BTC riva injector geen 12V

WilStein

New Member
H! en Help!
Mijn BTC riva uit 2020 heeft steeds weer andere problemen.. wat nu weer:
Ik heb mijn luchtfilter vervangen, geen gekke dingen aan gedaan. Na herplaatsen startte hij niet meer (behalve kort met remmenreiniger) Blijkt uiteindelijk dat de injector continue slechts 0.3V krijgt ipv 12V (ook bij kort draaien met remmenreiniger).
Startrelais klikt, is dus goed, de relais lijken ook goed, Zekeringen goed, stekkers los gehad en schoongemaakt, regelaar doet het,-anders brandden de lampjes door.

Welke techneut heeft een idee? Ik heb een el.schema20220916_160011.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja, ik heb meegekeken, een soort multimeter aan de voor mij onbekende stekker gekoppeld en wat aan knopjes gedraaid. Klaar.
Meisje dat bij ons woont (hij is van haar) stond te dansen van plezier dat het haar opa was gelukt. Nogmaals thx! Weer een heleboel geleerd.
 
Nou, niet opgelost dus. Ze bleek al meerdere keren een vast/warm-loper te hebben gehad waardoor de olieschraapveer gebroken is. Hierdoor veel olieverbruik. Het lijkt of er een sensor in de bak zit. Wel redelijk compressie maar niet starten bij te weinig olie.
Ze heeft inmiddels een andere gekregen; AMG (ook btc). Waar ook al problemen mee zijn (na paar km moet ze om 50 te blijven rijden gas loslaten en weer bijgeven) . Maar daar heeft ze nog 3 mnd garantie. Ik denk dat ik beter de zuiger, cilinder etc had kunnen vervangen ipv inruilen tegen vergelijkbare... We zien wel Ciao!
 
Waar ook al problemen mee zijn (na paar km moet ze om 50 te blijven rijden gas loslaten en weer bijgeven)
Oei, geen goed bericht en dat de nieuwe scooter ook weer nukken vertoont is ook al geen goed vooruitzicht.
Hou ons op de hoogte hoe dit afloopt ?

Mijn zoon had dit inhouden na de eerste beurt van zijn Sym Orbit 3 Euro4 scooter.
Dus ermee teruggegaan en de dag erna was het opgelost.
Helaas was ik er niet bij toen de scooter werd opgehaald en het was mij ook onduidelijk wat er nu precies aan de hand was en hoe men dit heeft opgelost, helaas.
 
Same deal here!
@Ihsan00 , misschien even een eigen draadje aanmaken want "the same deal here" is wel een beetje kort door de bocht?

Dus je hebt ook diverse warmlopers gehad, schraapveren gebroken en een ontregelde ecu???

Stel de scooter even voor en wat je er allemaal aan gedaan hebt.
Heb je hem zo gekocht of wanneer begonnen de problemen?
Welke problemen ervaar je?
Wat heb je al gecontroleerd/gemeten en wat waren de resultaten, etc, etc.....?
 
@Ihsan00 , misschien even een eigen draadje aanmaken want "the same deal here" is wel een beetje kort door de bocht?

Dus je hebt ook diverse warmlopers gehad, schraapveren gebroken en een ontregelde ecu???

Stel de scooter even voor en wat je er allemaal aan gedaan hebt.
Heb je hem zo gekocht of wanneer begonnen de problemen?
Welke problemen ervaar je?
Wat heb je al gecontroleerd/gemeten en wat waren de resultaten, etc, etc.....?
Ik heb na veel moeite achterhaald dat de storing waarschijnlijk in de CPS (Crankshaft Position Sensor) zit. Als de ECU niet de positie weet injecteert hij natuurlijk niet. Die connector van de CPS is zo fragies dat als je er zachtjes aan tikt de scooter gelijk weer uitvalt! Waar kan ik een replacement krijgen?
 
Back
Top