Aerox maakt overtoeren op top

sd_aerox

New Member
Hallo mensen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een aerox uit 2005. Ben bezig met afstellen. De setup is:

Top performance 70cc “black trophy”
17.5mm carb en polini powerfilter
Malossi flip uitlaat (geen prop)
Std vario
Std koppeling
4,8gr rollen
Rode malossi trekveren
Gele malossi drukveer

Het probleem is dus overtoeren. Op de top maakt hij ongelofelijk veel toeren dat ie gewoon begint te trillen. Daarbij is de top ook maar 84gps, dit lijkt mij een hele lage snelheid voor black trophy. Want een maatje van me had ook een black trophy en yasuni r en die liep 100-105. Beetje gek dat ik maar 84 haal op overtoeren.

Ik begon oorspronkelijk bij 4gr rollen. Ook overtoeren natuurlijk. 4,5gr hetzelfde verhaal. Ook ben ik van witte naar gele drukveer gegaan in de hoop dat ie de top moeilijker kon halen. Dit was niet het geval.

Ik kom er echt niet uit. Misschien nog zwaardere rollen of rode drukveer?

Ook heb ik op de forum gelezen dat door de standaard vario je vaak overtoeren maakt omdat deze simpelweg niet goed is? Ik weet niet of dit waar is maar s wel handig om te weten
 
Advertisement - register to remove this

Gele drukveer helpt niet. Een sterkere drukveer zorgt voor meer wrijving en je wilt natuurlijk zo min mogelijk. Je hebt niet een hele krachtige setup dus de snaar zal niet slippen bij een witte dus die voldoet prima.

Heb je dan nog steeds overtoeren zwaardere rollen.

Wil je de maximale topsnelheid alle shims verwijderen en nieuwe v-snaar monteren.

Edit: Standaard vario is niet geweldig ik raad een mhr vario aan.
 
Dankjulliewel voor de reactie. Ik ga witte drukveer monteren en als die dan nog overtoeren maakt doe ik zwaardere rollen

@Isseybor is de optreksnelheid feller en de topsnelheid hoger met een malossi/mhr vario?
Witte drukveer en zwaardere rollen geprobeerd. Nu trekt ie niet meer in 1 lijn en heeft nogsteeds overtoeren op de top en heeft ook een lagere top
 
Standaard vario vervangen voor een sport en/of race exemplaar naar keuze!
Hierdoor gaat het toerental drastisch naar beneden wat ten goede komt aan het vermogen van het motorblok.
(standaard vario van Mina sucks als het aankomt op meer vermogen overbrengen naar het achterwiel!)

Dit kan zomaar 3.000 rpm/tpm schelen op de top!

Ik heb zelf geen ervaring met de Malossi flip, maar dit kan wat dat betreft wel wat beter als 80/82 echte kilometers lijkt me.
 
Back
Top