Fiets Gejat

Wat zouden jullie doen?

• Ik zou nooit aan iemand anders spullen komen

Votes: 18 17.0%
  • Ik kan het me voorstellen

Votes: 31 29.2%
  • Ik zou hetzelfde hebben gedaan

Votes: 47 44.3%
  • Ik zou me schoonmoeder hebben gebeld

Votes: 10 9.4%

• Total voters
    106

Casper

Mwooaapp
Van het weekend was het weer zover, we waren zoals altijd wezen stappen, daarna nog ff shoarma eten, maar toen we bij de fietsen kwamen, waren 3 van onze fiesten gejat. Bij mij lag alleen me wiel er nog met het slot eromheen, en de 2 anderen zaten aan mekaar vast en waren alletwee weg. :(
Godver de godver, dat was me 6de fiets in 4maanden. Ik werd echt pissnijdig, toen heb ik (met een niet nader te noemen promilage) een andere fiets uit het rek getrokken en die op me nek genomen en bij een maat vamme achterop gaan zitten. Best bijdehand, maar ik heb er absoluut geen spijt van, ik heb weer een fiets. Wat ik me wel realiseer is dat ik nu mee heb gedaan aan de visieuze cirkel, maar na 6 fiesten kan me dat geen ruk schelen...

Me ouders zaten te zeiken over onetisch e.d. maar na 6 fiesten is het echt over

Wat zouden jullie doen?

Advertisement - register to remove this

Ik heb er ook ooit een terug gejat, mijn 3e was al gestolen :(

Maar ik had de fiets van een klasgenoot gejat perongeluk, vol met bloemetjes enzo (wat je in het donker niet zag). Die moest ik van me vader terug gaan zetten.

Op school: "Mijn fiets was gejat, maar dag erna stond hij er weer toen me moeder ging kijken" :p

Ik kan het me goed voorstellen, en ik zou waarschijnlijk hetzelfde op dat moment hebben gedaan. Maar toch zou ik mij schuldig voelen tegenover de eigenaar van de fiets die jij dan hebt weggehaalt. Best hypocriet, maar dat is nou eenmaal het leven kan ik alleen maar daarop zeggen.

als je beetje dure kwaliteit fiets heb is het wel zonde en kan je ook pissig worden. kheb 1 keer een mountianbike gehad waar elke cent zakgeld in ging zitten. toen deze gejat werd heb ik van gevonde fietsen 1 gemaakt. en zodoende werd die gestolen, pakte ik een nieuwe @ station. werkt prima voor mij

enigste wat ik een keer hem gejat is zadel van een mountainbike. mijne was gejat :( en moest na het uitgan 3kwartier fietsen naar huis. dus heb toen ook maar een ander zadel meegenomen.

mijn fiets is ook een keer gejat bij het 't uitgaan, helaas geen andere fiets kunnen vinden zonder/met slecht slot...
In jouw geval zou ik hetzelfde doen, het is tegenwoordig heel normaal dat je andermans fiets meeneemt blijkbaar dus ja..:|

Ik zou het niet hebben gedaan, want als mijn fiets is gejat baal ik als de kk. En wat ik dan jat, kan zijn plaats toch niet innemen :'( Wordt iets slopen dan.

Ik woon dermate dicht bij de stad dat ik meestal loop of een krot meeneem. Maar als mijn fiets gejat zou worden, dan zou ik idd hetzelfde doen.

mijn Maxi( 200 eypo's) is gejat:(
verder mijn fiets gemolesteerd:@

wordt er niet vrolijk van, maar heb toch wel helaas lang met de foute gedachte rondgelopen om iemand anders brommer te jatten...en dat is echt FOUT!

Ik woon in Groningen, waar bijna iedereen (grote aantal studenten iig) op krakkemikkige, al ooit gejatte fietsen rondbaggeren... Kheb zelf ook 2 fietsen meegesleept die hier nu in de schuur staan.

Een mooie, nieuwe fiets meenemen is natuurlijk not done, maar een oud barrel... Het is hier gewoon de gang van zaken iig.

vroeger kocht ik nog fietsen in de winkel, dat kan ik me echt niet meer voorstellen.
Ik had mijn 1e fiets voor 500gulden nog wat gekocht. Paar maanden later gestolen uit mn kelder. Maar gelukkig was hij verzekerd, dus een nieuwe gehaald, weer gestolen. En zo is het 5/6 fietsen lang doorgegaan.
Op een gegeven moment was ik het zat en koop ik nooit meer fietsen in de winkel. Je moet gewoon een gestolen fiets kopen of als er eentje niet op slot staat zelf meenemen. Die dingen worden toch weer van je gestolen, maar als je hem zelf hebt gestolen is het niet zo erg als ie weer wordt gestolen hooguit wordt je boos dat je dan moet lopen.

Je moet ook je fiets aan een voorwerp vastzetten, niet je voorwiel. Dan ist natuurlijk niet zo raar astie wordt gejat.

Als je gewoon een slot door je frame trekt en ergens aan vast zit, jatten ze m ook niet zosnel. Elke junk heeft wel een dopsleutel om je voorwiel ff los te halen, t zijn er een stuk minder die met een hydraulische kniptang rondlopen

Mijn fiets is ook een aantal keren getolen, maar nu heb ik me fiets diefstal laten verzekeren dus hoef me niet ongerust te maken. maar als ik in jou schoenen stond had ik precies het zelfde gedaan;)

Ik had het zelf ook gedaan Casper..

Hier bij ons is het ook de hobby van de boeren om de fietsen van de "stadjes"verrot te trappen of te stelen..

Afgelopen jaar 7 verschillende fietsen gehad, waarbij ik dan ook weer een niet op slot staand barrel wer mee neem..
Blijft een vicieuze cirkel op deze manier 8P

Me pa en ik gingen @ dorpje verderop bij een handelaar een nieuw barrel halen voor paar euro.. onderweg er naartoe fietste er een vrolijk snuiter met prachtige Lons....-kleding aan op mijn barrel :|

Toen me fiets maar weer teruggevorderd.., tis geen ruilhandel tegenwoordig :rolleyes:

Enige wat ik jat is fiesten die niet op slot staan als ik na het stappen te lang op een taxi moet wachten ofzo. Altijd zijn dat gare dingen die ws. al een keer eerder gejat zijn en het boeit me dan ook vrij weinig als ie dan van mij ook gejat wordt (als ik em dezelfde nacht al niet in zee heb gegooid)
Maar zijn vorig jaar 2 fietsen van ons gejat, allebei vrij nieuw, toen heeft mn broertje ook gewoon een goede fiets gejat, het houdt natuurlijk een keer op. Daar zat ook zo een nieuwe type slot op, maar die heb je ook nog verrassend snel open.

Back