• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

[Ervaringen]Electrische Scooters

#21
Tja, ik kan het zo snel even niet vinden.
Maar ze hadden bij zo elektrische auto een wissel systeempje wat echt 2 seconden duurde om ze om te wisselen.

Die had gewoon twee contactpunten, en daar zette je zo de + en - tegenaan.

Dan valt er vast ook wel zo handig systeempje te maken voor een scooter.
 
#22
Tja, ik kan het zo snel even niet vinden.
Maar ze hadden bij zo elektrische auto een wissel systeempje wat echt 2 seconden duurde om ze om te wisselen.

Die had gewoon twee contactpunten, en daar zette je zo de + en - tegenaan.

Dan valt er vast ook wel zo handig systeempje te maken voor een scooter.
Zoon aansluiting is erg oxidatie gevoellig, dus gaat bij scooters niet werken.

Dan is er ook nog een financieel probleem, alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk.

Een ruil Accu bij de pomp gaat het sowieso niet worden, ook al worden alle accu's hetzelfde. Aangezien elke pomp dan accu's moet gaan aanschaffen en dat is een hele grote kosten post.

Dan moet je ook nog eens die accu's achter slot en grendel opslaan, anders krijg je weer te maken met accu dieven, aangezien die geld opleveren.

Dus een pomp bediende moet bij elke wissel zoon accu pakken en dat kost weer tijd + oplaadkosten + aanschafkosten van een accu, reken maar uit wat dat al met al kost.

Zodra je meer de 3 euro voor een volle accu moet betalen ben je al duurder uit dan een gemiddelde 4T scooter met KM / kosten verhouding.
 
#24
er is een grote doorontwwikkeling in de accu technologie. Lithium polymeer oid
Het is lithium ION polymeer en behoort dus tot de lithium ion familie.
Het voordeel van de lipo accu's is vooral de hogere energiedichtheid.
Daarnaast moeten lipo accu's goed beschermd worden, vanwege explosie gevaar.

Ik heb eerlijk gezegd behoorlijk hoge verwachtingen van de zink-lucht accu.
Deze accu haalt zijn energie uit de reactie van het zuurstof uit de lucht met een elektrode van zink.
Deze accu's worden in batterij vorm al toegepast in gehoorapparaten e.d.
Het probleem van deze accu's is nu nog het aantal laadcycli.
Een zwitsers bedrijf is bezig om een vloeibare elektrode te maken voor deze accu, het grootste voordeel hiervan is dat hij dan in de toekomst tankbaar gemaakt zou kunnen worden.
FF de accu leegpompen en opnieuw vullen met een nieuwe elektrode is dan hetzelfde als tanken nu.
De oude "elektrode" hoeft niet weg gegooid worden, maar kan geregeneerd worden.
 

superDave

Yamaha Aerox 4Takt
#29
hahaha, in China schijnen ze massaal op die dingen te rijden.

Maar nu de topic toch een schop heeft gekregen en we vier jaar verder zijn, hoe ziet het met de E-scooters?
Ik heb ze nog niet in grote getalen gezien. Zijn deze inmiddels wat meer rendabel geworden?
 
Advertisement - register to remove this