Fox witte rook.

jostefa

Well-Known Member
Hallo,

Ik had mijn brommer uitelkaar gehaald en daarna weer inelkaar gezet. Toen had ik me brommer afgesteld en hij liep werkelijk perfect, die avond zette ik mijn brommer in de schuur en ging ik slapen. De volgende dag pak ik mijn brommer en wil hem starten en hij doet werkelijk niks meer! Na vele malen kickstarten gaf ik de hoop op bougie zeik nat etc etc. Ik had toen de bougie eruit gelaten om de benzine te laten verdampen wat er in mijn cilinder zit. Volgende dag bougie er weer in en hij startte weer liep 2 seconden stationair en toen viel hij weer uit (kwam veel witte rook uit uitlaat). Daarna startte hij weer tijdje niet en toen starte hij weer wel maar viel weer uit na paar seconden. Als hij aanstaat en ik geef gast valt hij meteen uit. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is wat kan hier aan de hand zijn?

groeten jostefa
 
Advertisement - register to remove this

Toen ik de brommer weg zetten deed hij het perfect! Is het mogelijk dat door het vele kickstarten zonder dat hij aanging er heeeeel veel olie in mijn cilinder is gekomen waardoor hij nu niet aan wilt?
 
ja of gewoon benzine.. dus flink verzopen...

wat ik doe als mijn scooter verzopen is..
gewoon volgas houden en door blijven kicken... op een gegeven moment gaat die vanzelf aan :) niet makkelijk maar hij tuft wel wat aan..
je moet dan wel een tijdje kicken..
want je bougie eruit en kicken werkt niet.. omdat er benzine in je carter ligt.. en dat is vloeistof en die krijg jij niet via je bougiegat eruit.. en verdampen doet het in die korte tijd niet.
 
correct is gewoon AC. Dus ik ga nu als een malloot volgas kicken tot mijn knieen in puin liggen en hij start :p

heeft het nog zin om luchfilter eraf te halen misschien ? Zodat hij genoeg lucht kan aanzuigen als hij alles moet verbranden?
 
ik ga vandaag gewoon ff alles loshalen en schoonmkane daarna nieuw bougietje erin kijken of het dan wil werken. ik hou jullie op de hoogte mazzol!

edit: In de carbarateur zat op het aansluitstuk van het luchfilter redelijk wat olie komt dat door het vele kicken of is me olie motor kapot?
 
Last edited:
hmmz ik heb net mijn cilinder er afgehaald en mijn zuiger is roetzwart aan de onder kant ik denk dat ik deze maar meteen vervang.

edit: Ik denk dat ik gewoon op mengsmering ga rijden ga nu even nieuwe zuiger halen groetjes.
 
Last edited:
zo jongens ik heb flink lopen zweten mijn zuigerveren waren niet helemaal goed meer deze vervangen net brommer weer inelkaar gezet en hij start als een jonge god :p helaas stroomt nu mijn carb over dus flotter zal wel blijven hangen. morgen ga ik verder sleutelen en dan horen jullie of de problemen echt allemaal uit de wereld zijn thx!
 
OKey een update van mijn kant:

1.Ik heb mijn zuiger vervangen omdat de zuigerveren niet goed waren en ik de zuiger ook half brak eruit vond zien.

2.De schroefdraad van mijn carb was doorgedraaid aan 1 kant dus wss werd er valse lucht tussen de pakkingen gezogen.

3.Sproeier 2 maatjes groter.

4.Nieuwe bougie.

Nu rijd hij eindelijk weer als een zonnetje ben er erg blij mee alleen als ik rijd en ik laat gas los hoor ik een gek gerammel maargoed als het iets ergs is gaat het vanzelf kapot en mer ik wel wat het is hij rijd nu gewoon perfect ;)

(Ik dacht ik zet er even bij waaar aan het lag misschien hebben andere mensen er dan wat aan als ze de search gebruiken :))
 
Back
Top