Flow's special street bike

Flow

Well-Known Member
hallo mede scooter freaks :)



Allereerst mijn scooter verleden:

Het begon toen ik 15 was en een maatje van mij kocht een aerox, dat wilde ik ook dus ik begon een kranten wijk :L . Terwijl ik aan het sparen was kocht een andere vriend van mij ook een aerox en begon deze optisch te tunen (kaspaerox) Dit vond ik geweldig en toen ik mijn eigen rox ook begon om te bouwen raakte besmet met het welbekende scooter virus :rolleyes: na deze scooter aardig bewerkt te hebben met plamuur en ander soort tuning rommel was ik het zat en wilde iets uniekers maken :cool: rox standaart gemaakt en verkocht die zag er toen zo uit :+
Foto=7IDCNXLX


verkoop ging uit eindelijk niet door maar heb hem toen aan een vriend verkocht zonder blok voor een veel te laag prijsje :rolleyes:


Ik vond bij m'n rox het optisch tunen het leukste en wilde dus iets maken waar ik zelf kappen voor kon maken :) . Ik zag de street van knuckle, dat vond ik erg mooi maar aangezien Arthur en nog een gozer op sf er mee rond rijden niet erg orgineel meer.Daarnaast vond ik de ophanging voor een mina blok ook niet egt geweldig omdat de wielbasis dan wel erg kort was, hetgeen Arthur heel mooi opgelost heeft dus besloot ik uit eindelijk zelf een frame te lassen :darkside:

zie hier de opbouw:
mijn vader bracht me op het id de buis gedeeltelijk door te zagen om de sterkte beter te behouden :banaan:
Foto=DIWIN8UO



Foto=J6QEP7ID



Toen beide helften in de primer en bijna aan elkaar (plaat is om de afstand juist te houden)
Foto=D7KF3KHZ


Nog even een buisje tusse gezet en die plaat er af getrapt het balhoofd er op gelast(dat nog te langt is)en in de primer gezet en dan krijg je dit
Foto=TL4BEIZH



Foto=QQQ7PFNY



Foto=C86S6GVB


Dan pak je je vieze lege mina carters en ga je kijken hoe je die er onder mikt
en dan krijg je iets in deze richting :picasso:
Foto=FBGALOZA



Foto=3WC884GP



Foto=4VSZ4J3B


zoals je ziet heb ik inplaats het frame recht naar benede naar het blok te laten lopen schuin naar achter laten lopen omdat dit de wielbasis vergroot en er naar mijn mening vetter uitziet :cool:

Toen ging ik eens na denken over de ophanging. Ik wilde mijn blok zoiezo goed horizontaal hebben en het moest mooi onder de kap staan.
Foto=TYLSVSDD

deze buis zou dan dus onder de kap komen te liggen hier ben ik dus nog niet tevreden over en ga ik nog veranderen, een mina veer is gewoon te laag. Ik ga morgen wat rvs pijp halen voor een bar zodat ik een lekker hoog kontje aan mijn kap kan maken :vetheid:

De scooter zou er uiteindelijk (kwa vormgeving) zo uit moeten gaan zien alleen dan zonder kuip en dan met een street fichter kapje of ik maak zelf iets dergelijks
Foto=KTZ4SMLN


wat er verder kwa frame nog moet gebeuren is:
-aflassen
-ophanging veranderen
-lagerschalen
-aerox voorvork aanpassen namelijk ingekort balhoofd en verlengde binnenpoten
-ophanging voor phantom radiatoren maken


Motorisch:

motorisch heb ik nog niet zoveel, alleen nog maar een rhq'tje pen 12 en een dellorto 30 mm om eerlijk te zijn :rolleyes:

zie hier de RHQ pen 12
Foto=37URUW87



en de dellie 30 (is zo vies omdat ie van een moror af is "gekomen":rolleyes: )
Foto=4J3O33TG



toekomstige setup:
cilinder: polinie evo
krukas:Mallossi RHQ pen 12
ontsteking:seletra met eprom 2003
spruitstuk:Mallossi recht
carb:stage 6 24 mm vlak schuif
vario:Mallossi mhr 2005
halfpoulie:Mallossi mhr 2005
koppelingshuis:Mallossi wing bell
koppeling: fly clutch
poulies:mallossi mhr
vertandings deksel: top nardo
vertanding: standaart (om te kunne wheelie mis later 13/44)

verder heb ik nog een paar scooter dingen liggen zoals een gepolijste top performance carter kap , metrakit oversized remschijf en een aerox achtervelg(moet nog een voorvelg regelen heb je er een pm me)
Foto=KPASQ8SP



