ErikN's SBO 2008 Sprinter

@ Titus en Pepijn:

Iedereen heeft wel een streeven lijkt me? 8 seconden is haalbaar, daaronder ook nog! En al rij ik 10 seconden ofzo, denk je dat ik er mee zit? No way, puur om de lol. We zullen het wel zien op Meppel.

Haha Held :winner:

wel toffe brommer verder :)

Dat het heel blijft :D

Ik rij met de Speed T cilinder (fabrieks getund geval) Hierop moet je eigenlijk met de pen 13 zuiger rijden, of een pen 12 cross zuiger. Beide gebruik ik niet maar de normale Speed zuiger, enkel moet je dan wel een 85mm drijfstang hebben. Dus et wolla:

T cilinder
Karsemijer ophoogplaat (5mm)
RHQ 85
Speed zuiger

no offence maar volgens mij klopt dit niet helemaal.
dat er een p13 zuiger bijgeleverd wordt klopt
deze zuiger is voor de rest gelijk een speed zuiger alleen de piston pen is dikker en de zuigerveer is dunner
ook is een 85 mm drijfstang niet nodig bij deze cilinder.
ik reed zelf met een dopler ass en deze cilinder icm een speed zuiger p12
ik heb 23 pk gehaald met deze setup
blok zit nu onder de zenith van fontio

voor de rest een mooi ding! komt vast nog wel wat meer pk uitrollen.

suc6

Njah zo loopt die bij mij :D Verschil in zuiger is toch wel wat meer

P10100091.jpg

P10100101.jpg

Inmiddels is er een 23,6 uit gekomen. Dit met een Team 06 pijp en een Team 19mm cabrateur. Enkel rijd dit toch gewoon wat minder dan met de Keihin en C21. Voor de rest vlam ik gewoon, en ga ik alvast kijken of ik er volgend jaar mee door wil. Zo ja dan bouw ik een Sonic op voor me vriendin (die er dan ook op ga rijden) Setup word dan wel gewijzigd.

Alles is goed hoor Hans.

Enkel valt het geheel me gewoon tegen, ik verwachte geen super tijden ofzo. Maar het is gewoon niet wat ik zoek (het hele scooter gebeuren, is denk ik gewoon over voor me.) Erg jammer ergens, had nog leuke plannen :) Voor alsnog rij ik wel gewoon de sprints nog af zolang niemand hem koop van me.

Thans iedereen.

@ wes: Was me dag niet joh, viel me allemaal zo zwaar tegen!(de rox) Dus was behoorlijk sjagie :+

@Martijn: Laten we daar over maar ophouden :D had 20,2..........x| kom gewoon geen vermogen eruit! Mannen van Fred Motoren stonden ook raar te kijken toen ik zei dat het een T cilinder was. (en dan zo score)

@Firefox_16: Ik denk er nog maar eens goed overna. Vind het toch wel ergens zonde.

Overgings waren me tijden ook niet super, kan me een 8,4 herrineren. Reactie rijden waren ook extreem hoog! Maar goed, we zullen zien of ik hem hou, of dat ik toch maar even me plannetjes gaat uitvoeren :)

Meppel

Zo eerste sprint zit erop, en Zondag zelf dacht ik: Zal ik wel ermee doorgaan?

De aerox valt me behoorlijk tegen! Vermogen zit er niet in, tijden zijn om te janken etz etz... Dus de kans is groot dat Meppel me 1e en laaste sprint was (met de Aerox) Heb nu 2 opties voor me eigen:

- Geheel stoppen en alles verkopen
- Aerox verkopen zonder blok, T cilinder verkopen en een normale speed laten tunen bij Marco. Dit alles onder een Sonic frampje bouwen (wat ik immers toch nog heb liggen) en iemand anders erop laten rijden, voor de tijden wel is waar. Ik zelf ben toch te zwaar dus dat is gewoon voor de lol dan.

Twijfel gevalletje dus. Ergens vind ik het leuk om te doen, en als ik nu kap krijg ik toch spijt wss!?

Maargoed, besluit dit weekend wat ik ermee doe.

P1010001st-1.jpg

P1010005st-1.jpg

(als iemand zich geroepen voelt om me rox zonder blok te kopen :+ pm me dan even, maak er wel een mooi prijsie voor)

Erik, neem je het zelf niet zo zwaar joh, mij zat het ook niet tegen afgelopen weekend en heb ook alles bij elkaar verrot gescholden (vraag me vrienden maar na :p) maar aan stoppen denk ik geen seconde! Dit omdat ik vind dat je aan de sprints ook sociale contacten over houd, je een streven blijft houden en je er veel van leert!

