awertyi

New Member
Mijn framenummer is erg verroest. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om het framenummer wil terug te kunnen halen? Ik heb al een tandenborstel met wd40 geprobeerd, maar geen resultaat. (Zie foto’s)
 

Attachments

  • B4EE358A-8CDA-4F1D-9DD3-76CEAB1B6FE0.jpeg
    B4EE358A-8CDA-4F1D-9DD3-76CEAB1B6FE0.jpeg
    260.7 KB · Views: 83
  • 9C16FF43-48CF-43F6-895A-950810D640D9.jpeg
    9C16FF43-48CF-43F6-895A-950810D640D9.jpeg
    271.4 KB · Views: 62
Advertisement - register to remove this

denk dat erg moeilijk word. denk dat je naar de RDW moet met alle papieren. zou er eerst eens heen bellen als ik jou was.
De nummers die hier stonden zijn weg vrees ik
Dat was ik vergeten erbij te vertellen. Ik heb het rdw al gebeld, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Welke papieren hebben ze precies nodig voor een her inslag? En kijken ze ook naar het frame zelf of alleen de papieren enz?
 
naar het geheel. RDW zou juist het moeten kunnen vertellen. misschien hebben ze er geen zin in. soms loop je bij dat soort instanties tegen een muur en soms gaat t super simpel. Zou lig afspraak maken en dan alle papieren die je hebt mee nemen incl scooter. daar zullen ze zeker je verder kunnen helpen.
 
Zou er rustyco gel erop smeren en zien wat eruit komt.



Mijn advies voor nieuwe frame nummers. Incapsuleren in een laag met vaseline of gewoon een goed hechtende vet.

Zolang er geen water in komt of vocht dan blijft het geheel nieuw eruit zien.. Bij controlle moeten ze maar het vet verwijderen..



Vind het wel een rare plek voor een frame nummer, precies op een plek waar corosie het hoogste is onder je scooter.
 
Last edited:
weet je zeker dat je framenummer daar staat? Het lijkt namelijk op het subframe, wat een verwijderbaar deel is
Ik heb het originele boekje en daar staat dat daar een framenummer hoort te staan. :/
Post automatically merged:

Zou er rustyco gel erop smeren en zien wat eruit komt.



Mijn advies voor nieuwe frame nummers. Incapsuleren in een laag met vaseline of gewoon een goed hechtende vet.

Zolang er geen water in komt of vocht dan blijft het geheel nieuw eruit zien.. Bij controlle moeten ze maar het vet verwijderen..



Vind het wel een rare plek voor een frame nummer, precies op een plek waar corosie het hoogste is onder je scooter.
Heb je ervaring met die gel?
Vind het inderdaad echt een hele slechte plek voor een framenummer ja.
Post automatically merged:

naar het geheel. RDW zou juist het moeten kunnen vertellen. misschien hebben ze er geen zin in. soms loop je bij dat soort instanties tegen een muur en soms gaat t super simpel. Zou lig afspraak maken en dan alle papieren die je hebt mee nemen incl scooter. daar zullen ze zeker je verder kunnen helpen.
Ik ben dus bang dat ze bij het rdw de identiteit van het frame niet vast kunnen stellen en dat er dan helemaal niet meer op gereden mag worden. Er zit namelijk een wok op.
 

Attachments

  • 56167D53-C594-41FC-B924-77CF7BFFB66F.png
    56167D53-C594-41FC-B924-77CF7BFFB66F.png
    519.5 KB · Views: 30
Ik heb alleen ervaring met die purple spul van rustyco.. Moest wel veel erop spuiten.. Toen het goed ingeweekt was ging de pen van de middenbok zo eruit (althans er kwam toen beweging in en daardoor het los kunnen krijgen.. Zonder dat spul was er geen ene beweging in te krijgen..

Dus ja ik denk dat het spul wel helpt voor 75%.. Alleen aangezien het aardig roestig is kan het zijn dat er al putten in het metaal zit.

Dat spul verwijderd alleen de roest, geen putten in metaal.
 
Ik heb het originele boekje en daar staat dat daar een framenummer hoort te staan. :/
Post automatically merged:


Heb je ervaring met die gel?
Vind het inderdaad echt een hele slechte plek voor een framenummer ja.
Post automatically merged:


Ik ben dus bang dat ze bij het rdw de identiteit van het frame niet vast kunnen stellen en dat er dan helemaal niet meer op gereden mag worden. Er zit namelijk een wok op.
Zit die wok er op om deze reden?
 
