Elektra van mn scoot...

Ephymerous

Banned
Nog een topic van mij over de elektra etc....

Ik heb een schade F15... motorisch weer perfect, maar uiterlijk en elektra wat minder. Alles werkt in feite wel maar er is een probleem..

* Als je de lichten uit hebt, gaat de voorlamp NIET uit, en als je de lichten uit hebt en dan remt gaat de dshboard verlichting ineens aan en als je de remmen weer loslaat weer uit. Als ik de lampen wel aan heb en ik rem word de dashboardverlichting en de voorlamp zwakker...

Iemand die iets op dit probleem weet? En iemand die misschien een elektra schema heeft dan kan ik kijken waar het niet goed zit.

Er is btw vanaf de kabel bij het rechterkastje aan het stuur (met de lichten aan/uit schakelaar) een kabeltje doorverbonden naar het voorlicht die zorgt dat het voorlicht blijft branden maar als ik deze kabel loshaal heb ik geen idee van waar ik de kabel weer aanvast moet zetten...

Bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

Dit probleem komt me heel bekend voor; ik heb bijna alles hetzelfde, behalve dat mijn licht altijd blijft branden. Ik heb nog weinig tijd gehad om alles na te kijken. Maar ik heb hier wel een electrisch schema voor je... :rolleyes:
electrisch_schema.jpg
 
Last edited:
Dit komt me dus ook erugggg bekent voor. Tijdje terug heb ik een F12 gereviseerd voor een maat van me. Ook deze had problemen met de electra en net zoals jij zegt met de remmerij dat er dan van alles gebeurde zoals het opnieuw 'opstarten' van het (digitale) dashbord, voorlicht uit als je remt enz. Ben er toen een tijdje mee bezig geweest maar heb het probleem nooit echt kunnen vinden. Wat ik heb gedaan is het remlicht stekkertje losgehaalt bij het achterlicht. Hierdoor had die de genoemde problemen niet meer. Oke je hebt dan geen remlicht meer maar das een tijdelijke opzich goede oplossing, en het lijkt mij veiliger dan wanneer je je licht aan hebt en remt en je licht dan dus uitgaat.....
 
Originally posted by MaRossi
Dit komt me dus ook erugggg bekent voor. Tijdje terug heb ik een F12 gereviseerd voor een maat van me. Ook deze had problemen met de electra en net zoals jij zegt met de remmerij dat er dan van alles gebeurde zoals het opnieuw 'opstarten' van het (digitale) dashbord, voorlicht uit als je remt enz. Ben er toen een tijdje mee bezig geweest maar heb het probleem nooit echt kunnen vinden. Wat ik heb gedaan is het remlicht stekkertje losgehaalt bij het achterlicht. Hierdoor had die de genoemde problemen niet meer. Oke je hebt dan geen remlicht meer maar das een tijdelijke opzich goede oplossing, en het lijkt mij veiliger dan wanneer je je licht aan hebt en remt en je licht dan dus uitgaat.....

Hij gaat niet uit bij mij... het licht word zwakker....
 
Back
Top