Foto=YYHWKZ6M


binnekort mijn carters en carb laten stralen en aan de kap beginne natuurlijk :)

tot de volgende update :*

Hallo mede scooter freaks, weer eens een update :)

Ik had een paar dage terug rvs pijp gehaald voor me bar, bar gemaakt stond leuk maar dat spul is egt te hard om te polijsten en het leukste is dat er ook nog een soort profiel inzit wat je er eerst nog uit mag schuren :7 . Ook nog ff een voorvork gehaald die er ingezet en nog ff wat plaajes geschote

genoeg geluld fotos :cool:

eerst eventjes naar buiten gerold(maar daar was t beetje te donker voor :rolleyes: )
Foto=IHXP7MPF



eentje van de voorkant :w
Foto=3WOCLMHK


Toen maar even de schuur ingerold omdat het daar wat lichter was :kleuter:
Totaal
Foto=SEMEADRL


Achterkant
Foto=F6VBAYRJ


voorkant
Foto=AKZ8WJFS


En dat was het volgens mij wel weer voor deze keer nog even een voorvelg regelen en lagerschalen dan kan de voorvork er goed onder, nog iets voor het stuur bedenken en dan kan ik aan de kap gaan beginnen :darkside:

Hallo mede scooter freaks, weer eens een update :)

Ik had een paar dage terug rvs pijp gehaald voor me bar, bar gemaakt stond leuk maar dat spul is egt te hard om te polijsten en het leukste is dat er ook nog een soort profiel inzit wat je er eerst nog uit mag schuren :7 . Ook nog ff een voorvork gehaald die er ingezet en nog ff wat plaajes geschote

genoeg geluld fotos :cool:

eerst eventjes naar buiten gerold(maar daar was t beetje te donker voor :rolleyes: )
Foto=IHXP7MPF



eentje van de voorkant :w
Foto=3WOCLMHK


Toen maar even de schuur ingerold omdat het daar wat lichter was :kleuter:
Totaal
Foto=SEMEADRL


Achterkant
Foto=F6VBAYRJ


voorkant
Foto=AKZ8WJFS


En dat was het volgens mij wel weer voor deze keer nog even een voorvelg regelen en lagerschalen dan kan de voorvork er goed onder, nog iets voor het stuur bedenken en dan kan ik aan de kap gaan beginnen :darkside:

hallo daar :)

Ik ben inmiddels nog niet verder gegaan aan m'n kap (beetje lui geweest :rolleyes: ) maar niet stil gezete :w

ik heb een voorvelg geregeld want achter had ik nog(inmiddels velgrand geschuurt moet ik nog polijsten) en ik wil de achterkant van de spaken van de velg nog vol gieten met epoxy met filler zodat ik dichte spaken heb das pas uniek :cool:

pic van velg na aankoop :kots:
Foto=KYJBI3E8



frame ook nog even een mooi kleurtje gegeven :)
Foto=CVQTTDWH



heb ondertussen ook nog een phantom gekocht voor vervoer en daar zat een c16 bij weet niet of ik m gebruik zat meer aan c21 te denken ;)
zie hier uitlaat in opknap status beetje gestaal borstelt en met de gas brander gespeeld :rolleyes:
Foto=FOGSXZN6



malaguti heeft wel eens standaart tp carterkappen maar die hebben een heel ander lucht inlaatje, aangezien ik de mijne kweit was en ik zon uniek lucht inlaatje bij m,n phantom kreeg heb ik besloten deze maar te gebruiken :)
(lucht inlaat zit voor de kickstarter)
Foto=84HXJSLL



en even de remklauw adapter gepolijst :w
Foto=LIT6BZN3


dat was het weer voor deze keer :nosmile:


dat was het weer voor deze keer tot de volgende keer :*

hallo na tijden weer eens een update :)

heb een weekje de tijd gehad om aan m'n scoot te werken was eerst aan de kap begonnen met polyester maar ik vind t maar kut spul en het was scheef dus achter kant er af gehamert :7 :rolleyes: opnieuw in de pur gezet en ff vorm gegeven. toen ik een beetje tevreden was over de vorm dacht ik, laat ik me blok er maar eens onder gooien voorvrok er ff in (voor t id :) ) want t heb totaal niet de juiste hoogte enzo.

