Geld en op jezelf wonen

Erik

Banned
Ik zit nu sinds september op kamers in Amsterdam en het bevalt echt supergoed, maar financieel is het echt een ramp. Ik sta sinds september bijna constant rood, wat voor mij niet echt normaal is. Ik ga ook niet opeens anders met mijn geld om maar toch sta ik elke keer flink in de min. Boodschappen doe ik bijna altijd bij AH, maar de kosten daarvan zijn niet bepaald hoog dus daar valt weinig op te besparen.

Mijn ouders betalen wel mee, maar dat ik er op achteruit zou gaan wist ik natuurlijk wel van te voren. Nu heb ik eens zitten rekenen en het komt er dus eigenlijk op neer dat elke maand op kamers mij zo'n 250 euro kost. Studiefinanciering krijg ik natuurlijk wel, anders zou het zo'n 400 euro kosten :eek:. Het is gewoon kut dat de dingen die ik normaal doe, nu niet meer kunnen. Uitgaan komt er ook niet echt meer van bijvoorbeeld.

Nu is het zo dat volgend jaar mijn school gaat verhuizen naar een nieuw pand, dat precies tussen mijn kamer en het ouderlijk huis in ligt |(. Ik zit er dus serieus over te denken om weer thuis te gaan wonen, simpelweg omdat ik net zo lang onderweg ben naar school en het me een flink bedrag per maand opleverd.

Help me! :*

Advertisement - register to remove this

Ligt eraan waar je het meeste 'hebt'... Heb je al je maten nu rond amsterdam hangen, blijf je aan het reizen, maar ook andersom.

Verder hoor je vaker dat mensen na op kamers te hebben gewoond weer ff bij hun ouders intrekken.

Ik denk dat als de afstand naar school vanaf je ouderlijk huis en vanaf je 'kamer' ongeveer gelijk gaat worden volgend jaar je het beste gewoon weer ff thuis kunt gaan wonen, je houd er toch aardig wat aan over zeg je zelf al :).

Alle kleine beetjes helpen, gewoon proberen zo min mogelijk uit te geven, boodschappen zo goedkoop mogelijk te doen, etc.

Mij lijkt het persoonlijk afschuwlijk om op kamers te zitten... Op mezelf wonen zou ik geen problemen me hebben, maar niet in m'n studietijd... Ik wist wel wat ik deed Erik, al was ik nooit thuis weggegaan :D

Zolang je goed met je ouders op kan schieten, is er geen beter hotel dat je ouderlijk huis :*

ik moet er ook niet aan denken om op mezelf te wonen..
als je al in amsterdam woont en je ouders ook, zou ik naar je ouders terug gaan..
ik blijf ook voorlopig thuis, daar vermaak ik me nog prima.

Idd
Ga evt tijdelijk weer bij je ouwelui wonen , scheelt je een bal geld , en je kunt weer wat meer van de leuke dingen genieten

Woon zelf ook nog thuis , zou soms graag wegwillen , maar ik zou vele dingen die ik nu heb niet willen missen ,
Al1 wonen is duur , maar dat weetje beter als ik :D

Ik werk momenteel niet maar het is echt krap aan hoor.
Binnenkort maar eens wat havenwerk doen :)

Aldi & AH is btw nog een wereld van verschil hoor Erik :)

Ga je int weekend terug naar je ouders of blijf je dan ook in A'dam zitten. Dat scheelt namelijk nogal een hoop=>>3 avondmaaltijden. Daar kan je 1x per week van uit.

Ik eet vrijdags tot zondag altijd bij mn ouders........werk dan ook nog thuis.

Maar alleen van mn stufie zou ik echt niet rond kunnen komen en zeker niet 7 dagen in de week.

Maar de AH is zo lekker dichtbij :P. Denk eerlijk gezegd niet dat dat veel verschil maakt. Ik ben nu 100-125 euro per maand kwijt aan boodschappen etc, ook al zou ik 50 per maand kunnen besparen, dan kost het me nog steeds een bak geld.

Ook even met mijn ouders over gehad, ze willen me nog hebben dus wat betreft zit ik goed :D.

Ik kan zo weg, dat is het probleem niet. Denk dat ik wel mijn uitwonende stufi door laat lopen :P.

Ik werk wel btw, maar dat is vrij onregelmatig dus daar kan ik niet echt van op aan. Ik kan het uiteindelijk allemaal wel betalen, maar ik wil het eigenlijk niet.

Back