ken jij tuners die het spijltje dunner maken ??
ik zit al langer na te denken over het verschil tussen o.a. vlinderpoort en ovale poort met fluitpoorten. nu is mijn vraag welke vorm heeft nu het grootste effectieve oppervlakte.
Oude quote, maar dat weet je dus niet want je kunt niet meten hoe die het zonder de spijl zou doen, of Jasper en Blom moeten nog ergens een spijlloze Team hebben liggen :+Je hebt echter wel een punt dat bij een vlinder poort, dat er een spijl in het meest crusiale (hoe je dat ook schrijft) punt van de poort zit.
maar schijnbaar heeft die niet genoeg effect om de prestaties aanzienlijk te benadelen..
Naja zoizo is een te groot poortoppervlak ook neit ideaal, omdat je dan je uitlaat gas snelheid verliest.
En zoals wel bekend is, worden met vlinder poorten toch in veel gevallen hogere scores bereikt.
Je hebt echter wel een punt dat bij een vlinder poort, dat er een spijl in het meest crusiale (hoe je dat ook schrijft) punt van de poort zit.
maar schijnbaar heeft die niet genoeg effect om de prestaties aanzienlijk te benadelen..
Naja zoizo is een te groot poortoppervlak ook neit ideaal, omdat je dan je uitlaat gas snelheid verliest.
En zoals wel bekend is, worden met vlinder poorten toch in veel gevallen hogere scores bereikt.
Je hebt echter wel een punt dat bij een vlinder poort, dat er een spijl in het meest crusiale (hoe je dat ook schrijft) punt van de poort zit.
maar schijnbaar heeft die niet genoeg effect om de prestaties aanzienlijk te benadelen..
als de D.max van de uitlaat groter wordt gemaakt heerst er een sterkere onderdruk (negatieve golf), en een sterkere reflectie (positieve golf). het gevolg is dat de uitlaatgassnelheid hoger zal worden. maar om de D.max groter te kunnen maken zullen we het oppervlakte van de uitlaatpoort groter moeten maken.
bovendien is het gunstig dat de druk vlug wegvalt, zodat die de negatieve golf niet te veel verzwakt.
het is dus wel degelijk zinvol om de uitlaatpoort zo groot mogelijk te maken.
als de D.max van de uitlaat groter wordt gemaakt heerst er een sterkere onderdruk (negatieve golf), en een sterkere reflectie (positieve golf). het gevolg is dat de uitlaatgassnelheid hoger zal worden. maar om de D.max groter te kunnen maken zullen we het oppervlakte van de uitlaatpoort groter moeten maken.
bovendien is het gunstig dat de druk vlug wegvalt, zodat die de negatieve golf niet te veel verzwakt.
het is dus wel degelijk zinvol om de uitlaatpoort zo groot mogelijk te maken.