toen kreeg ik dit :eek:
Foto=SVQJ7OWT

kontje was duidelijk veel te lang had ik achteraf mis eerder aan kunnen denken 8P en let nie op de voorvork want die is veel te hoog dmv te lang balhoofd, dus t kontje maar ff ingekort en zonder polyester maar lekker met glas doek en epoxy :w

Foto=6QDQ7GMK


dus heb nog flink wat te schuren en af te werken :)

dat was het weer voor deze keer ga denk ik binnekort maar is beginnen aan nieuwe voorvork poten draaien op me werk en andere kroon platen frezen en natuurlijk de kap afwerken :w


ik ga lekker een weekje snowboarden mazzz :)

sinds tijden weer eens een update :)

niet stil gezeten de laatst tijd maar ook niet egt denderend veel gedaan. heb de mal voor me kap afgemaakt en als het een beetje mee zit gaat er vanavond en anders morgen het schuim in en daarna een glasdoek met epoxy om daarna de buite kant goed af te werken en daar een doek aan de buitekant aan te brengen.

aller eerst nog even een foto van de ouwe kap (ooit in een bui van verveling chroom gespoten :rolleyes: )

Foto=8Y47KMU7


en dan hier een foto van de mal (hier was ie nog niet helemaal af maar het gaat om het id)

Foto=DRDGDQPL


ook heb ik mijn voorvork poten verlengt met alu staf 29 rond zie hier de rechter (btw hier is de buis nog ietsie te lang :p en deze moet nog gepolijst worden)

Foto=W77GHJGL


in de vorige update was te zien dat ik een nieuw t stuk aan het maken was deze is inmiddels bijna af maar licht op school dus heb ik nog geen fotos van

ben ondertussen ook aan het polijsten geweest aan me velgen randen en me voorvork poten
bling velg :cool:

Foto=OC7LLPW7


Foto=HWTPREBR


daarnaast heb ik nog iets leuks aangeschaft :D
ik heb voor een heel lief prijsje een phantom frame met buddy voorvork en voorem aangeschaft om van de zomer een beetje rond te karren want al zou ik dan gepakt worden ben ik me blok en me frampie kwijt maar heb ik me project nog :)

Foto=6TSUCM33


btw naast de phantom zie je een omgelast subje liggen mogten mensen nog intresse hebben in omgelaste subframes moet je maar ff pm'n ik las ze om voor een lief prijsje

tot de volgdende update
:*

goeie middag

ik werd vanochtend wakker en ik had geen fuck te doen en het was lekker weer dus besloot ik is niet binnen te blijven zitten. Dus ging ik buiten polijsten :rolleyes:

Foto=6CHPK4ZY


zo als je ziet is er ook een nieuwe carb aanwezig dit is een stage 6 pwk 24 mm d-slide, deze kelk had duidelijk een polijst beurtje nodig :) en hier staat ie dan op ze wigje:

Foto=CASWU7WU


ik ben overgens niet tevreden over de wig, hij is veel hoger dan nodig is. Het vlak dat op je membraam zit en het vlak waar je spruit opzit ga ik beiden iets afvlakken maar ook niet te veel anders kom ik weer in de knoop met gaten die te ver afwijken.

wat gepolijste shizzel in het gras :cool:

Foto=8NMOEKIT


en hier alvast een voorproefje van mijn voorvork:

Foto=ZKOK4MZN


ik zit overgens al 2 weken te wachten op mbv die al lang mijn carters gestraald zouden hebben ik ben nu al 2 keer voor niks op komen dagen :confused:

dat was hem weer voor deze keer ik hoop aanstaande donderdag eindelijk een rollend frame te hebben staan

:* en tot de volgende update

hey alweer een update

Ben lekker aan de gang gegaan met me kap, schuim zit in de mal en heb de binnekant grof geplamuurd zodat ik het snel kan gaan glassen aan de binnekant met glasdoek, ik hoop op morgen maar hier de picca's.

