geen voltage op bobine

thomasb050

New Member
beste,
Nadat ik mijn krukas heb vervangen van mij Kisbee 4t 50cc, startte de scooter ineenkeer met startkabel.

nadat ik alle kappen etc erop heb gezet opnieuw geprobeerd te starten, maar start niet meer. (ook niet met startkabels op de auto)

door de bougie bij het blok te houden heb ik geconstateerd dat ik geen vonk meer heb. heb een nieuwe stator, bobine, cdi en bougie gekocht en op je juiste manier aangesloten.

Motor Draait wel als ik heb probeer te starten, slaat alleen niet aan (geen vonk).

Accu heeft standaard waarde van 12,5V en bij starten daalt hij naar 9V, wat te laag is, maar dit is gemeten na 100x proberent te starten, de accu ligt momenteel weer aan de druppellader.

Verder er is er goede massa, bij starten dus 9V op het blok en Frame etc.

Ook komt er spanning vanuit mijn accu in de spanningsregelaar, alleen komt er 0V uit richting de stator?

Wanneer starten komt er 0,03V uit het pickup draad, die goed is want hij is compleet nieuw en heeft geen kabelbreuk.

Wie weet de oplossing want ik ben momenteel radeloos!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Thomas,

ik heb geen schema van de Kisbee 4-takt, wel van de 2-takt.
Misschien kun je even de kleuren van de draden vermelden op je CDI of een duidelijke foto maken van de connector die aangesloten zit op je cdi.

Wellicht kan ik je dan op weg helpen om het 1 en ander uit te zoeken/meten.
 
Hallo Thomas,

ik heb geen schema van de Kisbee 4-takt, wel van de 2-takt.
Misschien kun je even de kleuren van de draden vermelden op je CDI of een duidelijke foto maken van de connector die aangesloten zit op je cdi.

Wellicht kan ik je dan op weg helpen om het 1 en ander uit te zoeken/meten.
Heb het schema bij in de afbeelding gezet
CDI:
2 polige stekker:
zwart/rood gaat naar stator
Wit/ zwart naar contact slot
4 polige stekker:
Zwart naar contact slot
Groen/zwart naar bobine
Groen/geel naar pick up
Groen is aarde
 

Attachments

  • Screenshot_20200107-183212.jpg
    Screenshot_20200107-183212.jpg
    92.3 KB · Views: 19
  • IMG_20200108_182905.jpg
    IMG_20200108_182905.jpg
    218.6 KB · Views: 19
Ik neem aan dat de draad die naar de bobine loopt geel/zwart is en niet groen/zwart?
Verder zie ik de zwarte draad op de 4 polige stekker, daar waar deze rode verbinding op zit, deze gaat normaliter naar de cartersensor, die van jouw loopt naar het contactslot, dit waarschijnlijk om de cdi voor de gek te houden en deze het maximale toerental toe laat en niet begrensd op het moment dat de cartersensor aangeeft dat je 45 kmpu rijdt.
MAW, de cdi heb je ontgrensd, is dit correct?

De cdi die je momenteel gebruikt is dit de originele cdi van de Kisbee of is dit al een vervanger?

By the way, het schemaatje kan ik niet lezen, dit is te klein en daardoor wazig.
 
Ik neem aan dat de draad die naar de bobine loopt geel/zwart is en niet groen/zwart?
Verder zie ik de zwarte draad op de 4 polige stekker, daar waar deze rode verbinding op zit, deze gaat normaliter naar de cartersensor, die van jouw loopt naar het contactslot, dit waarschijnlijk om de cdi voor de gek te houden en deze het maximale toerental toe laat en niet begrensd op het moment dat de cartersensor aangeeft dat je 45 kmpu rijdt.
MAW, de cdi heb je ontgrensd, is dit correct?

De cdi die je momenteel gebruikt is dit de originele cdi van de Kisbee of is dit al een vervanger?

By the way, het schemaatje kan ik niet lezen, dit is te klein en daardoor wazig.
Inderdaad de groen zwarte loopt naar de bobine.

De CDI is een 25kmh CDI (blauw kenteken, reed altijd met begrenzer eraf want in de regio waar ik woon is geen controle). Het losse gele draad hoort aangesloten op de electronische begrenzer, die bij een toerental de vonk verlaat waardoor hij zachter rijd, of niet harder dan een aantal toeren.
Deze is niet meer orgineel, heb de orginele nog wel.
 
Last edited:
Inderdaad de groen zwarte loopt naar de bobine.

De CDI is een 25kmh CDI (blauw kenteken, reed altijd met begrenzer eraf want in de regio waar ik woon is geen controle). Het losse gele draad hoort aangesloten op de electronische begrenzer, die bij een toerental de vonk verlaat waardoor hij zachter rijd, of niet harder dan een aantal toeren.
Deze is niet meer orgineel, heb de orginele nog wel.

Huh, ik zie toch duidelijk een geel/zwarte draad die naar de bobine loopt!

Ik zou eens beginnen met het afkoppelen van die zwarte draad met die rode verbinder, als dit niet de originele cdi is heeft deze geen zin, sterker nog deze kan ervoor zorgen dat je een sluiting maakt want op sommige cdi's zit op deze plaats ook een massa.

Als dit zo is, vliegt de zekering eruit omdat je dan een geschakelde plus 12V op de massa zet, je maakt een kortsluiting dus!!!
 
Last edited:
Huh, ik zie toch duidelijk een geel/zwarte draad die naar de bobine loopt!

Ik zou eens beginnen met het afkoppelen van die zwarte draad met die rode verbinder, als dit niet de originele cdi is heeft deze geen zin, sterker nog deze kan ervoor zorgen dat je een sluiting maakt want op sommige cdi's zit op deze plaats ook een massa.

Als dit zo is, vliegt de zekering eruit omdat je dan een geschakelde plus 12V op de massa zet!!!

ja sorry geel zwart, beetje kleurenblind. wat wel apart is, met de orginele CDI gebeurd er precies hetzelfde! motor draait maar slaat niet aan, geen vonk. Ik heb alles vervangen (bougie, bobine, stator,CDI) om te kijken of de scooter dan wel start, maar al deze dingen zijn niet het probleem naar mijn idee... Maar vervangen kan nooit kwaad uiteraard.

En die zekering, is dat een zekering in de CDI, of de zekering bij de accu (7,5Ah)?
 
In de cdi zit geen zekering, dit is de zekering bij de accu.
Oh ja daar heb ik een doosje van gekocht omdat ik dingen wilde uitproberen. Had een CDI van een Fiddle erop gezet (10ah) en die klapte er toen uit, dus heb een voorraadje om te proberen.

Ik zal het zwarte draad eens los koppelen en kijken wat hij dan doet.
 
Last edited:
Huh, ik zie toch duidelijk een geel/zwarte draad die naar de bobine loopt!

Ik zou eens beginnen met het afkoppelen van die zwarte draad met die rode verbinder, als dit niet de originele cdi is heeft deze geen zin, sterker nog deze kan ervoor zorgen dat je een sluiting maakt want op sommige cdi's zit op deze plaats ook een massa.

Als dit zo is, vliegt de zekering eruit omdat je dan een geschakelde plus 12V op de massa zet, je maakt een kortsluiting dus!!!

geprobeerd eraf te halen en brak meteen af bij de rode verbinder, was die dan niet meer goed, lijkt stug aangezien het niet te maken heeft met het starten van de motor?

geprobeerd te starten maar zoals gezet, motor draait maar slaat niet aan...

zal op dit zwarte draad een nieuwe verbinder zetten...
 
Back
Top