This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Edslet's 200cc 4t Gilera ICE

He Ed, ik zou het zadel gewoon bekleden of een normaal zadel nemen, deze afwerking achter lijkt nergens op Verder wel heel tof project, je had het frame eigenlijk is moeten laten keuren bij de RDW, dan is die een legale motor.
Wat is zo'n cilinder lang trouwens, steekt bijna je frame in lijkt wel, lekker kut sleutelen vind ik dat
 
een brommer kan je niet als motor laten keuren, en al helemaal niet met een los frame
Vind het zadel zelf ook 3x niks, maar dat is nog niet de 1ste prioriteit
En de cilinder is niet super lang, maar de kop steekt nogal uit, dus om de cilinder of de kop eraf te halen moet het blok er onder uit..


Ben vanmiddag nog ff bezig geweest met een veerophanging,
wat buizen op maat gezaagd en pasgemaakt.
Binnenkort vastlassen en een veertje uitzoeken die er tussen past.

 
vind het wel een supervet idee om iets met een groot 4 takt blok ineen te steken en dan nog onder een ice :~ ga deze verder volgen ben echt benieuwd :W
 
Je bent weer leuk bezig Ed!

Ik vind dat veersysteem er wel erg massief uitzien, en denk je dat dat zo genoeg stevigheid geeft? Kan je niet beter eerst een veer uitzoeken en daarna de ophanging maken?

Verder ziet het er weer goed uit, jammer dat je door de ophanging je mooie achtervelg niet goed ziet!
 
Volgens mij kan dat, alleen moet je dan de brommer importeren naar Nederland. En dan als motorfiets.
 
Edslet. said:
Maybe i will be @ SA WE next year if the machine gives enough power,
i don't want to stand there as jan with te short backname.

Power is relative. Just remeber not to put 9 (!) 7.5 grams rollers in your vario if it drives the best with 3 9.2 gram rollers. That will disappoint you a bit i would think. But then again. Think about all the germans that you will humiliate with only "14 HP", blasting past them with more than 140 + km/h

And again. 14 hp at aprox 6.000 rpm isn't that bad any whay.
 
ik zou gewoon 2 veren pakken zoals het origineel zit, of kan dat niet omdat de scooter te smal is ? vind dit niet echt een mooie oplossing met die buizen zo(weet is pas de beginfase ervan)
 
Ja ik krijg binnenkort 2 originele beverly 500 schokbrekers,

bij het lassen is het ook aardig krom getrokken, dus ik weet niet of ik het zo ga doen..
 
met een elektrisch apparaat:+
en 1mm dun staal gaan niet samen..

Vandaag nog wat spullen binnen gekregen:



Malossi nokkenas, lager voor support bracket en een nieuw 125cc vliegwiel om een rotor van te maken.