stage 1:

Foto=AQZOHQ4L


Foto=T76AOVNT


stage 2:

Foto=MWLCUKYV


Foto=YASHLGX8


Foto=TZFXJJS3


daarnaast heb ik ook nog een nette uitlaat overgenomen van een vriend van me voor een lief prijsje

Foto=8YJL8DZW


je ziet het deukje nu heel erg door de licht val maar anders valt het wel mee :rolleyes:


hey er zit schot in. Ik hoop de kap aanstaande zondag klaar te hebben :)

allereerst kontje zit er nu ook aan zie hier de buitenkant, Strakheid :D

Foto=VK4Q3ULE


binnekant

Foto=63CSBCWQ


binnekant plamuren zodat de epoxy hars er niet tussen uit loopt als je de glasdoek aan de binnekant plakt, plamuurskils :D :w

Foto=MJSZEGC6


al redelijk strak geplamuurd

Foto=4IOG66AX


Dan nu eindelijk na 2 x voor niets naar mbv gereden te zijn omdat ze daar de telefoon bijna nooit opnemen eindelijk m'n carters terug en ik kon het niet laten om ze ff op elkaar te schroeven en er wat spullies op te gooien

Foto=EMO4BOT8


Foto=4KOZPGHL


Foto=KZP3DBQC


Foto=YAY7XKRS


naja ziet er wel netjes uit dacht ik zo

ik houd jullie op de hoogte over de kap, dat was m weer oooi

:*



hallo ff mini update

heb net ff glas doek in me kap gemietert dus morgen kan ik de kap uit de mal rukken en dan krijgen jullie een id hoe het er uit gaat zien.
daarna hoef ik het alleen nog maar een beetje in de vorm te schuren en dan een glasdoek er over en het is al weer bijna strak :D
maar hier dus de foto's
de tank (opzekop)
Foto=WHFHRKT6


het kontje :w :eek: 8P
Foto=BNF3F87G



ff een voornamelijke fotos update :)

kap uit de mal getrapt en ff wat fotos gemaakt:

Foto=AQ8DRBTB


Foto=FWC6XMH7


Foto=SMJUJDDC


Foto=IPKGVDNE


Foto=JTFHRV3M


toen maar even op het frame gelegd 8P
Foto=88Q3MU3Y


een paar uurtjes schuren later...
Foto=E4U8L3OC


Foto=YFEXD86H


[pr]http://www.mijnalbum.nl/Foto=I4MA8OKS[/img]

Foto=3K3V746R


zoals je ziet is het rond en niet meer hoekig :)
Foto=8UX7646L


Foto=DC7WY4CH


Foto=PVD4RGYZ


en toen als laatste nog even het bobbeltje waar je met je kruis tegen aan zit

Foto=YPNCSBWB


vanaaf nog ff alle kuiltjes en gaatjes uit de kap plamuren en daarna glasdoek er overheen en dan morgen de kap strak schuren

dat was m weer ik houd jullie op de hoogte :*

En daar was ik weer

na de kap dus glad geschuurd te hebben een glasdoek er overheen gelegd, en ik heb er vanmiddag een beetje aan geplamuurd en aan geschuurd om te kijken wat het makkelijkst en voordeleligste werkte.
Ik was heel blij met het resultaat want het is eigenlijk in no time strak :D dus nog even schuren en dan issie af :D
Fotos:
de tank
Foto=ZKN7GLL3


het kontje(die nog niet geplamuurd is)
Foto=FZCXVCQY


en natuurlijk het totaal beeld :)
Foto=ALSTDZX7


en de scooter bestaat natuulijk niet alleen uit de kap heb ondertussen ook nog de voorvrok afgemaakt.

hij is nog steeds te lang maar dit komt in orde zodra het blok er onder kan maar daarvoor moet ik eerst nog even bussen draaien op m'n werk dus dat duurt nog even.
Foto=TX3EAS3E


dat was m weer :*

allo

ben stuk verder gegaan aan de kap en is nu vrijwel strak maar omdat ik een pauper camera heb valt het verschil tussen de vorige 3 fotos en deze moeilijk te zien.

