Dit gaat alleen maar op als de energie duurzaam is opgewekt, anders is het nog maar zeer de vraag of het uberhaupt een voordeel is.Voordeel:
2: Geen benzine en olie verbruik ( Goed voor het milieu )
Wat altijd nog veel goedkoper is dan een volle tank benzine.Nadeel:
3: Accu opladen kost gemiddeld 8 uur ( Kassa voor de energie leverancier )
Dit gaat alleen maar op als de energie duurzaam is opgewekt, anders is het nog maar zeer de vraag of het uberhaupt een voordeel is.
Wat altijd nog veel goedkoper is dan een volle tank benzine.
ik werk zelf op electrische scooters.
ze trekken als een beest op maar dat is het dan ook.
de technologie is gewoon nog niet ver genoeg.
wanneer je gas los laat en weer vol aan doet gaat hij heel hard remmen op de motor.
en dan gaat hij pas weer verder.
daarbij moet je wel een verschrikkelijk grote accu hebben.
kort om het zal nog veel beter moeten worden om mensen te laten overwegen
En minstens 500 keer zo lang duurt.
Overdrijven is ook een vak...
De gemiddelde opgevoerde scooter loopt 1:20.
Als er 5 liter in je tank past, kun je dus 100km rijden.
Met een volle accu haal je de 50km wel.
Nu mag jij uitrekenen wat goedkoper is.
En minstens 500 keer zo lang duurt.
Nou ben even aan het rekenen geslagen en heb de AGM Retro als voorbeeld genomen, omdat hier een 4T en E model van is.
Retro 4T
Advies prijs: 1375,00 ex afleverkosten
Verbruik zal rond de 1:35 liggen.
E-Retro
Advies prijs 2995,00 ex afleverkosten.
Verbruik 50km op een volle accu.
Deze maakt gebruik van een 48v 60ah accu met een laadtijd van 8 uur.
60ah / 8uur = 7,5 amp per uur.
48*7,5*8 = 2,880 kwh, bij deze berekening zit je op 70% lading: 2,880 + 30% = 3,774 kwh. Met een gemiddelde Kwh prijs van 0,21 cent kost een volle lading 79 cent.
Als je elke dag 50km rijd:
E-Retro: 365* 0,79= 289,27 euro.
4T Retro: 365* 50= 18250km / 35 = 521 liter * 1.40 = 730 euro
verbruik kosten verschill: 440,73 euro op jaarbasis.
De 4T retro is 1620,00 goedkoper, dus 440,73 / 1620,00 = 3,67 jaar voor je de kosten eruit hebt van een E-scooter.
Ah in tijd bedoelde je.
Ook dan overdrijf je: 8*60/10=48 keer zo lang.
Aanschafprijs is niet rendabel tegenover brandstofkosten die je bespaart.
Alleen zijn ze nog niet zo ver dat dit in jou voordeel is.
Net zoals er al word aangegeven, je moet gewoon die accu vol kunnen 'tanken' en weer door rijden.
Als mensen die brommer 8 uur moeten laten opladen dan zijn er weinig mensen die zoiets kopen.
Ik heb wel bij een elektrische auto een handig wissel systeem gezien.
Dus misschien dat je in de toekomst een soort ruil systeem krijgt bij benzine pompjes.
Net zoals met gasflessen.
Maar daar zal natuurlijk wel weer een prijskaart aan hangen.
-
Tot dusver hebben ze in ieder geval nog geen goede methode gevonden om een accu snel op te laden, geloof dat de minimale tijdsduur 1 uur was, en dan zat hij 75 % vol, de overige 25 % duurde nog eens 3 uur.
Zie het maar als je telefoon batterij, het eerst streepje gaat net zo lang mee als de andere 2-4 streepjes.