geen vonk op bougie

Status
Not open for further replies.

siesse

Well-Known Member
hallo ik heb hier een peugoet speedfight 1 staan en deze heeft winter stil gestaan nu wil hij niet starten heb ik nieuwe bougie gehaald nog niks geen vonk. ook nog nieuwe cdi unit (als ik het goed schrijf) gehaald de bobine laten meten was goed. nu nog steeds geen vonk. waar zou dit aan kunnen liggen.

alvast bedankt sytze
 
Advertisement - register to remove this

Meet ff je spoelen door:

Ster-anker,

ontstekings spoel: rood/zwarte draad met massa boven 500ohm
Pick-up: blauw/gele draad met massa 120ohm plus/min 10% afwijking

is dat goed meet dan nog 1x op de rood/zwarte draad op wisselspanning minimaal 30Volt als je met de kickstarter rond trapt.

als dat goed is denk ik dat je het niet in de spoel moet zoeken.
 
hey ik heb die bobine met daaraan de kabel naar de bougie laten meten was goed en heb een nieuwe bougie gehaald dnaghost uhmmm heb er auto accu bij nou die zit wel vol hoor is geen chipkey enne dat ster anker waar zit dat precies? en er staat spanning tot aan de bougie heb gemeten
op de kabel staat ook spanning
 
siesse said:
heeft iemand nog een oplossing?

Even een domme vraag.....
Hoe probeer jij je scooter te starten, met startknop of met kickstart want als je accu leeg is draait je startmoter niet rond en geeft ie ook geen vonk.
Maar je zal wel proberen te kicken, maar er zijn heel veel mensen bij mij op school die gewoon vergeten dat er een kickstart op zit en wat ie precies doet.

Maar zit je kabel wel goed in je bougiedop gedraaid?
 
Maar is toch raar dat hij het eerst wel deed en na dat je hem weg zette niet meer. Kan wel zijn dat er dan ergens vocht zit of dat je "contactpunt(en) van de ontsteking helemaal verroest zijn of onder de shit) Misschien dat draden van je ontsteking niet meer goed in de seal zitten waardoor ze sluiting met elkaar maken
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top