eXplosiondragracing scooterklasse

Dit is het regelement van 2005 dat sins dien nu nog gebruikt word... eerder volgens mij ook al gepost..

Voor vragen kan je contact opnemen in ons geval met: Johan van schie

Additional regulations Pro Scooter


Racing distance limited to 1/8 mile. Competitors must be 16 years over.


Designation: PS-, preceded by rider number .

1. Definition: This class will be for mopeds- or scooters, modified for dragracing.

2. Engine: Must be of a type specifically designed and manufactured for a production moped or scooter with 50 cc displacement. May be of other make or type. If liquid cooling is used: only watercooling allowed. No factory-racing or crosser engines allowed. Capacity restrictions: Maximum 90 cc. Stroke of engine may not be altered.

3. Fuel: Only general available road fuels allowed. Only lubricating 2-stroke additives allowed.

4. Fueltank: Must be securely attached to frame.

5. Exhausts: Working muffler required.

6. Frame: Any type allowed. Must be of sound construction. Control devices must fitted securely. No sharp edges allowed. If a fairing is added, it must be fitted securely.

7. Clutch: Operation by rider only. Lock-up systems allowed if fitted in stock housing. Clutch-cover spacers allowed.

8. Gearbox: If engine has no 5- or 6 speed gearbox as OEM, casings may be replaced to allow 5 or 6 gear boxes to be used. No external gear box al*low*ed. Automatic or semi-automatic boxes prohibited, unless OEM. Maximum of 6 gears allowed. Electro- or airshifters allowed. Front chain-drive spro*cket must be covered.

9. Carburetor: Any type of carburetor may be used. Type of 2-stroke induction system may be altered.

10. Supercharger and turbocharger: Not allowed.

11. Nitrous oxide: Not allowed.

12. Electrical: Any ignition system allowed.

13. Lights: Lenses must be taped over. Mirrors and indicators must be removed or taped over. License plates must be removed.

14. Seats: Any type allowed. Must be securely fitted to the machine. Any padding must be securely attached to the seat.

15. Mudguards: Allowed. Must be securely fitted.

16. Chainguard: Mandatory. Scrutineer decides about safety.

17. Stands: Must be securely fitted with a spring or other wise wired up or removed.

18. Front suspension: Must be operational. Any make or type allowed. Lo*wer*ing of tubes through yokes allowed, as long as travel or steering is unaffected.

19. Rear suspension: Any make or type allowed. Modified swinging arm, *struts, or hard-tail frame allowed.

20. Brakes: Working front- and rear brakes mandatory.

21. Wheels: Minimum 12” diameter.

22.Tyres: : Readily available motorcycle street tyres only, 1.5 mm minimum *tread depth measured before start of racing event. Tyres that have manufactory wear indicators like MT are worn when the tire and indicator are level .Slicks, hand cut slicks and tyres marked ‘Not for highway use’ not allowed. Any tyre which, in the opinion of the scrutineer, bears any *signs of having sidewall markings or lettering tampered with, will be grounds for immediate exclusion of the rider from the event.

23. Wheelie bars: Allowed.

24. Protective clothing: Mandatory is: Helmet certified for street use, and gloves. Clothing must be presented for scrutineering
 
De sfeer bij de SBO is al lang niet meer wat het "vroeger" was bij de verschijdene andere meetings. Hierbij denk ik aan Speelmangsplaten, de oude Jubbega's, Lelystad weekenden etc. Al is SBO nog zo tov, daar zal het nooit aan tippen, alleen al niet omdat de gehele "ik wil gewoon blazen"-mentaliteit er niet meer is. Wie weet tref je deze sfeer wel aan bij Explosion, wie weet?!

Verder, je bent er iig. van verzekerd dat je op drachten bekijks krijgt, en veel ook :W :p





LOL!! :D Ik zie hem al achter z'n pctje grommen :D Toevallig een linkje naar die discussie? :W

Hahaha jah met n dikke sigaar yn'e bek :p
discussie kan ik niet erug vinden :S denk dat dat topic verwijderd is


*edit: gevonden :p

http://www.explosiondragracing.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=99
 
Last edited:
wat een moraal ridders daar zeg :X

ze zijn allemaal zo wijs.. en vinden het allemaal zo geweldig..
"maar een scootertje"

terwijl 90% van dat volk nog nooit meer heeft zien rijde dan de pizza brommer voor de deur..
 
erg leuk dat ze het hebben over alles dat boven de 10 sec rijd mag niet mee rijden. En daar mee dan denken dat de scooters dus niet mee mogen rijden.
Aangezien er op de 200 meter toch wel rond de 7 seconden gereden moet kunnen worden door een superspecial scooter.
 
moet wel zonder nx vas:)

nx is niet toe gestaan daar geloof ik , maar zoals ik het bekijk moet 200 meter wel onder de 7 kunnen :)

ik heb al enig contact met iemand , gelieve verder niemand contact zoeken want het gaat de goeie kant op

probleem was gewoon dat aaldert en kees een VEEL te grote mond gebruikt hebben!!!
 
Ga jij dan ff regelen dat we nos mogen gebruiken :p

Je kan hem misschien beter een paar pics van jou/René/Dennis laten zien. En dan dat we bijv. wat Maarten al zei met een paar mensen gewoon eens langskomen, om kennis te maken en dan bijv, op een avond te rijden zoals ze op dat forum zeiden. En dat ze kunnen zien dat er ook serieuze mensen bij zitten, en geen pizza brommer.
 
moet wel zonder nx vas:)

nx is niet toe gestaan daar geloof ik , maar zoals ik het bekijk moet 200 meter wel onder de 7 kunnen :)

ik heb al enig contact met iemand , gelieve verder niemand contact zoeken want het gaat de goeie kant op

probleem was gewoon dat aaldert en kees een VEEL te grote mond gebruikt hebben!!!

ook opgelet op hoe er ge quote word?? in een niet serieuze reactie incl een :p word heel speciafiek ge quote zodat alles weer lekker negatief uitgedrukt word,
 
jasper , pepijn heeft gelijk , voor zulke gasten als hem wordt het idd niets

heb alweer contact gehad met 1 van de organisatie , en ze willen voor 2009 waarschijnlijk 5 sprinters uitnodigen op de vrijdag avonden

en zitten beunhazen er dus idd niet bij
 
Back
Top