Dus 200 gram van je velgen af , komt ongeveer overeen met 1600 gram van je frame af.
Alle beetje helpen :)
 
melf #50 said:
mja , dan moet de velg wel 100% recht zijn ,anders slingert ie al een gek

dan rijd je even langs een motorzaakje en laat je m even uitbalanceren :)
ik ken 5 mensen die hun velgen hebben laten afdraaien die zonder m uit te balanceren zijn gaan rijden , die geen last hadden van geslinger.

cif on peugeot said:
als je iemand met een CNC frees machiene kent lukt dat best wel aardig hoor ;)

Bij cnc freezen staat het werkstuk stil en bij een draaibank beweegt het werkstuk.

Je velgen afdraaien met een cnc bank is imo nutteloos en teveel werk.
Al enig id wat het dan kost? :)
+/- 10x zoveel ja.
 
Net bij een motorrevisie zaak geweest, bij hun paste de velg niet op de draaibank...

Weet iemand toevallig wat de diameter van een sr velg is? (sr mina)
(toevallig 13 inch? (13inch . 2,54 = 33,02 cm)?)

Hebben ze bij de gemiddelde scooterzaak zo'n draaibank? (zit nu op school, anders had ik wel even rond gebeld)
 
Last edited:
cif on peugeot said:
als je iemand met een CNC frees machiene kent lukt dat best wel aardig hoor ;)

als de velg recht is kan dat ja , maar als ie een beetje afwijkt frees je op 1 stuk meer weg dan op een andere gedeelte

uitbalanceren heeft niks met een slingerende verg te maken , als je een velg op de draaibank zet hoeft ie maar minimaal te slingeren dan wil het al niet
 
melf #50 said:
als de velg recht is kan dat ja , maar als ie een beetje afwijkt frees je op 1 stuk meer weg dan op een andere gedeelte

uitbalanceren heeft niks met een slingerende verg te maken , als je een velg op de draaibank zet hoeft ie maar minimaal te slingeren dan wil het al niet

ik bedoelde als die na het afdraaien uit balans is :)
 
mja, denk dat het onbalans dan wel erg groot is , als een velg een beetje krom is haal je op 1 plek meer weg dan de andere , maar nomaal zit het gewicht nog wel op 1 plek ongeveer.

uit balanceren zal dan wel erg moeilijk worden maar dan komt er lood bij :p
 
Back
Top