Zo dan na lange tijd toch weer een update.
Afgelopen maand relatief weinig tijd in de scooter gestoken ivm exames. Nu zijn de exames afgelopen en is er een zee van tijd om wat aan de scooter te doen.
Tussen de exames door heb ik nog het nodige gedaan maar dit betreft eigelijk alleen maar motorisch nieuws:
aangeschaft:
MHR poulies
MHR 2000 vario
MHR 2000 afgedraaide halfpoulie
MHR vl 14 membraam
Power one koppeling
Overange snaar
Drukveertje
Silkolene 2T ester olie
Sinisalo handschoentjes
en nog wel wat bende...
Naja ik had alles in het blok geschroefd en toen besefte ik eigelijk pas dat het compleet was
Dealtje gesloten met een vriend van me dat ik zijn sr frame mocht lenen als ik het subframe omlaste, blokje onder de sr gehangen en de laatste dingetjes in orde gaan maken.
Probleem 1: gaskabel was te lang en er zat een vast tonnetje op en ik had geen losse meer.
Probleem 2: zat geen vacuuem aansluiting op de carb maar wel op de tank
uiteindelijk een benzine slang trechter tank gemaakt om hem ff te kunnen starten.
Het beestje kwam na een paar kickjes al tot leven en leek redelijk te lopen.
Volgende dag tank en gashendel gefixt en stukje wezen knallen ik had de afstelling van de overbrening gegokt maar dit was al tegen perfect aan en ik had de carb zo gekocht
Knalde als een mother fucker niet aan de grond te houden
In de komende maand wil ik nog even wat extra onderdelen verzamelen zoals een c21 en een keihin 28 om verschil in vermogen te kijken op de bank en natuurlijk af te stellen op de bank.
ergens deze week verschijnt nog wel een filmpje.
Genoeg over het blokje, nu wat over de street
schrik niet hij gaat weg.... frame en kap voorvork poten en t stuk mogen voor een leuk prijsje worden opgehaald voor de gene die dat leuk vinden.
Er komt namelijk een nieuw frame dit frame weeg namelijk 10,4 kilo dat is ongeveer net zo zwaar als een verlicht scooter frame. De voorvork poten waren van masief alu en de kap klopte niet.
Nieuw frame zitten bedenken wat kwa afmeting bijna hetzelfde is behalve de dikte van het staal want dat is van het oorspronkelijke frame 4 mm en ik ga nu naar 2 dus ik hoop op een gewicht uit te komen tussen de 5 en 6 kilo.
Het principe van de voorvrok blijft hetzelfde alleen wordt het alumium vervangen door rvs pijp van 30 rond de dikte weet ik nog niet die moet ik nog berekenen. De kroon platen worden uit aluminum gefreesd en moeten dan ook een heel stuk lichter worden dan de giet ijzeren aerox moppen
Ik heb een schaal model van een honda rc 211v gp weten te regelen zodat ik de nieuwe kappen wat makkelijker kan maken dan van plaatjes.
zo een flink verhaal maar ik hoop de komende maanden flink wat fotos voor jullie te kunnen maken.
dat was m weer ciau
(voor de mensen die waren vergeten wat een honda rc 211v gp was: )