Geen snelle onderdelen meer?

O

ocdaan

Guest
Gisteren was ik bij Matton, en die ouwe man wist me te vertellen dat ik geluk had dat ik hun laatste EVO as kocht. De overheid wil de verkoop van die snelle spullen aan banden leggen.

Nu dacht ik.... zal allemaal wel, maar een week terug heb ik ergens inderdaad een zelfde soort bericht gelezen.

Verontrustend dus...

Weet iemand of dit cowboy-verhalen zijn of dat dit alles op waarheid is berust:(
 
Advertisement - register to remove this

Pfff hier in belgie houden ze zelfs RAIDS tegen scooterdealers die snelle spullen verkopen en ze blijven het TOCH doen dusss...

Ik denk dat het weinig gaat uitmaken. Als ze het legaal verkoopscircuit aanpakken ontstaat er toch weer een zwart circuit. Aan snelle onderdelen blijf je toch komen hoor...

Trouwens in belgie is het al lang verboden en ik ken dealers zat die het nog doen...
 
ik snap niet dat het verboden word, er zijn hier legale races, wat wil je dan doen?
en zowieso, als het in nederland niet meer te halen valt, we hebben genoeg buurlanden waar die zooi wel word verkocht.
 
misschien wel beter ook dat al die spullen verboden worden. misschien worden er dan ook minder controles uitgevoerd. (zoals in belgie). gister op de rollerbank geweest, er stond echt een man of 12 bij. zo'n brommerteam kost de belastingbetaler echt wel veel geld.

ps, ik had 1.9 kw = 115 euro ;)
 
1.9,"*kijkt setup door*, hmmz had meer verwacht of heb je em begrenst op 1.9
:W

Mjah vind t raar als ze dit zouden verbieden! wrom scoot spullen wel en auto dingen niet..! Als t echt zo zal zijn laat ik t wel uit duitsland komen of gewoon ff naar belgie karren
 
Originally posted by PsychoDude_666
1.9,"*kijkt setup door*, hmmz had meer verwacht of heb je em begrenst op 1.9
:W

Mjah vind t raar als ze dit zouden verbieden! wrom scoot spullen wel en auto dingen niet..! Als t echt zo zal zijn laat ik t wel uit duitsland komen of gewoon ff naar belgie karren

1.9 was laag, ik had mazzel dat'ie nog voor samba pijp stond afgsteld. ik had die samba er even onder weggehaalt om de roest weg te halen en ik had dus ff de orginele pijp eronder gelegt. geluk bij een ongeluk dus.

wat onderdelen betreft geen prob idd. maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren...
 
zoals karoshi zei...

is het niet legaal, komt er een enorme illegale handel op gang

in Belgie ken ik meer dealers die wel opvoer verkopen dan die eht niet verkopen

en het is zo illegaal als de pest hier en cops vallen af en toe dealers binnen op zoek naar stukken

de dealers hebben hun stukken allemaal ergens in hun winkel achter deurtjes ofzo weggestopt

dus het probleem blijft hoor..

nu hopen dat het in nederland niet zo ver komt...
 
Originally posted by silver & black
zoals karoshi zei...

is het niet legaal, komt er een enorme illegale handel op gang

in Belgie ken ik meer dealers die wel opvoer verkopen dan die eht niet verkopen

en het is zo illegaal als de pest hier en cops vallen af en toe dealers binnen op zoek naar stukken

de dealers hebben hun stukken allemaal ergens in hun winkel achter deurtjes ofzo weggestopt

dus het probleem blijft hoor..

nu hopen dat het in nederland niet zo ver komt...

hoe liggen de prijzen dan in belgie? als het illegaal is kunnen ze er alles voor vragen wat ze willen in principe...
 
Ik was in de zomer ook in belgie op vakantie met maatjes, dus wij denken "kom we stappen even bij de plaatselijke brommerboer binnen om te kijken wat hij in zn assortiment heeft" (was in Lommel). Nja nergens vitrines te zien ofzo, dus wij lopen naar achter en vragen naar zn collectie versnellende spullen. Begint ie een verhaal af te steken "als ik versnellende spullen verkoop draai ik de bak in, bla bla" k dacht dat t een geintje was, maar das dus niet zo joh. Iedereen reed daar btw met begrensde leo's

maar ehm STEL dat ze deze wet invoeren: dan gaat scootparts bijv officeel vanuit duitsland opereren, en invoer naar Nederland, kunnen ze je alsnog niks maken.
 
Originally posted by ocdaan
misschien wel beter ook dat al die spullen verboden worden. misschien worden er dan ook minder controles uitgevoerd. (zoals in belgie). gister op de rollerbank geweest, er stond echt een man of 12 bij. zo'n brommerteam kost de belastingbetaler echt wel veel geld.

ps, ik had 1.9 kw = 115 euro ;)

minder controles?????? ben je niet goed op de hoogte blijkbaa...
 
Mja, de regering kan het verkopen van dit soort spullen niet eens verbieden.. Het is niet illegaal om een racescooter te prepareren, wat wel illegaal is om er mee over de weg te rijden..

Alsof remus pijpen, chiptuining en sportfilters voor autoos wel verboden word.
 
Back
Top