ErikN's SBO 2008 Sprinter

mee eens,

Ik als (nog) onervaren "sprinter" vind dat je toch meer sprints moet rijden om al te beslissen dat dit niet is wat je verwacht had na 1 sprint. Je zal er aardig wat tijd en moeite in gestoken hebben (dat ook te zien is) en dat laat jij je weg nemen door slechte ervaringen door 1 dag sprinten? Er komen er nog zat aan die je misschien wel gaan bevallen, denk al aan het weer (dat in meppel wat tegen viel)
Probeer terug te denken aan het gevoel toen je hier aan begon. En misschien wat meer geduld.

In mijn ogen gaat het om de lol.


btw:D, jaren geleden waren mensen nog blij dat ze met hun scooter legaal konden sprinten, en nu laten we al andere mensen erop rijden voor betere tijden? vind het wel een beetje te ver gaan :D of moet ik daar nog besmet door worden als ik er volgend jaar aan begin?:W

succes iig.
 
Ik heb toch maar even besloten om nog maar door te gaan. Sonic bouw ik gewoon cheap op, immers hoef ik hier toch vrij weining voor te hebben! Blok van de Aerox komt eronder te hangen, de rest van de Aerox ga denk ik maar in onderdelen weg.

Dus vandaag op me werk maar even wat dingen gemaakt, om te beginnen wou ik zelf een voorvorkje maken (zodat ik echt mega laag kan met de voorkant), enkel had ik het kroonstuk zo in de vuilcontainer liggen :+ hier wil ik nog wel mee veder, maar dan totaal iets anders! Hierbij wil ik ervoor zorgen dan het gehele frame zo laag mogelijk op de weg komt. Puur voor de looks! Dus tijdelijk ram k me zip voorvorkje er gewoon mooi in :)

Voor de rest ook nog 2 'pootjes' gemaakt voor de blokophaning, hier komt nog een ander pijpje op welke aan het frame word vast gelast. Ook ben ik nog wat leuks van plan met een TZR rempomp, enkel moet ik dit nog even uit zien te vogelen hoe ik dit precies moet bewerken/mechanisiren. Doel voor de Sonic is toch wel om zo licht mogelijk te maken. Dit moet in mijn ogen goed lukken en het zal ook mijn totaal gewicht tot een normale hoogte brengen (zoals andere rijders) hiervoor moet ik wel gewoon de sonic zo licht mogelijk maken/houden!

Genoeg werk nog in de sonic, Zoetermeer zit er wss niet in. Ook ga ik nog maar even met het blok aan de slag, mischien toch de T cilinder maar verkopen voor een normale Speed.

Foto van de onderdeeltjes (kroonstuk zie je er ook op, 3 tapgaten)
SP_A0239.jpg
 
Vond het toch wel zonde om er nu mee te stoppen, zit allemaal genoeg geld ook in en om er nu maar opeens mee te stoppen...

Dit zal overgings denk ik toch wel me laaste jaar sbo zijn (is me 1e jaar ook pas :p ) daarna ga alle scooter dingen de deur uit, en sluit ik het ook af :) Maar zo ver is het nog niet.

@ De reacties van iedereen. Bedankt, mede dankzij die reactie's heb ik besloten om maar door te gaan :)

@ Danny, keertje beunmarathon is goed, kunnen we mooi sonic frame in elkaar lassen etz.. :)
 
wat een grote onzin om die cilinder te verkopen, alsof dat de oorzaak is, lijkt me eerder een vies gare afstelling + ?een veeel te korte vertanding?! Heb een beetje t idee dat je denkt dat als je het in elkaar schroeft dat het direct een bom vermogen geeft oid. Vind ook wel grappig om te zien dat een week terug 24 pk een eitje was, en nu de bedoeling weg moet....

Maargoed, zou zeggen kijk die 2 dingen hier boven na, en dan moet t al een stuk beter gaan..
 
@ Addicted: Roze word die niet :+ wel een lekker opvallend kleurtje!

@ ruud.: Afsteling sta vrij goed enkel mag die nog wel wat zwaarder in de rollen. Vertanding is idd te kort! Over dat vermogen, ik verwachte erg veel van de T cilinder, en als ie dan 3 a 4 pk mist die je wel had verwacht dan val het vies tegen!! 24pk zit er idd in, enkel is dit wel met een ander inlaat traject en uitlaat (Team cabrateur + Team 06 pijp) hier kwam een goede 23,4 uit. Enkel reed dit op straat niet fijn. Met me huidige setup zit er een gewoon te weining in.

