En geen compressie baseer je op ?
hoe bedoelje hoe zetje da op tijd ?Waarschijnlijk staat de distributie niet op tijd .
Heb je het spul uit elkaar gehaald zonder de boel eerst op tijd te zetten en de krukas te blokkeren met Vario Blokkeer sleutel ?
hoe meetje de compressieHet is niet ondenkbaar , dat als je hem zo zonder de nokkenas op tijd te hebben gezet , je al schade aan de kleppen en/of zuiger hebt .
Heb je de cil kop ook met een momentsleutel vast gezet , of zo uit de losse pols . Zuiger moet op b.d.p ( bovenste dode punt ) staan ,
en dan het merkteken op het nokkenas tandwiel overeen met het merkteken op de kop. Misschien heb je mazzel , en kan je eerst kijken of hij op tijd staat ( ligt eraan hoe je het hebt gemonteerd) , dan als hij niet op tijd staat , goed zetten , en de compressie meten.
Zullen ook vast filmpjes op you tube staan , hoe de werkwijze is
Met een compressie meter , maar bekijk eerst eens dat filmpje .hoe meetje de compressie
Als ik dit video toepas zal de scooter dan starten ?Hier b.v. èèn van de vele
Post automatically merged:
Met een compressie meter , maar bekijk eerst eens dat filmpje .
Dat hoop ik voor je , maar dat ligt eraan of je al schade hebt , zou hem eerst goed zetten en dan eens kijkenAls ik dit video toepas zal de scooter dan starten ?
is de eerste keer heb via youtube gedaanEnig ervaring met een cilinder monteren of heb je het er gewoon op gezet.
hoe weet ge eig dat er schaden is bij de cilinder en ik ben zeker dat de kleppen niet goed staan er ging 10/15 tussen ma wist ni als da zo belangrijk wasEn ook even de kleppen stellen
isgoed zal ik doen moet ik dan video stuureDat weet ik niet , kan ik vanaf hier niet zien , maar als alles goed gemonteerd zou zijn , zou hij moeten lopen , en in 90% van de gevallen waarin de nokkenas verkeerd staat , heb je schade , hetzij kromme kleppen of beschadigde zuiger , daarom zeg ik goed zetten en proberen , het liefst met de hand het vliegwiel draaien om te kijken of hij vrij loopt.
van de kleppen en of er iets beschadigt isOok belangrijk is , om het slappe gedeelte van de ketting bij het op tijd zetten , aan de kant van de spanner te hebben , niet dat door het spannen als nog de nokkenas verdraaid
Post automatically merged:
Van wat wil je een video sturen ?
Zet het zaakje eerst eens op tijd (Bougie even demonteren) , draai het vliegwiel een paar keer rond , als hij vrij loopt , en je monteert daarna de bougie weer , zou je de compressie slag moeten voelen . Staat alles zeker op tijd , en heb je geen compressie , kan je het altijd weer demonteren .