Eeuwige overtoeren

P.J

Aerox in progress
Jongens,

Ik heb een probleem met mijn aerox.

Allereerst mijn setup: Metrakit 50
12mm carb
Hebo Vario (3,6 en 3,2 gr rollen)
Stnd koppeling (Omega goude trekveren)
Gele drukveer. (malossi)
Gianelli Black Swan.
Rito as.

Nu het volgende, scooter pakt goed op tot de 10/15 km per uur, en dan schiet hij ineens vol in overtoeren (met volgas) zodra ik het gas loslaat, en ik een hogere snelheid heb bereikt, zakt hij weer in toeren. Het toerental blijft dan constant. Met zwaardere rollen accelereert hij vanuit de bocht niet goed.
Ik heb al een andere koppeling met Omega zwarte trekveren geprobeerd maar dan is het nog erger. Ook een rode drukveer is niet echt een optie, ik blijf steeds overtoeren houden. Ik heb al verschillende rollen geprobeerd zwaarder lichter etc.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word er een beetje gek van.

Paul
 
Advertisement - register to remove this

witte drukveer is goed voor een std setup ,niet voor zo'n setup..

probeer eens malossi rood , het komt vaker voor bij Hebo en Polini vario's , kwestie van proberen.

wat je ook nog kunt proberen is met een rode veer en dan de shim tussen de variobus en gradenplaat , die in feite in de vario.
 
speedwous said:
heb jij geen probleem met je vario? dat je gradenplaat niet wil bewegen? kijk dat eens na


komt vaker voor hoor bij hebo (teveel toeren), je gradenplaat KAN btw niet bewegen , dan zou die los zitten , en als ie los zit zou de boel loslopen
 
Kan ook zijn dat je torquedriver ( de poullie die dus kan bewegen ) niet echt naar buiten wil , dit probleem heb ik zelf nu namelijk ook :). Je zou eens voor de gein na kunnen kijken of die poullie speling heeft of niet.
 
Ja het is ook een kwestie van afstellen.
Ik heb de elec start eruit gehaald dus er zitten al wat shims achter.
Maarja in ieder geval bedankt voor de reacties ik zal wel eens met een rode drukveer proberen, en dan shims op verschillende plaatsen proberen.
 
melf #50 said:
beter dan :)

wel jammer als ut een keer mooi weer is, dan ga ik liever een joint roke in un parkje en DAN aan mn scoot werke...
of beter eers je scoot fixe dan joint roke anders vergeet ik altijd waar ik mn schroefjes en tangen heb gelate en dan ben ik uren aant zoeke :D
 
melf #50 said:
komt vaker voor hoor bij hebo (teveel toeren), je gradenplaat KAN btw niet bewegen , dan zou die los zitten , en als ie los zit zou de boel loslopen

kommop je snapt tog wel wat ik bedoel, ook al staat het er niet letterlijk.

ik heb het zelf namelijk een keer gehad dat door verkeerde geleideblokjes de gradenplaat zo goed als klem zat. dus kon de snaar ook niet naar boven, dus overtoeren.
 
Scarrie said:
wel jammer als ut een keer mooi weer is, dan ga ik liever een joint roke in un parkje en DAN aan mn scoot werke...
of beter eers je scoot fixe dan joint roke anders vergeet ik altijd waar ik mn schroefjes en tangen heb gelate en dan ben ik uren aant zoeke :D

of je haalt een keer die joint van je lip en zorgt gewoon dat je scooter het netjes doet:+
 
speedwous said:
kommop je snapt tog wel wat ik bedoel, ook al staat het er niet letterlijk.

ik heb het zelf namelijk een keer gehad dat door verkeerde geleideblokjes de gradenplaat zo goed als klem zat. dus kon de snaar ook niet naar boven, dus overtoeren.


mja , dat is niet normaal en dat merk je direct , Hebo vario heeft dit gewoon wel vaker dus dan zou iedereen zijn plaat vast zitten die dat heeft en dat is dus niet zo..
 
melf #50 said:
mja , dat is niet normaal en dat merk je direct , Hebo vario heeft dit gewoon wel vaker dus dan zou iedereen zijn plaat vast zitten die dat heeft en dat is dus niet zo..

ik zeg toch niet dat elke hebo vario hier last van heeft. toevallig was dit bij mij het geval. door andere geleide blokjes te plaatsen werkte hij bij mij perfect.

en ik zeg dit tegen de TS om dit gewoon te checken, mogt hij het probleem nog steeds niet gevonden hebben.
 
Back
Top