Ik heb alleen ervaring met die purple spul van rustyco.. Moest wel veel erop spuiten.. Toen het goed ingeweekt was ging de pen van de middenbok zo eruit (althans er kwam toen beweging in en daardoor het los kunnen krijgen.. Zonder dat spul was er geen ene beweging in te krijgen..

Dus ja ik denk dat het spul wel helpt voor 75%.. Alleen aangezien het aardig roestig is kan het zijn dat er al putten in het metaal zit.

Dat spul verwijderd alleen de roest, geen putten in metaal.
Wat bedoel je precies met putten in metaal?
Post automatically merged:

Zit die wok er op om deze reden?
Nee door de snelheid. Dus ik kan m niet naar het rdw brengen voor die wok met zo’n framenummer
 
Ik heb dit ook gehad, Heb toen een nieuw frame gehaald, kon er een vinden via marktplaats. Was toen goedkoper dan herkeuren
Daar heb ik ook over nagedacht. Maar ik heb een nieuw model typhoon en ik weet niet of al mijn onderdelen op een ouder frame passen. En overbouwen lijkt me moeilijk. Ben niet zo goed in sleutelen
Post automatically merged:

kan onder het roest zitten
Dat is klote
 
Maar dit zie je niet bij mijn framenummer toch?


Als de roest al diep is door gedrongen en je haald de roest weg, is er een grote kans aanwezig dat het er inderdaad zo eruit komt te zien.. Met het framenummer er brakkig erdoor. Je zal het eerst schoon moeten maken om te zien hoe erg het aangetast is.. Dan pas weet je wat er te doen staat.

Daarom is het ook altijd zo belangrijk om een frame zo roest vrij mogelijk te houden.. Vandaar ik zelf ook de roest bij me new fly weg ga halen binnenkort en delen schoon borstel en opnieuw zwart spuit.

Want vaak is de coating of verf van een aziatische fabriek niet zo heel best.
 
Als de roest al diep is door gedrongen en je haald de roest weg, is er een grote kans aanwezig dat het er inderdaad zo eruit komt te zien.. Met het framenummer er brakkig erdoor. Je zal het eerst schoon moeten maken om te zien hoe erg het aangetast is.. Dan pas weet je wat er te doen staan
Hoe kan ik volgens jou het beste dit schoonmaken?
 
Met die gel die ik eerder noemde.. Want die lost de roest echt op..

Als je gaat schuren maak je het alleen maar erger.

1. Je haald de roest er wel mee weg, maar ook het materiaal
2. Kans dat je het frame nummer helemaal weg schuurt.
3. Omdat je het frame geschuurd hebt haal je een licht beschermde buiten laag van het metaal af en dan roest die nog ineens 10 x harder.


Die gel smeer je erop.. (zelfde idee als verf afbijt)
Laat je het even werken.. Kan zijn dat de gel de roest absorbeerd en dus bruin gaat uitslaan..

Waarschijnlijk een kwestie van een oude lap erover en 80% van de roest ben je waarschijnlijk dan wel kwijt.

Voorbeelden zijn op youtube te vinden:


 
Je hebt 2 mogelijkheden:

1.
Je probeert om er van dat spul op te smeren maar ik ben bang dat het nummer hier niet van terug komt.
Materiaal wat weg is kun je niet terughalen, ook niet met dit spul, dit lost enkel de roest op.
Maar mocht het toch enigsinds leesbaar uit de bus komen, zou ik zo snel als mogelijk contact opnemen en een afspraak maken met de RDW over het hoe en wat.

2.
Je doet of je neus bloedt en laat het zo, dus er verder niks aan doen en ervoor zorgen dat je scooter verder in orde is en niet is opgevoerd zodat je geen kans maakt op een WOK.

Het voordeel van punt 1 is dat je eventueel de mogelijkheid hebt het nummer opnieuw in je frame geslagen te krijgen door de RDW indien de rest van het frame ook niet aangetast is door roest en daardoor onveilig is.

Het nadeel van punt 1 is dat als je er eenmaal aan gewerkt hebt je niet meer kunt ontkennen dat het niet bekend was en punt 2 is daarmee niet meer mogelijk.
 
Back
Top