eej ff snel een vraagie...

sMEgMEt

Well-Known Member
Kan je voor je transmissie-olie gewoon je olie gebruiken, die je ook als je gewone olie gebruikt? Het lijkt mij wel, maar ik wil het ff zeker weten...
 
Advertisement - register to remove this

Hej Smegma
wink.gif
wat bedoel je met 'gewone olie'?
 
als jij gewoon je olie bedoel die je in je olie tank gooid....nee je moet transmissie olie hebben en geen 2 takt verbranding olie....lijkt mij vrij logisch...
 
De olie voor je vertanding heeft namelijk hele andere eigenschappen dan olie voor je motor.
 
Nou olie is olie, maar tohc zou ik het wel ff vervangen, 2takt heeft te maken met verbranding enzo he... Ik heb het ooit ook zo bijgevuld, ik heb er iets van een maandje mee gereden, maar ga gewoon ff naar je dealer, en haal daar voor maar fl. 4,50 zo'n flesje. Kost geen drol.

SvR
 
Ik was er al bang voor.

Nou ff snel naar de scootdealer en nieuwe halen... JONGENS BEDANKT

eerst lege flessen zoeken uiteraard

[This message has been edited by sMEgMEt (edited 09 July 2001).]
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Nou olie is olie, maar tohc zou ik het wel ff vervangen, 2takt heeft te maken met verbranding enzo he

SvR

Dames en heren, ik wil u even meedelen dat meneer Sjoerdo zojuist de domste opmerking allertijden heeft gemaakt...

tss, olie is olie, je weet niet waar je het over hebt man
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Dames en heren, ik wil u even meedelen dat meneer Sjoerdo zojuist de domste opmerking allertijden heeft gemaakt...

tss, olie is olie, je weet niet waar je het over hebt man


Gelukkig ken ik geen Sjoerdo...
wink.gif


Olie om te smeren bedoel ik dus, of je nou je tandwielen met 2takt olie of kettingolie of vertanidgsolie in smeert, vet wordt het allemaal en smeren doet het allemaal, dus ik denk neit dat ik deze titel waard ben!

SvR
 
Originally posted by Sjoerdyo:

Gelukkig ken ik geen Sjoerdo...
wink.gif


Olie om te smeren bedoel ik dus, of je nou je tandwielen met 2takt olie of kettingolie of vertanidgsolie in smeert, vet wordt het allemaal en smeren doet het allemaal, dus ik denk neit dat ik deze titel waard ben!

SvR

mmm....waarom zijn er dan zoveel verschillende soorten olie??? geloof me iedere olie heeft zo z'n eigen werking....
 
Juist...je gaat toch ook geen zonnebloem olie erin gooien?

Ik heb hier hele boeken voor met gelul over olie, niet echt interesant, maar als je zo blijft blaten willik wel een stukkie over tikken...
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Juist...je gaat toch ook geen zonnebloem olie erin gooien?

Ik heb hier hele boeken voor met gelul over olie, niet echt interesant, maar als je zo blijft blaten willik wel een stukkie over tikken...


Wat ik hiermee wil zeggen is alleen dat het vor het smeren niet heel veel verschil uitmaakt, tuurlijk je moet zo niet gaan rondtuffen maar het kan best effe, het zal niet meteen kapot gaan ofzo, het smeert wel eventjes goed, maar op den duur zal natuurlijk de ervoor ontwikkelde olie de beste resultaten maken.

Verder maken ze natuurlijk niet voor niets verschillende soorten olie, maar je moet het nou ook weer niet zo heel nauw nemen. Het kan best ff...

Ik ben het levende bewijs
smile.gif
...

SvR
 
Ja volgens mij zijn al die verschillende olies omdat ze gewoon willen dat je meer produkten gaat kopen, de 1 weer dikker dan de ander en hittebestendiger, allemaal blaat, gewoon meer of minder verdund met water!
smile.gif


Hee als we toch off-topic gaan:
nu met die synthetische olie is het lastig te zien welke kleur mijn boegie heeft want er zit helemaal geen aanslag op, niet bruin, niet zwart, niet wit, gewoon nog als nieuw, en heb er al iets van 40km mee gereden.... naja, zal wel goed zijn dan toch?
 
Nee, ik heb geen zin om hier hele verhalen te gaan op te schrijven terwijl die jongen toch wel denkt dat ie gelijk heeft....net als met een bougiestop.

Je zoekt het maar uit....

[This message has been edited by Hebo_NRG (edited 10 July 2001).]
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Nee, ik heb geen zin om hier hele verhalen te gaan op te schrijven terwijl die jongen toch wel denkt dat ie gelijk heeft....net als met een bougiestop.

Je zoekt het maar uit....

[This message has been edited by Hebo_NRG (edited 10 July 2001).]

frown.gif
Owkee...
frown.gif


Ik kan me idd nog wel verhalen over benzine, vario's e.d. herinneren...
tongue.gif
wink.gif
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Juist...je gaat toch ook geen zonnebloem olie erin gooien?

SHIT!! En ik maar denken wrom ie telkens vastliep..

------------------
Aprilia SR50 LC.. DR 70cc Tuned, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm, Malossi Multivar/Ventilvar, Polini V-Snaar, Malossi Filteremelent, Malossi Fly Clutch & Tecnigas Next..
 
Back
Top