awertyi
New Member
Mijn framenummer is erg verroest. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om het framenummer wil terug te kunnen halen? Ik heb al een tandenborstel met wd40 geprobeerd, maar geen resultaat. (Zie foto’s)
Dat was ik vergeten erbij te vertellen. Ik heb het rdw al gebeld, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Welke papieren hebben ze precies nodig voor een her inslag? En kijken ze ook naar het frame zelf of alleen de papieren enz?denk dat erg moeilijk word. denk dat je naar de RDW moet met alle papieren. zou er eerst eens heen bellen als ik jou was.
De nummers die hier stonden zijn weg vrees ik
Ik heb het originele boekje en daar staat dat daar een framenummer hoort te staan. :/weet je zeker dat je framenummer daar staat? Het lijkt namelijk op het subframe, wat een verwijderbaar deel is
Heb je ervaring met die gel?Zou er rustyco gel erop smeren en zien wat eruit komt.
Gel-methode | Rustyco
www.rustyco.nl
Mijn advies voor nieuwe frame nummers. Incapsuleren in een laag met vaseline of gewoon een goed hechtende vet.
Zolang er geen water in komt of vocht dan blijft het geheel nieuw eruit zien.. Bij controlle moeten ze maar het vet verwijderen..
Vind het wel een rare plek voor een frame nummer, precies op een plek waar corosie het hoogste is onder je scooter.
Ik ben dus bang dat ze bij het rdw de identiteit van het frame niet vast kunnen stellen en dat er dan helemaal niet meer op gereden mag worden. Er zit namelijk een wok op.naar het geheel. RDW zou juist het moeten kunnen vertellen. misschien hebben ze er geen zin in. soms loop je bij dat soort instanties tegen een muur en soms gaat t super simpel. Zou lig afspraak maken en dan alle papieren die je hebt mee nemen incl scooter. daar zullen ze zeker je verder kunnen helpen.
Zit die wok er op om deze reden?Ik heb het originele boekje en daar staat dat daar een framenummer hoort te staan. :/
Post automatically merged:
Heb je ervaring met die gel?
Vind het inderdaad echt een hele slechte plek voor een framenummer ja.
Post automatically merged:
Ik ben dus bang dat ze bij het rdw de identiteit van het frame niet vast kunnen stellen en dat er dan helemaal niet meer op gereden mag worden. Er zit namelijk een wok op.
Wat bedoel je precies met putten in metaal?Ik heb alleen ervaring met die purple spul van rustyco.. Moest wel veel erop spuiten.. Toen het goed ingeweekt was ging de pen van de middenbok zo eruit (althans er kwam toen beweging in en daardoor het los kunnen krijgen.. Zonder dat spul was er geen ene beweging in te krijgen..
Dus ja ik denk dat het spul wel helpt voor 75%.. Alleen aangezien het aardig roestig is kan het zijn dat er al putten in het metaal zit.
Dat spul verwijderd alleen de roest, geen putten in metaal.
Nee door de snelheid. Dus ik kan m niet naar het rdw brengen voor die wok met zo’n framenummerZit die wok er op om deze reden?
Maar dit zie je niet bij mijn framenummer toch?
kan onder het roest zittenMaar dit zie je niet bij mijn framenummer toch?
Daar heb ik ook over nagedacht. Maar ik heb een nieuw model typhoon en ik weet niet of al mijn onderdelen op een ouder frame passen. En overbouwen lijkt me moeilijk. Ben niet zo goed in sleutelenIk heb dit ook gehad, Heb toen een nieuw frame gehaald, kon er een vinden via marktplaats. Was toen goedkoper dan herkeuren
Dat is klotekan onder het roest zitten
Maar dit zie je niet bij mijn framenummer toch?
Hoe kan ik volgens jou het beste dit schoonmaken?Als de roest al diep is door gedrongen en je haald de roest weg, is er een grote kans aanwezig dat het er inderdaad zo eruit komt te zien.. Met het framenummer er brakkig erdoor. Je zal het eerst schoon moeten maken om te zien hoe erg het aangetast is.. Dan pas weet je wat er te doen staan