Elektrische start werkt niet

Bodiermen

New Member
Goedenavond,

Mijn elektrische start werkt niet van mijn la souris. Als ik de startknop inhoud komt er een tikkend geluid bij de karterkap vandaan. Is dit de bendix? Zoja, hoor ik vaak dat ik dan beter zon bendix van kymco rms z14/65 moet kopen ipv een mezoly troepding?
 
Advertisement - register to remove this

Accu is leeg en wat je hoort tikken is het startrelais.
Oke, t is een zuurakku dus kan m aan dr lader leggen. Dan zou die dus een ander geluid moeten maken begrijp ik?

En wat bedoelde je met de twee dikke polen aan elkaar verbinden? Waar kan ik die vinden?

Oja, kicken gaat de laatste dagen ook ineens erg lastig. Hij gaat pas na 10 a 15 keer kicken aan.
 
Als je hem hebt opgeladen , en hij doet het nog niet , kun je op het startrelais , waarop twee dunne kabels en twee dikke kabels zitten , de twee dikke d.m.v een schroevendraaier b.v , met elkaar verbinden , de startmotor moet dan gaan draaien als hij in orde is . Pas wel op als je de twee door verbind dat je niet het frame aanraakt met de schroevendraaier , anders heb je vol kortsluiting. Hetr relais kun je vinden , als je de +kabel die van je accu komt , volgt.
 
Back
Top