Weet je wat we anders doen? Gaan we toch lekker binnenkort branden samen bij mij hier in de buurt :~ we wonen tenslotte toch niet zover uit elkaar en ik heb een start systeem om mee te oefenen :~

Dus je schouders eronder en gaan met die banaan :+

als k het goed begrijp is dit je eerste sprint ooit? denk je meteen op het podium te eindigen:?

de eerste sprint valt altijd tegen, dit vooral omdat vele een veel te hoge verwachting ervan hebben "ik rij wel ff een lage 7" ik zou gewoon even volhouden en dit seizoen gewoon veel leren en er volgend jaar voor gaan. je spullen zijn ook echt wel in orde dus ik zou niet meteen voor andere onderdelen gaan. kijk het allemaal nog even aan!

en hoeveel weeg je? want zo zwaar zie je er niet uit.

heey erik, niet getreurd, ik had nog minder uit me T-cil

maar ik moet hem nog eens goed op de bank zetten en andere inlaatjes testen. Maar je hebt nu dus een pen13 zuiger? maar met welke as dan, de rhq 85mm is pen 12....

Of rijd je gewoon met speed zuiger pen 12 en ophoogplaat? icm die 85 slag.

Misschien eens een cross zuiger zonder ophoogplaat testen dan? dat is nu gewoon plug en play. Ik denk dat ik dat zelf een keer in het seizoen ga testen namenlijk. want een pen13 as kan ik zo gou niet vinden :) (met 40mm slag)

ik zie je op zoetermeer wel, later he!

Kees: Bedankt man :) Lijkt me leuk ja om eens keertje ergens te vlammen. Ding valt me gewoon het meeste tegen kwa de score die eruit kom, ik ga niet niet voor de tijden, maar had toch zekker wel veeeeel meer eruit verwacht dan een kleine 20 pk!

Wesley: Frame laat ik zo, zowie zo ga ik niks meer in de aerox steken (geld en tijd) mocht ik me tijd en geld nog ergens in steken dan is het in een sonic frame
:
P1010026st.jpg

Jordi: Ik kom zelf persoonlijk nooit op het podium, dit heb ik ook zekker niet als streefen! Over mij gewicht :D zie er mischien wel licht uit, maar ik ben ook lang (1,90m) dus het gewicht zit mooi verspreid:+ weeg dus over de 90 kilo! Aerox weeg denk ik ook wel een kilotje of 70?!

Fontio: Pen 13 heb ik idd, in de kast liggen :p rij dus gewoon met de Speed pen 12 zuiger. Cross zuiger heb ik eigenlijk niet genomen omdat deze moeilijk en in weining maaten te verkrijgen zijn. FMT zij wel dat de voetpakkingen etz enorm veel verschil (kwa vermogen) kunnen leveren, dat dit dus ook gewoon hele pk's kan schelen! Maar toch valt ze hoogste vermogen, een 21,6 mega tegen na +- 100 bankruns.

-----------------------------------
Bedankt dus allemaal.

Ik kijk het nog even aan, denk wel dat ik dit seizoen gewoon afmaakt :)

Jij hebt echt een schop onder je kont nodig, ik kom een keer een beunmarathon bij je houden of jij bij mij.. dan zulle we dat sonic framepje is klaar maken :P Las apparatuur en materiaal genoeg hier:W

Jordi: Ik kom zelf persoonlijk nooit op het podium, dit heb ik ook zekker niet als streefen! Over mij gewicht :D zie er mischien wel licht uit, maar ik ben ook lang (1,90m) dus het gewicht zit mooi verspreid:+ weeg dus over de 90 kilo! Aerox weeg denk ik ook wel een kilotje of 70?!

ik weeg zelf ook 90 kilo met m'n pak aan dus dat zegt niks. iedereen denk als hij 70 kilo weegt dat die opeens te zwaar is om een sprint te winnen. als je met een sonic (lig)frame aan de start komt kunnen er echt wel leuke tijden uit gaan rollen, ik wens je iig veel succes en hoop dat je gewoon nog doorzet, het gaat ook vooral om de lol die je ervan hebt:W

Back