@ Michel #197: Bedankt, vond het toch te zonde. aanbod geldt altijd hoor. Enkel moet ik nog even kijken warneer de Sonic aan de start komt :)
 
genoeg te veranderen dus:) test werk is toch het leukste van de hobby,

sonicje wordt wel tof, maak hem lekker licht en simpel:W
 
Waarom niet met die team pijp en dan 28 mm? Cilinder is gemaakt voor team pijp en draait die toeren.

Vond de aerox er wel super vet uitzien op meppel.
 
Hm mischien niet eens zo gek idee :p
Heb het zelf niet getest, maar wil zowiezo toch binnenkort even weer een bankdagje plannen :) Dan kan ik wel eens een Team met een 28mm testen.

@ Jordi, bedankt.
 
Omdat ik vrij weining meer te doen had, maar even zitten kijken voor een blokophanging voor de Sonic. Eerst wou ik de 2 frame buizen naar elkaar toe brengen, enkel werd het dan gewoon erg smal. Ook kwam ik erachter dat me 2 blokpootjes die ik al had gemaakt nutteloos zijn/waren. Omdat ik toch het liefst met een 13 inc achtervelg wil rijden komt het blok een stuk hoger als bv. met een 10 inc velg. Dus de pijpjes zijn te lang + dat ik ze niet mooi kan bevestigen aan het frame. Daarom ga ik 2 van deze dingen maken:
naamloos-3.jpg

(paint style) Bedoeling is dat ik het van koker 35x35x4 ga maken of 40x40x4 even kijken wat niet te lomp oogt morgen.

Ook even aangetekent wat weg ga(rood), en waar de nieuwe bloksteunen komen(groen) Ook is dit de hoogte die ik aan ga houden, aardig laag vind ik zelf;
P1010005weg.jpg


Al met al hoop ik dat ik hem onder de 45 kilo kan houden!? En dat ik ten opzichte van me Aerox een goede 30 kilo kan besparen ermee(met mij erbij)
 
wajooo dikke paint skills :*
gaat helemaal goed komen met dat frame :W
en ik las je vraag al in het algemene vragen topic van dat buigen
toen dacht ik al dat gaat nooit goed :p
 
Ga je nog met orginele buddy rijden? Anders zou ik de ophanging gewoon op de orginele plek lassen..

Dat buisje tussen je frame die je weg gaat halen zou ik wel laten zitten, weegt geen drol en dat houd wel je frame stevig (die links van de orginele ophanging nu)
 
Ga je nog met orginele buddy rijden? Anders zou ik de ophanging gewoon op de orginele plek lassen..

Dat buisje tussen je frame die je weg gaat halen zou ik wel laten zitten, weegt geen drol en dat houd wel je frame stevig (die links van de orginele ophanging nu)

Buddy komt er niet op, me zadel worden 2 stripjes. Dat buisje gaat weg, maar daar komt wel wat voor terug :)

@ Dennis: bedankt he :)
 
update om het zooitje niet te ver naar beneden te laten kelderen

Van de week (woensdag ofzo) ga ik toch maar eens beginnen aan de Sonic, er zit nog erg veel werk in en omdat ik voor sommige dingen afhankelijk ben van andere (coater etz...) en het toch voor Zoetermeer af moet, mezelf maar even aan het werk kicken.

Heb aller eerst van een maatje van me een Area 51 radiateur, waterpomp deksel en een andere kickstarterkappie gekauft. (waterpomp huis + caterkap van aerox staan te koop) Ook komt er een Jetforce velg mij kant op + een achterrem setje van een Ark.

Wil zowiezo geen rempomp op me stuur hebben, maar ik heb toch iets nodig wat die remolie naar de klauw pompt, dus hier moet ik nog wat op gaan verzinnen. Dacht zelf aan iets van een NRG rempomp, enkel ga ik dit dan zelf wel fixen met de Ark rempomp. Dingen die al met al nog moeten gebeuren:

- Paar dingen van het frame eraf slijpen.
- Blok ophanging eronder lassen (ben ik al mee bezig)
- Balhoofd terug erop lassen.
- Radiateur ophanging maken.
- Ophaning voor de water resiovaar fixen.
- Stuurdemper erop fixen.
- Tankje monteren + ophaning fixen.
- Adapter voor de achtervelg op de een of andere manier zien te fixen.
- Alles naar de Coater.
- Opbouwen.
- Blok onder de Rox plukken + onder Sonic prullen.
- Afstellen
- Testen
- Op me bek gaan :+

Genoeg te doen dus, ik hoop toch met de Sonic 1 seconden sneller te gaan, dus onder de 7,5.

Hoe die nu erbij lig:
P1010011stsonic.jpg

P1010013-3.jpg
 
Back
Top