Elektrische problemen.

Status
Not open for further replies.

Mafs

Well-Known Member
Goedenavond,

Ik heb sinds 2/3 weken terug een tweedehands Aprilia SR WWW AC gekregen.
Helaas waren er een paar problemen, de accu schijnt niet op te laden, licht doet het slecht, toeter doet het niet etc..

Heb ik vandaag m'n nieuwe accu'tje gekregen, 3 seconden geprobeerd elektrisch te starten, de startmotor pakte hem niet goed dus toch maar aangekickt.

Eenmaal rijdend werd het donker dus ik zet mijn lichten aan, dat heel erg zwakjes brandt, en zodra ik m'n knipperlicht aanzet word zelfs het lampje dat aangeeft dat de lichten branden al minder fel. (Alsof ie de helft van de stroom moet doorgeven aan het lampje dat aangeeft dat het knipperlicht aanstaat.)

De toeter doet het niet, ook amper als ik 40/50 rijd. (met licht aan)

Wat kan het probleem wezen? Kapotte accu zal het toch haast niet wezen? Die is net nieuw..
Zou het misschien de spanningsregelaar kunnen zijn, of toch de dynamo?

Advertisement - register to remove this

Goedenavond,

Ik heb sinds 2/3 weken terug een tweedehands Aprilia SR WWW AC gekregen.
Helaas waren er een paar problemen, de accu schijnt niet op te laden, licht doet het slecht, toeter doet het niet etc..

Heb ik vandaag m'n nieuwe accu'tje gekregen, 3 seconden geprobeerd elektrisch te starten, de startmotor pakte hem niet goed dus toch maar aangekickt.

Eenmaal rijdend werd het donker dus ik zet mijn lichten aan, dat heel erg zwakjes brandt, en zodra ik m'n knipperlicht aanzet word zelfs het lampje dat aangeeft dat de lichten branden al minder fel. (Alsof ie de helft van de stroom moet doorgeven aan het lampje dat aangeeft dat het knipperlicht aanstaat.)

De toeter doet het niet, ook amper als ik 40/50 rijd. (met licht aan)

Wat kan het probleem wezen? Kapotte accu zal het toch haast niet wezen? Die is net nieuw..
Zou het misschien de spanningsregelaar kunnen zijn, of toch de dynamo?

ik denk dat het je dynamo is maar voor de elektriche start zou ik je startmoter is nakijken als ik jou was

en even kijken of al je zekeringen nog goed zijn

want ik heb wel is meegemaakt de zekering er niet helemaal was uitgeklapt een maakt hij soms wel soms niet contact

Verlichting en de rest van het elektrisch systeem zijn twee aparte gedeeltes.

Nl. de verlichting loopt over je verlichtings spoel en de rest over accu.

Dus je verlichting loopt niet over de accu.

Wat je even moet doen is: onder de helm bak zit een spannings regelaar( aluminiun kastje met koel ribbetjes waar 4 draden in gaan. vaak zijn daar de stekker verbingen(in stekker blok) geoxideerd. die moet even weer in orde maken. want als dit het geval is laad de accu niet bij.

Wat ook nog wel voorkomt: is dat de stekkerverbinding vanaf de accu (3 polige stekker zit kort bij je accu) dat die geoxideerd is.

De stekker verbinding bij het contact slot wil ook nog wel eens oxideren.

Succes!

Je spannings regelaar kan ook nog stuk zijn.

Zekering van 10 ampére is gesprongen .. (5AH accu)
Heb gekeken bij de spanningsregelaar (kan er helaas niet zonder hulp bij komen)

En de draadjes leken me ook nog goed.
Gelukkig ga ik morgen naar m'n vader en die zou het even nakijken, met multimeter en dergelijke.

Alvast bedankt, will keep you posted ;)

Status
Not open for further replies.
Back