Foto=HLXPTCOM


verder bed8 ik me gister dat ik ook nog een stuur moest hebben en dat ik op school nog een geracht phantom t stuk had liggen, resultaat :cool: beunstijl clip'ons

Foto=KJYGMZG6

moet nog ff afgewerkt worden en ik moet nog maar kijken of ik ze gebruik maar ik had wat te doen op school :D

net nog ff langs mbv geweest en het volgende gehaald:

bridgestone 140/60/13 en een 130/60/16 ml 50 :)

Foto=JPJ7KSW3


aerox lagerschalen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HGW7DN4A[img]

en als laatste een mallossi mhr e13 powerfilter en ik kon het niet laten om hem even op me blokje te zetten :rolleyes:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=3LYCMSLK

Foto=8I8ZWWD7



moguh :cool:

afgelopen dagen flink aan het werk geweest, heb een boel dingen afgewerkt :w
allereerst de voorvork poten.

Foto=7CIGGEDH


had inmiddels ook een achtervelg aangeschaft die ziet er nu zo uit:

Foto=QDEDCARY


samen met se friendje voorvelg 8P

Foto=HFQCLLMI


Ik was lekker in het zonnetje aan het knutselen en toen vond me pa het leuk om daar nog ff een piccie van te maken

Foto=JQ3AUFGK


Foto=YX4AOITA


en dan nu een paar fotos van de scooter die een aardig "af" beeld schetsen, Was het maar zo'n feest :rolleyes:

Foto=I8TC7AXB


Foto=RKKKSNH7


Foto=8MNCUHOD

(klauw is er wel was alleen nog te lui om m te monteren)

Foto=6YBOGFTC


Foto=VL6ENS8F


Ik denk nu dat ik helemaal uit de kleuren ben maar dat was ik eigenlijk al een tijdje :) .

Ik wil de hele scooter zwart met gepolijst maar die e13 filter gaf ook nog eens de doorslag om de rem klauwen rood te maken en er komt natuurlijk ook een rode kill switch op :D

ik had nog een vraag aan jullie ik vind zelf de tank iets aan de grote kant ik denk iets platter en schuiner laten lopen, wat jullie ?

dat was m weer tot de volgende update :*


moguh :)

niet zo veel aan de scoot kunnen doen nog even me best gedaan voor school :confused: . Nu vakantie dus veel beuntijd :D maar iig ik had nog gezegt dat ik wat fotos zou maken en heb gelijk ff de cam van me ma gestolen voor betere fotos :) bij deze :

deze foto is van ooghoogte genomen dan ziet ie er ineens heel anders uit :D
Foto=CLZZLIWG


Foto=QA4JNNVM


Foto=CJAYZYEM


en dan is er ook nog de kale kant :rolleyes:
Foto=7POGEFHK


Foto=FOGA4XMD


Foto=8E66PJE3


en toen kwam ik op het id om er eens op te gaan zitten en dan een foto te nemen dat kwam eerst op dit uit :rolleyes:
Foto=OFAHTQJN


en toen ging ik er heel voorzichtig op zitten ik zat bijna....KLIK :|
Foto=Y3YGRLH6


en toen vond ik het wel weer leuk geweest :)



:* oooi

goeie middag

heb een tijdje niks meer van me laten horen maar k heb niet stil gezeten.

Blokje in elkaar met deze setup:

Foto=WEUCKWSW


onder me phantom gehangen blies heel aardig voor een standaart ontsteking, tot dat het circlipie er geen zin meer in had :| dus ik heb een extra spoelpoort in me cil wand :rolleyes:
Weet nog niet wat ik nu ga doen maar er is mij al een stage 3 tuned 3br evo aan geboden maar ik weet het nog niet, ik zie wel.

