Tomos a35 16 inch buitenband uitgerekt.

Ha, na 2 weken lekker gereden op mn tomos a35 vloog 3 dagen geleden mijn achter buitenband van zijn velg af. Met als oorzaak of gevolg dat mijn binnenband lek was. Nu dacht ik even gemakkelijk een nieuwe binnenband erop te leggen en weer volop te kunnen genieten, echter blijft mijn buitenband er constant afvliegen (heb ondertussen wel 6 uur aan die banden lopen trekken en duwen). Maar die buitenband gaat er telkens op hetzelfde punt af. Als ik hem een kwartslag draai vliegt de buitenband er een kwartslag later af. Mis ik nu iets overduidelijke en doe ik iets compleet fout? Of is die buitenband gewoon van het 1 op het andere moment uitgespeeld?
 
Advertisement - register to remove this

Zit er een kabel in de band? En indien ja, zit hier een breuk in? Is de bandenmaat passend? Je zegt dat de band bij een kwartslag draaien, ook een kwartslag later eraf loopt, op welk punt is dat? Is jouw velg recht en onbeschadigd?
Groet,
 
Zit er een kabel in de band? En indien ja, zit hier een breuk in? Is de bandenmaat passend? Je zegt dat de band bij een kwartslag draaien, ook een kwartslag later eraf loopt, op welk punt is dat? Is jouw velg recht en onbeschadigd?
Groet,
Ik kan mij herinneren dat ik bijna mn vinger open haalde aan een los draadeind dat een beetje uitstak, heb dit misschien een beetje nonchalant genegeerd had iets gelezen over een kabel die niet uit je velg kwam of iets dergelijks. Ja achterband is 16 inch en heb hier ook redelijk lang zonder problemen op gereden totdat ik een lekke band kreeg. Band loopt precies bij de text KENDA eraf, in eerste instantie zat het probleem tegenover het ventiel maar wanneer ik de band een kwart slag draai deed het probleem zich daar voor. Velg is recht.

Ik vond het voornamelijk raar dat na één lekke band mijn buitenband gelijk ad was, maar miss ben ik iets te enthousiast geweest met mijn bandenlichter en heb ik mijn buitenband gesloopt?
 
Back
Top