Geen powerband

Kaasje

Member
Hi ik ben flink bezig geweest met me rieju maar ik ben aan het afstellen maar ik krijg hem maar niet in ze powerband sproeier 110-138 loopt die het best maar hij gaat gewoon niet die power band in.
Setup:
Stage6 77cc alu
70/80 voca onderlangs
26mm pwk Dellorto met malossi filter
Mezoly racing membraam
Tandwielen 14/50
 
Advertisement - register to remove this

Kijk je Membraanplaatjes ook eens na , dat ze geen daglicht doorlaten , mijn advies is om Carbon plaatjes te monteren , als die breken is er weinig aan de hand .
Betreft Sproeiers .
Koop een sproeierset , hoog beginnen , dan afbouwen , ja .. ik weet het , gaat veel tijd inzitten tot de juiste afstelling gevonden is , maar als je 77 CC Setup Vast knalt , kost dat een boel geld.
 
Kijk je Membraanplaatjes ook eens na , dat ze geen daglicht doorlaten , mijn advies is om Carbon plaatjes te monteren , als die breken is er weinig aan de hand .
Betreft Sproeiers .
Koop een sproeierset , hoog beginnen , dan afbouwen , ja .. ik weet het , gaat veel tijd inzitten tot de juiste afstelling gevonden is , maar als je 77 CC Setup Vast knalt , kost dat een boel geld.
Toen ik het membraan monterede liet die geen licht door en er zitten al fiberglass plaatjes in
Post automatically merged:

Yitlaat ff uit elkaar en vloeibare pakking inderdaad op de lekkende delen.
Oke ga ik doen. En ik had dus sproeier 104 maar ik had de lucht schroef volledig dicht…. Maar heb nu 108 er in met luchtschroef 1,5slag open
 
Mensen praten over een powerband en hebben geen idee waar ze het over hebben....

Als je nou eens begint met het kijken naar je bougiekleur.... vergeet je "powerband" want die heeft hier niks mee te maken

Het begrip ''powerband'' wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd!
De zgn. powerband van een 2 takt motorblok is meer afhankelijk van de uitlaat dan de cilinder.
Welke uitlaat en cilinder bij elkaar passen ligt o.a. aan de timing van een cilinder. Bij een laagtoerige cilinder pak je normaliter een laagtoerige uitlaat.

Lucht dicht is sowieso foute boel
Oke ga ik doen. En ik had dus sproeier 104 maar ik had de lucht schroef volledig dicht…. Maar heb nu 108 er in met luchtschroef 1,5slag open

Met de luchtschroef volledig dicht mag de motor sowieso niet aanslaan!
Doet de motor dit toch, neig ik meer naar valse lucht wat ergens binnen komt...?
 
Het begrip ''powerband'' wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd!
De zgn. powerband van een 2 takt motorblok is meer afhankelijk van de uitlaat dan de cilinder.
Welke uitlaat en cilinder bij elkaar passen ligt o.a. aan de timing van een cilinder. Bij een laagtoerige cilinder pak je normaliter een laagtoerige uitlaat.




Met de luchtschroef volledig dicht mag de motor sowieso niet aanslaan!
Doet de motor dit toch, neig ik meer naar valse lucht wat ergens binnen komt...?
Oké dan ga ik dat morgen wel weer checken gewoon bij de carburateur en spruitstuk toch?
 
Bedankt voor alle reacties hij loopt nu goed met sproeier 110 en 2slagen open en ik schakelde dus eerst te vroeg want ik dacht ik trek hem nu een keer open tot de toeren teller zegt dat die echt bij de 11k toeren is en ik vloog weg en ging 100 in ze 5. Heb nog niet door getrokken in de 6. Enige probleem is koppeling slipt zitten nu versterkte veren in maar denk dat ik een 5 plaat koppeling moet kopen. Past die van polini zo standaard in je koppeling ?
 
Bedankt voor alle reacties hij loopt nu goed met sproeier 110 en 2slagen open en ik schakelde dus eerst te vroeg want ik dacht ik trek hem nu een keer open tot de toeren teller zegt dat die echt bij de 11k toeren is en ik vloog weg en ging 100 in ze 5. Heb nog niet door getrokken in de 6. Enige probleem is koppeling slipt zitten nu versterkte veren in maar denk dat ik een 5 plaat koppeling moet kopen. Past die van polini zo standaard in je koppeling ?
Oké jullie zijn nog niet van me af. De bougie is soort roest kleur zie foto. En als ik vol gas doe zegt me teller overboost? En hij hapert super erg maar dit lijkt me niet echt het probleem van de carb meer alsof me achter viel er vandoor gaat.
 

Attachments

  • 31420806-010B-4724-8329-FB27B072EE3E.jpeg
    31420806-010B-4724-8329-FB27B072EE3E.jpeg
    155.5 KB · Views: 7
Back
Top