De street:
Ik vond het id van een ongeveerde voorvork toch niet zo heel plezierig maar ik wilde ook geen normale voor vork en toen kwam ik dit tegen in een fiets tijdschrift :cool:

Foto=BDXKDUCT


dit is dus ongeveer het id maar word dan wat steviger uit gevoerd, dus ik ga weer lekker knetteren binnekort :) .

ook ben ik inmiddels bezig aan een kuipje en dit was een beetje het id (let niet op de goede foto shop skils :p) maar daar binnekort meer over.
Foto=YXXSCWCD


ik houd jullie op de hoogte :*



Was ik weer :)

ik heb me evo maar even voor de laatste keer gefotografeert met de mooie groef er in, bij deze:

Foto=NUE8KXDT


zoals je ziet een dikke jatser over de spoelpoort en daarna ook nog is een mooie warm brander boven de uitlaat poort :'(

Maarja,
In de vorige update zei ik al dat ik een id had voor een andere voorvork, ik ben vandaag op school begonnen om een proto type uit hout te maken om te zien of het allemaal wel kan :p

Foto=RHUPXDK3


het linker verticale gedeelte zou dan dus in mijn balhoofd vallen en die 2 platen zouden dan de "wish bones" naar mijn voorvork zijn.

Foto=XJN36QXT


en de veer zou dan ongeveer zo moeten komen (het is niet deze veer deze is te lang maar om jullie een id te geven ;) )

Foto=WDV8FOJ6


om zo iets als dit te krijgen.

Foto=BDXKDUCT


.php?t=133912]reactie[/URL] achter ;)

:* tot de volgende update

moguh

Heb vandaag weer lekker aan m'n prototype geknutseld :)
En het lijkt tot nu toe aardig aan te sluiten ben maar n paar kleine min puntjes tegen gekomen :D

genoeg geluld, foto's:

Het principe:

Foto=7FFZLT7W


Vol uitgeveerd :
Foto=DYBEZUNF


vol ingeveerd :
Foto=6UTP4BSF


ff op me voorvork getieript
Foto=ORTF7AFJ


En voor de mensen die het nog niet snapten moet het met deze foto wel duidelijk worden :cheer:
Foto=CT4LX3A3


Ben er bijna tevreden over hoeven nog maar een paar minor modifications gepleegt te worden, en dan kan het id verwezenlijkt worden uit alu en rvs :cool:

laat nog even weten wat je van vind klikje

dat was m :*

Ik heb me project page nu even recht streeks van een andere site gekopiert dus er zitten nog de nodige foutjes in dit wordt z.s.m opgelost.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

vet dat je je project hier dropt :) vind dat idee mt je voorvork erg interresant, alleen denk ik dat je wielbasis erg lang word zo :p
 
PetriK said:
vet dat je je project hier dropt :) vind dat idee mt je voorvork erg interresant, alleen denk ik dat je wielbasis erg lang word zo :p

ja zat ik ook al een beetje mee maar ik denk de wielbasis word nu ongeveer 9 a 10 cm langer dat word dan dus in eens een meter ipv 90 cm, maar aangezien ik via me werk redelijk goedkoop een soort van fournails veren op maat kan bestellen kan ik de wishbones waarschijnlijk nog korter maken waardoor de wielbasis maar 5 cm groter wordt, en dit lijkt me niet zon probleem.
 
Zo, kijk :)

Dit is tenminste nog eens een echt project. Geen scooter met leuk gespoten kapjes en een evo, maar gewoon echt leuk doe-het-zelf werk.

Petje af. Mooie project page ook.

Succes verder.
 
ja maar liever 5 cm achter erbij dan voor ;) niet dat het een super vet ding is. echt respect voor je bouwkunsten zo... ik zie weinig mensen het na doen
 
Zeker ziet er gewoon goed uit! Ik blijf deze zeker volgen want zoals Petrik al zei dit zie je weinig. Byna Uniek ;)

Succes verder.
 
hey flow! hier je projectje ook maar ff neer gezet:)

ik vind het echt een leuk project om naar te kijken, en te volgen hoe alles vorderd.

voorvork idee is top:W

ga zo door. en ik het in de gaten.

ben je er mee van plan om mee te sprinten? of alleen mooi ding maken met snel blokje?
 
Bedankt voor de positieve reacites allemaal :)

@ aftershock ik d8 laat ik hier ook maar eens een acount aan maken zodat ik hier ook een beetje op de forums kan kijken, gelijk me projectje maar ff neergezet :p

en ik ben er idd van plan mee te gaan sprinten, alleen een beetje zuur dat me evo dus is vastgenaaid. Maar ga als alles goed gaat dit weeken een mhr speed kopen.
 
Wow, Echt heeeeel erg vet project, je hebt iig genoeg plannen en aan dit begin te zien zullen ze nog is perfect uitgevoerd worden ook:)
 
Back
Top