Tomos A35 gaskabel

Tomos15

New Member
Hoi allemaal, de gaskabel van mijn tomos A35 zit los. Als ik hem er weer in probeer te stoppen lukt dat niet echt en als ik dan vol gas geef ga ik maar een paar kilometer per uur. Wat ik ook merk is dat als ik vol gas geef de choke niet terug omhoog springt.
Heeft iemand ideeen of tips hoe ik dit kan oplossen?


IMG_5138.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

je moet vol gas kunnen geven om je choke eraf te kunnen halen.
wat "lukt er niet echt"? erin stoppen, of blijven zitten? als je buitenkabel niet blijft zitten, kun je geen gas geven.
als je hem erin zet en die metalen bus verlengt die je hier op de foto zit, "maak je je buitenkabel langer, zodat je beter gas kan geven en hij blijft zitten. op je carburateur zit net zoiets, die kun je ook uitdraaien om de speling eruit te halen.
andersom: als je deze bus er niet terug in krijgt, kijk je of die bij je carburateur wat ruimer (ìngedraaid) kan worden, zodat je deze er wel in krijgt. daarna beide weer strak zetten tot je "gas geeft" door te sturen en dan weer wat losser.
 
Zit de veer van de gasschuif er nog wel goed in of is die misschien gebroken? Die veer zorgt ervoor dat je gashendel ook weer terugkomt, daar lijkt het nu niet op.

15-900x675-product_popup.jpg
 
Back
Top