overtoeren zip type 3

Kaasje

Member
hi. ik heb een zip type 3 met de volgende setup:
70cc malossi giet
de orginele look sito dus niet die langere sito plus.
17,5mm carb met orgineel filter.
5,5g rollen gemixt met 10g
stage 6 mk2 koppeling met de oranje trekveren. en een paarse drukveer.
alleen als ik 60 rij komt die in ziek hoge overtoeren. dit komt denk ik door de std vertanding. (39/11- 12/50 = 14,8~)
maar kan ik gewoon brom vertanding kopen van een nieuw type blok dus met lager in carterkap. want ik heb lager in de vertanding deksel. of zou ik de stage 6 tandwielen halen die zijn. 15/38 dus dan zou ik uit komen op iets van TF10~ heb ik dan nog wel me snelle optrek om wheelies mee tedoen of is me cilinder te zwak voor deze tandwielen verhouding. elke hulp is welkom.
 
Advertisement - register to remove this

hi. ik heb een zip type 3 met de volgende setup:
70cc malossi giet
de orginele look sito dus niet die langere sito plus.
17,5mm carb met orgineel filter.
5,5g rollen gemixt met 10g
stage 6 mk2 koppeling met de oranje trekveren. en een paarse drukveer.
alleen als ik 60 rij komt die in ziek hoge overtoeren. dit komt denk ik door de std vertanding. (39/11- 12/50 = 14,8~)
maar kan ik gewoon brom vertanding kopen van een nieuw type blok dus met lager in carterkap. want ik heb lager in de vertanding deksel. of zou ik de stage 6 tandwielen halen die zijn. 15/38 dus dan zou ik uit komen op iets van TF10~ heb ik dan nog wel me snelle optrek om wheelies mee tedoen of is me cilinder te zwak voor deze tandwielen verhouding. elke hulp is welkom.

Vgm past vertanding van een zip 2000 niet zo plug and play in je blok. Ik zou gaan voor malossi vertanding of zoeke naar fastrider/sp98 vertanding. Hierbij word de optrek sneller of ongv t zelfde en hebje geen overtouren meer.

Zip 2000 vertanding moet je uitpersen als ik het goed zeg past de primaire vertanding niet dan.
 
Vgm past vertanding van een zip 2000 niet zo plug and play in je blok. Ik zou gaan voor malossi vertanding of zoeke naar fastrider/sp98 vertanding. Hierbij word de optrek sneller of ongv t zelfde en hebje geen overtouren meer.

Zip 2000 vertanding moet je uitpersen als ik het goed zeg past de primaire vertanding niet dan.
heb het al soortvan gefixt heb nu de nieuwe type vertanding en een lager in me carter deksel gedaan. nieuwe type vertanding met malossi primair dus kom op een rf van rond de 11 best prima als je van 14komt. het past wel alleen de achter poullue raakt de vertbsding deksel een beetje maar dat slijt best snel weg dus geen probleem lijkt mij. maar als nog bedankt voor je antwoord.
 
Zou persoonlijk niet voor wegslijten gaan, weet niet of je nog vlees hebt op je vertandingsas zou er anders paar shimringe over schuive zodat je afstsnd maakt tusse je poulie en deksel. Lijkt me nu ook dat je vsnaar scheef zit.
 
Zou persoonlijk niet voor wegslijten gaan, weet niet of je nog vlees hebt op je vertandingsas zou er anders paar shimringe over schuive zodat je afstsnd maakt tusse je poulie en deksel. Lijkt me nu ook dat je vsnaar scheef zic
heb niet zulke grote shims. hoe zou je vsnaar scheef gaan zitten?
 
wat is het gevolg hier van

Bij extreem verschil kan je vsnaar tege je carter zitte maar lijkt me niet t geval bij jou.

Toureverloop zal iets minder zijn. Heeft beetje zelfde effect als n te strakke drukveer

Als ik fout zit overgens corrigeer iemand me aub dan is dit mij fout verteld

Edit: al zou hij scheef zitten he weet niet of dit t geval is
 
Bij extreem verschil kan je vsnaar tege je carter zitte maar lijkt me niet t geval bij jou.

Toureverloop zal iets minder zijn. Heeft beetje zelfde effect als n te strakke drukveer

Edit: al zou hij scheef zitten he weet niet of dit t geval is
ooo ja dan heb ik dat wel gemerkt maar impressie rijd die nu wel echt goed. mooie optrekt genoeg voor een kleine wheelie hier en daar. en trekt lekker door naar de 85~ dus vind wel prima zo.
 
Als je je poulie nog veel langer zo door laat draaien kun je morgen weer een nieuw deksel kopen. Haal morgen gewoon paar shima bij de lokale scooterboer en zet het goed in elkaar. Want geloof me het is sneller kapot dan je denkt
 
Back
Top