Bougie vervangen geen vonk

JDobbel

New Member
Hallo

Ik heb een Peugeot Speedfight 2 uit 2007, heb laatst pakkingen vervangen (blok is onderuit de scooter geweest). Heb nu alles weer in elkaar zitten, maar de scooter krijgt helemaal geen vonk, nieuwe bougie, Bougiedop en bobine eral op maar nog steeds niks?

Hoe komt dit?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo

Ik heb een Peugeot Speedfight 2 uit 2007, heb laatst pakkingen vervangen (blok is onderuit de scooter geweest). Heb nu alles weer in elkaar zitten, maar de scooter krijgt helemaal geen vonk, nieuwe bougie, Bougiedop en bobine eral op maar nog steeds niks?

Hoe komt dit?
Met die oude peugeot blokken moet je alles aansluiten dus ook olietank meter, benzinetank meter etc. voordat ie vonkt
 
Een vonk begint bij de stator/ spoel (word geladen) bij je vliegwiel, Is die stuk of beschadigd heb je al geen vonk.

Door naar de cdi, als die stuk is heb je geen vonk.

Door naar de bobine kabel. Als die niet goed werkt/ stuk heb je al geen vonk.

Uiteindelijk de bougie. Haal deze eruit, plaats hem tegen het chassis en bekijk eens of die vonkt

Ik zeg dit omdat ik destijds een spoel heb vervangen die nieuw was, toch kapot gedraaid.

Nieuwe erop en weer niets. Bleken de schroeven die het vliegwiel vast draaien te lang! Kijk vooral hiernaar.

Anders kun je proberen wat je wilt maar zal die beschadigd kunnen worden, en krijg je geen vonk.

Helaas heeft mij dat drie spoelen gekost voordat ik dát doorhad.
 
Dan zou ik toch maar al te graag achter het vliegwiel willen kijken. Als er spoeltjes beschadigd zijn kun je proberen wat je wilt maar zul je geen vonk krijgen.

Om dat uit te sluiten zou ik daar ff kijken.
 
Alles geprobeerd aan te sluiten (geen resultaat)

Het vliegwiel etc heb k niet los gehad,
Heb alle mogelijke dingen geprobeerd maar hij vonkt nog steeds niet

Maak die dan toch maar los, kan een hoop fijnzand tussen zitten dat aangezogen is door de ventilator.

Ook kunnen de contact punten op de spoelen even als de magneten in het vliegwiel zwaar onder de roest zitten.

Mijn advies is schoonmaken. Je merkt meteen dat het magnetisch veld een stuk zwaarder is als je dat gedaan hebt.

Ik gebruik er zelf een schuurpapiertje ervoor. Alleen nadeel is dat de bescherming tegen de roest helemaal weg is.
Dus als je dat gedaan hebt om de tijd even schoon schuren.. En als de ontsteking dan op is compleet een nieuwe monteren en dan niet meer eraan scheuren totdat je weer het roest probleem krijgt.

Heb ik het verleden eigenlijk nooit een bobine kapot zien gaan op die peugeot scooters.. Wel eens een CDI kapot zien gaan.. Dus de cdi kan ook defect zijn (elektrolytische condensator is dan defect.)
 
Back
Top