fox bougie bruin maar loopt toch niet lekker

J0J0

Well-Known Member
Ik heb een peugeot fox.

Eigenlijk geheel standaard, ben wel van plan er wat aan te veranderen en heb de begrenzer in het luchtfilter er dan ook uit gehaald.
Nu is het zo dat hij eigenlijk veel beter trekt als ik gebruik maak van de choke....laat ik het zo zeggen als ik dat niet doe valt hij bijna uit als ik gas ga geven.

Ik dacht dan ook dat ik een grotere sproeier moest zetten, maare de bougie is wel de juiste kleur koffiebruin. Alsnog een grotere sproeier zetten?

Ook heb ik nog een ander probleem. Af en toe na een tijdje rijden gaat mijn fox nogal vreemd doen, hij gaat dan sputteren en het hij lijkt niet meer goed te pakken. Meestal valt hij dan ook weg en dat klinkt min of meer hetzelfde als hem uit zetten.
Soms moest ik hem een tijd laten staan en kon ik weer gewoon rijden, soms gewoon uitzetten en starten en hij ging ook weer.

EDIT heeft trouwens niet met het weghalen van de begrenzer van de luchtfilter te maken, had het daarvoor nl. ook al.

Echt vreemd, iemand een idee?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

aeroxke23! said:
fox is nest.. da is het probleem.. niet je bougie!Loser koop jezelf een echte brommer!

en wanneer ga jij eens ophouden met je debiele comments, zwijg dan gewoon looser


TS: als je de choke moet opzetten ga je zoiezo een grotere sproeier nodig hebben, ofwel zit er een vuiltje in je sproeier nu, kuis eerst de carb al eens uit en als het dan nog is een grotere sproeier steken, een maatje of 4-5 groter.
succes!
 
ja het is iig de standaard sproeier.
De carb is van buitenaf flink smerig, zal hem es schoonmaken. (ook binne hehe :D)
Hij loopt nu zelfs wat langzamer maar min of meer hetzelfde.

Zal es kijken.

TY
 
Maak je carb. schoon, zet je luchtfilterbegrenzing terug en kijk wat hij dan doet. Is 't dan nog niet opgelost zet er dan een grotere sproeier in. Luchtfilterbegrenzing eruit maakt hij alleen iets meer geluid, prestaties gaan er eerder op achteruit dan vooruit.
 
oke thnx will do.

Maare ben dus wat aan het zoeken naar een malossi multivar sport voor mijn fox.
Zie vaker mensen op inet met zo'n setup. Echter als ik bijv. ga googlen vind ik een hele hoop en ook voor peugeot maar nergens zie ik daar fox tussen staan.

Zou iemand me daarmee uit de brand kunnen helpen?
 
aeroxke23! said:
fox is nest.. da is het probleem.. niet je bougie!Loser koop jezelf een echte brommer!

Domme kutmongool, rot is op met je achterlijk debiele opmerkingen. Beter ga je abn leren, stom joch.

ontopic :|

Probleem wat jij had heb ik ook gehad, en dit kwam door valse lucht. Kijk eens of je luchtstelschroef er nog in zit, ik had dit ook, en het komt vaker voor dat die eruit trilt. Stel hem zoiezo ff af, misschien dat dat al wat helpt. Verder je carb schoonmaken is altijd goed, ik weet niet hoe oud je foxje is, maar als je dan tog bezig bent, kijk meteen ff hoe je membraan eruit ziet, en gelijk overal nieuwe pakkingen
(dus membraanpakkingen, spruitstuk-carbu pakking.)

suc6
 
luchtstelschoef zit er zeker nog :) thnx voor je reply
de fox is van 2001. Hmmz afstellen juist, als hij nog warm is de luchtstel schroef zo stellen dat je max aantal toeren haalt en dan met de schroef voor stationair terug draaien? (op de standaard uiteraard :D)
Maar hij trekt dus beter als ik de choke gebruik.

Kom net van de winkel. sproeier maatje 54 is standaard (zat er dan ook in).
Ik vroeg dus om maatje 56 tot 64 (ga nog wel es wat aanpassen :D)
Maare maatje 56 had ze en 60 62 en 64. 58 niet :(

Ga denk ik binnekort een malossi multivar sport aanschaffen.
Moet ik dan een maat of 6-8 groter gaan in sproeier?
 
voor een andere vario moet je je sproeier normaal niet aanpassen hoor, de multivar gaat trouwens ZEER leuk rijden ;) 54 lijkt me iig een beetje klein... 60 ofzo zal wel wat beter zijn, ik zou daar mee beginnen.
succes!
 
54 met luchtprop eruit, dat gaat nooit goed. Je bougie zal wel erg oud zijn, dan verkleurd die niet zo snel.

