Yamaha Neo's elektrische problemen

Rio-man

Yamaha Neo's
icon9.gif
Yamaha Neo's elekrtische ramp...


Hallo Mensen,

Ik ben op dit moment bezig met een grote beurt (10.000 km) voor mijn Neo's, en ik ben op een punt aangekomen wat mij al een tijdje stoort: de elektronica.

Ik heb een Neo's van 2003 (een van de eersten met een ovalen teller), met 10300 km op de teller.

Hoe is de situatie op dit moment: Het lijkt alsof de accu niet wordt opgeladen. Als ik mijn contact op aan zet, gebeurt er niets. Het displaytje van de benzinemeter zou aan moeten springen, en de claxon, knipperlichten, het remlicht en de elektrische start zouden moeten werken. Dit gebeurt dus allemaal niet. Als de motor loopt, werkt mijn toeter wel, maar hij kraakt heel erg en geeft geen "vloeiende" toon zoals bij andere scooters. Mijn knipperlichten werken alleen, als ik mijn toeter ingedrukt houd en de knipperlichten heb ingeschakeld. Ze knipperen niet maar blijven constant branden. Mijn remlicht werkt niet (heb een LED-achterlicht dus aan het lampje kan het niet liggen. De kabel en stekker zijn goed).

Nu wil ik dus gewoon dat alles weer werkt, want dat vind ik prettiger rijden en als het erop zit moet het mijns inziens ook gewoon werken.

Ik heb de spanningsregelaar al vervangen, het startrelais heb ik vervangen (beiden door een originele), ik heb de + accupool vervangen (vlak na de pool was een knakje in de kabel, dus ik dacht dat dit het was en daarom de accupol vervangen, maar tevergeefs). De zekering was nog goed, maar heb ik uit voorzorg vervangen door een zekering van hetzelfde type en dezelfde sterkte.

De accu is ook goed. Als hij vol is geeft bij bij het meten 12,8 aan (ongeveer).

Ik zit echt met de handen in het haar, want ik wil mijn scooter heel graag gewoon in topconditie hebben, en uiterlijk en motorisch is hij dit ook, maar elektrisch is het echt een ramp
confused.gif


Ik heb een werkplaatshandboek van de Neo's van dit type, met schema's etc.

Wie kan mij helpen???
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top