Kymco agility 10inc 80cc elektrische problemen

Jordi kymco80cc

New Member
Hallo zou iemand me kunnen helpen met mijn kymco agility 10inch 80cc
ALS mijn kymco aan gaat en ik druk op de rem valt hij terug uit , hetzelfde met de pinkers, hy is al 6keer naar scooter centrum Maastricht geweest en elke keer is hij klaar tot dat ik tuis kom en de dag erna weer hetzelfde probleem, hij heeft een nieuwe kabelboom (2de hands via scooter centreum Maastricht +gemonteerd door scooter centrum) het voorste stuk kabelboom is niet nieuw ( kabelboom van voorlamp en stroomregelaar enzovoort)

zou imand me kunnen helpen ,ik hoor het heel graag
 
Advertisement - register to remove this

Hallo zou iemand me kunnen helpen met mijn kymco agility 10inch 80cc
ALS mijn kymco aan gaat en ik druk op de rem valt hij terug uit , hetzelfde met de pinkers, hy is al 6keer naar scooter centrum Maastricht geweest en elke keer is hij klaar tot dat ik tuis kom en de dag erna weer hetzelfde probleem, hij heeft een nieuwe kabelboom (2de hands via scooter centreum Maastricht +gemonteerd door scooter centrum) het voorste stuk kabelboom is niet nieuw ( kabelboom van voorlamp en stroomregelaar enzovoort)

-80cc ncy cilinder +cilinderkop
-krukas + lagers veranderd top race
-onderhoud gehad
-dikkere uitlaat (weet niet welke)
-Km teller kabel nieuw

Allemaal gedaan bij scooter centrum Maastricht

zou imand me kunnen helpen ,ik hoor het heel graag
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    250.1 KB · Views: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    268.1 KB · Views: 8
  • image.jpg
    image.jpg
    239.5 KB · Views: 7
Dan geeft het aanzetten van jouw clignoteurs of remlicht een sluitende stroomkring waardoor er een negatief gevolg komt voor uw ontsteking / mogelijk voeding CDI. Omdat het twee stroomkringen betekent, denk ik aan de stukken stroomdraad tussen grondplaat ontsteking tot en met spanningsregelaar. Dit is aan u om langs te lopen.
Groet,
 
Jordi,

ik persoonlijk denk dat er ergens een overgangsweerstand (lees slecht contact) zit in het voedende gedeelte van de boordspanning.

Als er nu een stroom getrokken wordt over dit slecht contact, zakt de spanning achter deze slechte verbinding.
Hierdoor zakt de voedingspanning van de DC-CDI en je bougie vonkt niet of niet goed meer, waardoor de scooter uit valt.

Waarschijnlijk heb je dezelfde symptomen ook als je de verlichting van je scooter inschakelt.

Dus controleer de kabelboom tussen je accu en het contactslot, inclusief contactslot, contactslotconnector, zekering en zekeringhouder.
Ook nakijken, de massaverbinding van je frame en motorblok en de massabedrading tov de min-pool van de accu.
(Massabedrading bij Kymco is groen van kleur)
 
Last edited:
Bedankt voor de hulp het is opgelost, de ontsteking was kappot en en ook de startmotor + nieuwe kabelboom gezet, geen problemen meer verlopig
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    167.4 KB · Views: 4
Back
Top