Beter doe je er gelijk 62 in, dan zit je wel goed in de buurt, dunkt mij;)

edit: mijn fox komt ook uit 2001. Ik zat op sproeier 64 met luchtprop eruit. Verder, als je al wat hebt lopen kloten met sproeiers ed, is het cker aan te raden wat nieuwe pakkingen te halen, zoals ik al eerder zei, en ook je membraankleppen nakijken. Ook heb ik al nieuwe zuigerveren erin moeten doen, dat scheelde behoorlijk, hij liep gelijk goed stationair en een stuk beter. Voor meer vragen, add me maar ff @ msn

kilikboy18@hotmail.com

ltr
 
aaaah net klaar met sleutelen, had de nieuwe posts dan ook nog niet gelezen.
ik heb er nu 58 in gezet (met prop) en moet zeggen dat dit een zeer grote verbetering is :)
ik dacht dat 60 mss een iets te grote sprong zou zijn.
Over die prop, ik heb hem er dan wel weer in maar op die prop heb je zeg maar een rubbere tuit die achter je kappen door loopt en die was bij mij door een bandje nog eens extra afgekneld. Ik zal nog wel eens wat proberen.

Btw ik vind de rechterbout van de carburateur wel heel klote om te verwijderen, met een steeksleutel gedaan, ik zag niet echt een andere manier.
 
killer1 said:
voor een andere vario moet je je sproeier normaal niet aanpassen hoor, de multivar gaat trouwens ZEER leuk rijden ;) 54 lijkt me iig een beetje klein... 60 ofzo zal wel wat beter zijn, ik zou daar mee beginnen.
succes!

Voor 77 euro mag ik dat toch wel hopen jah! :D
Maar ik zie in je sig dat je er ook een hebt dus je zult wel weten waar je het over hebt :)
 
Aaaargh, het probleem houd aan! :'(
Het gebeurd eigenlijk altijd na een tijdje vol gas te hebben gereden...beetje bergje af ook.
Altijd knalt er dan iets in de uitlaat ofzo, zo klinkt het in ieder geval en ook hoor ik iets blazen. Dit blazen is maar kort en doet hij dan regelmatig. (zo van pffffft)
Het probleem is dan dat de brommer anders klinkt en haast niet meer trekt. (gewoon zeer slecht rijdt)
Meestal doet hij weer normaal als hij een tijd stil gestaan heeft...dit is echt maf.
 
vervang je koppakking eens... daar kan het ook aan liggen, dan kan je ineens de wand van de cilinder eens bekijken, de cilinder hoeft er niet af, gewoon kop eraf nemen, zuiger naar beneden doen met kickstarter en de wand eens bekijken, der mogen geen krassen/zwarte vlekken op zijn... wel zien dat je eerst een nieuwe (alu) koppakking gaat halen en die er dan ineens monteerd.De alu pakkingen blijven normaal goed zitten en de kartonnen durven er al wel eens tussenuit blazen...
Ik hoop dat je het hiermee opgelost krijgt, je mag ook altijd eens naar hier komen dan zoek ik het mee uit voor je, woon wel in belgie :p
 
thnx killer,
Zal het van het weekend nog es lekker nagaan.
Owww is het dan niet zo dat hij dan vrijwel meteen valse lucht trekt of kan dat ook later gebeuren?

Waar woon jij dan eigenlijk?

Ik woon ook in Belgie btw :p
 
als hij bij de koppakking begint te lekken, dan verlies je compressie dus gaat hij veel minder kracht hebben en ga je een soort fluitend geluid horen... Ik woon in Vorselaar, bij Herentals... en jij? :p
 
Hmmz die plaats ken ik nou niet :p
Krijg wel sterk het idee dat het dan ook de koppakking is...dat hij na aardig warmlopen (ahum tijd volgas) pas begint te lekken. De brommer heeft nu alweer een hele nacht stil gestaan maar loopt niet als voorheen weer normaal.
Hmmz moet haast wel de pakking zijn, ik voel hem zelfs blazen als ik mij hand er bij houd.
Maar het weekend is er en ga dan ook nog es kijken.

Mooi als nu die kerel mijn ps2 vandaag overkoopt kan ik naar de winkel hehe :p

kwoon in Vroenhoven Riemst
 
Last edited:
als je op de kickstarter duwt, gaat deze dan even zwaar naar beneden als anders of makkelijker? kan ook zijn dat je steeds warmlopers hebt en je zuiger nu kapot aan't gaan is... dat zie je iig als je de kop eraf neemt aan de wand van de cilinder, die moet mooi blinken zonder krassen of zwarte plekken.


ps: je woont 85km van mij, beetje ver om snel met de brommer te doen :p
 
Back
Top