Een injector plaatsen

atjelie

Well-Known Member
hallo, ik ben nieuw op dit forum en dit is ook meteen me eerste post dus ik dacht ik plaats hem gewoon hier.

ik ben van plan om een Aprillia sr te gaan kopen ik wil niet dat hij te hard rijdt dus 60 of 70 rijdt. ik heb er nu eentje gevonden (die er netjes uitziet) die ik wil kopen maar ik begreep ook dat je een ditech versie kon kopen. die zouden dan volgens mij een injector hebben. nou is me vraag kun je gewoon die injector kopen en op een normale sr monteren?

ik wil dit graag omdat toch niet hard ga rijden maar wel zuinig.
 
Advertisement - register to remove this

atjelie said:
hallo, ik ben nieuw op dit forum en dit is ook meteen me eerste post dus ik dacht ik plaats hem gewoon hier.

ik ben van plan om een Aprillia sr te gaan kopen ik wil niet dat hij te hard rijdt dus 60 of 70 rijdt. ik heb er nu eentje gevonden (die er netjes uitziet) die ik wil kopen maar ik begreep ook dat je een ditech versie kon kopen. die zouden dan volgens mij een injector hebben. nou is me vraag kun je gewoon die injector kopen en op een normale sr monteren?

ik wil dit graag omdat toch niet hard ga rijden maar wel zuinig.


een dit-tech heeft ten opzichte van een normale 2 takt een heel ander systeem , het blok is compleet anders...

er zitten heel veel onderdelen aan die met de injectie te maken hebben , onmogelijk dus...

verder kun je dan een di-tech kopen , alleen zou ik het niet doen , ze zijn zeer slecht. als je wat wilt zou ik iig kijken naar een SR met een Piaggio blok
 
Dennis said:
Di-tech is best goed hoor, er zitten altijd mindere tussen, maar dat heb je met alles, ken genoeg mensen die met een ditech hebben gereden, ging allemaal prima:)

ow ok bedankt, ik weet nu ongeveer hoe een Aprilia sr verbruikt 1 op 30 standaard.

vanwaar al deze vragen ik kan een Sr kopen voor 500 hij is watergekoeld

er staat dit bij:
loopt goed, ongeveer 70 km/pu
diverse nieuwe onderdelen

dit is wel een leuk prijsje toch?
 
Dennis said:
Tjah het klinkt goed, wat is er vervangen? welk bouwjaar? km stand? staat van de banden? wanneer is wat vervangen etc..

bedankt ik was het weer vergeten ik had nog net de topic gelezen waar je op moest letten als je een scooter ging kopen, bedankt.
 
voor 500 kan het niet veel zijn...

ik heb in het verleden veel di-techs gemaakt , de gekste problemen kwamen voor ,en Aprilia onderdelen zijn niet goedkoop ,zeker niet de speciale onderdelen!!

neem mijn advies aan en koop geen Morini Di-tech!!
 
Dan moet je gewoon een goede kopen, die jongens die er 1 hadden hierzo, hebben nooit geouwehoer gehad, zoals ik al zei, er zitten altijd slechte tussen, zowieso is ditech allemaal software werk, dus daar kan je zelf vrij weinig aan doen :)
 
Dennis said:
Dan moet je gewoon een goede kopen, die jongens die er 1 hadden hierzo, hebben nooit geouwehoer gehad, zoals ik al zei, er zitten altijd slechte tussen, zowieso is ditech allemaal software werk, dus daar kan je zelf vrij weinig aan doen :)


er zit verschil tussen "slechte er tussen" en dat er daadwerkelijk de helft van de di-techs terugkomen....
 
Ditechist said:
Zelf een ditech gehad nooit problemen gehad.. Zolang je al zijn service beurten maar geeft is er weinig aan de hand.. en ze rijden ong 1:40


service heeft niks te maken met het lopen van de scooter , service beurten stellen niks voor...
 
Dennis said:
Ja dat is jou kant van het verhaal...



mja , ik heb er midden tussen gezeten , dus ik weet wat de di-techs zijn ;)

de piaggio versie is prima , zo'n ding zou ik dan opzoeken , of gewoon een minarelli versie , een minarelli watergekoeld blok , die zijn ook gewoon erg zuinig...
 
Majah jij hebt overal tussen gezeten, nofi hoor, maar ik vind dat je soms wel erg snel je oordeel klaar hebt, als jij er aan gesleuteld hebt, en het is kut, zijn ze allemaal kut lijkt het wel, tenminste zo laat je het overkomen.

Er zijn genoeg di-techts in omloop die prima zijn, en als de topicstarter er 1 koopt, heeft hij een grote kans dat hij een prima di-tech koopt, jij schrikt mensen gelijk af met die verhalen van je:p, hehe, nofi uiteraard,

een SR met piaggo blok zou ik uiteraard ook voor gaan, maar dat is puur omdat er een prima blok onder zit, met een prima voorvork en wegligging:)
 
melf #50 said:
mja , ik heb er midden tussen gezeten , dus ik weet wat de di-techs zijn ;)

de piaggio versie is prima , zo'n ding zou ik dan opzoeken , of gewoon een minarelli versie , een minarelli watergekoeld blok , die zijn ook gewoon erg zuinig...


Wij hebben ook veel di-tech's over de vloer gehad/verkocht gehad.

Geen overdreven probs mee gehad!

Je moet er wel wat ervaring mee hebben. Prima scoot.
 
Dennis said:
Majah jij hebt overal tussen gezeten, nofi hoor, maar ik vind dat je soms wel erg snel je oordeel klaar hebt, als jij er aan gesleuteld hebt, en het is kut, zijn ze allemaal kut lijkt het wel, tenminste zo laat je het overkomen.

Er zijn genoeg di-techts in omloop die prima zijn, en als de topicstarter er 1 koopt, heeft hij een grote kans dat hij een prima di-tech koopt, jij schrikt mensen gelijk af met die verhalen van je:p, hehe, nofi uiteraard,

een SR met piaggo blok zou ik uiteraard ook voor gaan, maar dat is puur omdat er een prima blok onder zit, met een prima voorvork en wegligging:)


ik ben heel eerlijk in dingen die ik heb meegemaakt , een ditech met Morini blok IS gewoon slecht , er zijn zoveel problemen mee geweest , en ik als monteur kreeg dus splinternieuwe scooters waarvan benzinepompen het begaven , compressors kapot gingen , gasklephuizen , injectoren bij de vleet , o-ringen van de injectoren helemaal niet over te spreken , cilinders die in 1000km al versleten waren , electronica die moeilijk deden , uitlaat steunen die afknapten (kreeg je voor garantie speciale platen voor) , varioringen sleten in de vario (waardoor de scooter steeds sneller ging lopen) , koppakkingen lek , you name it!

dit zijn dus geen problemen die komen door slecht onderhoud oid...

er zijn scooters waar lastig aan te sleutelen is , en waar dingen vaker aan kapot gaan , daar zijn meestal oplossingen voor , alleen bij Ditech MOET je std onderdelen gebruiken anders werkt het niet..

ik heb echt honderden di-techs gemaakt , er zijn zelfs dealers geweest die ze niet wilden verkopen..

tuurlijk zijn er ook zat waarbij niks mis mee ging , maar als ik het vergelijk met andere types scooters was een Ditech gewoon veel vaker wat mee...

ik heb echt de wereld garantie onderdelen vervangen...

we moesten zelfs nieuwe scooters slopen voor onderdelen omdat aprilia het niet meer kon leveren ...
 
Back
Top