Als deze Temp-meter achter het contactslot is aangesloten trekt deze meter de accu niet leeg.
Of er toch ergens een lekstroom is, kun je eenvoudig meten met de multimeter.
Zet het contactslot op uit en laat dit zo gedurende de meting anders beschadig je, je multimeter.
Zet de multimeter op het mili Ampere bereik (gelijkstroom)
Let op, steek de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter.
Neem de kabel los van de pluspool van de accu.
Meet met de rode meetpen op de pluspool van de accu en met de zwarte meetpen op de losgenomen kabel.
Er mag nu geen stroom lopen.
Vergeet na de meting niet de meetsnioeren weer in de common en V/Ohm bus te steken anders loop je het risiko dat je bij je volgende meting de mulimeter beschadigd!!!!
Ondanks dat het een nieuwe accu is denk ik toch dat deze niet in een goeie contitie verkeert, dit omdat de spanning over de accupolen toch vrij diep duikt als je de startknop drukt.
Je zegt als ik gereden heb en ik start de scooter weer gelijk, doet de elektrische start het gewoon.
Als je een tijdje wacht, doet de elektrische start het niet goed, draait de startmotor langzaam en slaat het motorblokje niet aan.
Om nu uit te zoeken of dit aan de warme motor ligt of het feit dat je een tijdje hebt gereden en daarmee de accu weer bijgeladen hebt, doe het volgende eens.
Laat het blok goed afkoelen en vergewis je ervan dat de scooter niet elektrisch start.
Zet het contact uit.
Sluit de acculader aan op de accu terwijl deze aangesloten zit in de scooter.
Laat de acculader een tijdje laden, zolang als je normaal een ritje maakt waarna hij wel goed start.
Neem de acculader van de accu.
Probeer nu gelijk te starten, start hij nu wel, dan ligt het probleem gegarandeerd in de accu.
Start hij nu niet dan is de accu niet de oorzaak maar ligt deze ergens anders.