gaskabel kapoet

MysticSoul

ChiLL-MoDE
Hmmz, ik rij lekker vrolijk rond vandaag.. hoor ik iets knappe, en meteen deed mn gas ut niet meer, ik dus beetje prutse aan mn gaskabel, blijkt dat ie is gebroke... Ik pas dus een nijptang, en ruk aan die gaskabel, en ben zo naar huis gereden..

Ik bel dus naar maxstein, blijkt dat een nieuwe gaskabel 60 gulden kost!! Gsus d8 ik zo, beetje duur.

Nu dus ff 2 vrage:
1. Is 60 piek normaal voor zn kabeltje?
2. Wie heeft er een how-to voor het vervangen, of weet hoe ut moet (ik ben n00b met vervangen van gaskabel :p )
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by SoulDarkness
5 piek?
waar haal je die dan? Ik heb het dus over het kabeltje van het handvat naar weet ik veel waar die heen gaat!

(dit is btw mn 200e post)

200e post9||6 :|

uhh gewoon bij simpele scooterdealer,kweet niet hoe het precies bij jou zit op piaggio zit er namelijk zo'n splitter onder voetenplank,weet niet hoe dat bij aprilia is maar ja simpel kabeltje moet niet meer dan tientje kosten lijkt mij
 
phantom gaskabel kost origineel (compleet met buitenkabel enzo) 80 gulden. ex het erin zetten.. toen ik nog n00b was (heeeeeeeeeeeeel lang geleden :)) heb ik dat een keer laten repareren.. ik was 110 piek kwijt :|
 
alleen de binnenkabel is nog geen 1 euro............... en die is dan 2 meter, en dan moet je nog een dopje erbij kopen dat je er omheen doet en in je gashendel frot........ dus voor €1,50 ben je klaar..........
 
Originally posted by SoulDarkness
5 piek?
waar haal je die dan? Ik heb het dus over het kabeltje van het handvat naar weet ik veel waar die heen gaat!

(dit is btw mn 200e post)

waar die heengaat :). denk naar je rem bij je achterwiel ofzo :D.
maar die gaat dus naar je carb, lijkt me vrij logisch toch :p
 
vandaag heb ik gaskabel vervangen bij aerox, die 2 delen kosten ehhh 26 euro bij elkaar, alleen ehhh nu doet ie t niet meer, ik weet niet zeker ofdat het direct wat met die kabel te maken heb (heb 2 dgnen stil gestaan) maar kabel lijkt er goed in te zitten gas is soepel schier goed terug enzo, alleen never nooit meer starten he, bougie vonkt....

iemand ideej wat er allemaal mis kan ziin gegaan??? bvd
 
Originally posted by Raymon_K
vandaag heb ik gaskabel vervangen bij aerox, die 2 delen kosten ehhh 26 euro bij elkaar, alleen ehhh nu doet ie t niet meer, ik weet niet zeker ofdat het direct wat met die kabel te maken heb (heb 2 dgnen stil gestaan) maar kabel lijkt er goed in te zitten gas is soepel schier goed terug enzo, alleen never nooit meer starten he, bougie vonkt....

iemand ideej wat er allemaal mis kan ziin gegaan??? bvd

check eerst eens of je gasschuif wel naar boven gaat als je gas geeft... zoniet dan is het fout gegaan met het monteren van gaskabel
als je gasschuif het wel doet denk ik persoonlijk dat je sproeier gewoon dicht zit door het kloten met je carb toen je de gaskabel monteerde. komt er wel eens bezine in je carb?
 
Originally posted by SoulDarkness
Hmmz, ik rij lekker vrolijk rond vandaag.. hoor ik iets knappe, en meteen deed mn gas ut niet meer, ik dus beetje prutse aan mn gaskabel, blijkt dat ie is gebroke... Ik pas dus een nijptang, en ruk aan die gaskabel, en ben zo naar huis gereden..

Ik bel dus naar maxstein, blijkt dat een nieuwe gaskabel 60 gulden kost!! Gsus d8 ik zo, beetje duur.

Nu dus ff 2 vrage:
1. Is 60 piek normaal voor zn kabeltje?
2. Wie heeft er een how-to voor het vervangen, of weet hoe ut moet (ik ben n00b met vervangen van gaskabel :p )


waar is hij geknapt? meestal bestaat de gaskabel bij een scoot uit 2 delen... als dan het deel in de buurt van je gashendel is geknapt is het nog het makkelijkst te monteren.
voor een universele binnen-gaskabel + nippeltje waarmee je hem vast zet in je gashendel mag je absoluut niet meet kwijt zijn dan €4,-
Orginele gaskabels zijn heeeel erg duur, maar die zijn precies op maat en knappen niet zo gauw omdat het nippeltje wat je bij een universele heel strak moet aandraaien er bij een orginele aan vast zit gelast ofzo.

Het vervangen kom je zelf wel uit, spreekt allemaal voor zich, als je maar wel zorgt dat je het nippeltje er strak genoeg op draait!
Als je gaskabel bij je handvat is geknapt, haal hem dan niet meteen los bij je carb, maar volg eerst de hele kabel en check of er ergens een splitter tussen zit.

succes!
 
Ja inderdaad, ik weet niet hoe het bij een aprilia zit, maar heb laatst eentje vervangen bij een runner. De kabel gaat vanaf de gashendel naar een 'huisje' toe, en eindigt daar. In dit huisje beginnen vervolgens twee nieuwe kabeltjes, eentje naar de carburateur en eentje naar, ik meen, de oliepomp. Zo te horen is de kabel vanaf je gashendel gebroken, dus dan moet je daar inderdaad ff een nieuwe inzetten, das niet zo moeilijk. Het is echter wel nodig een soort busje te halen dat je op de kabel schroeft, dit ter vervanging van het loodje dat er origineel op zit, anders kun je je kabel namelijk nergens achter vast klemmen. Ga ff naar de dealer en haal het spul ff dan wijst het zich vanzelf wel...

Greetz Arthur...
 
Back
Top