This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Edslet's 200cc 4t Gilera ICE

Ben benieuwd of er een verbetering komt tov een origineel blok.

Dat weet ik wel zeker. Grotere CV carb + snelle nokkenas + open pijp + hogere compressie is altijd meer vermogen.

Gisteren heb ik effe 4 keer snel gas gegeven en alleen de ontsteking staat nu min of meer goed. Ding loopt nog veel te arm met A/F van 16 ofzo, en geeft bij 8000 toeren (1500 te weinig met de nokkenas en pijp) al 13,5 pk aan het wiel.
Dus die gaat echt wel naar de 20 of er overheen hoor
 
:W Vet speelgoed zeg Echt enorm gaaf om te zien dat daar nu ook eindelijk eens leuke vermogens worden gehaald
 
ziet er goed uit, mooie demper!

wel handig dat je standaard de grond niet raakt zonder hout, wordt dit nog aangepast?
 
erg vet project!! alleen had ik graag een lekker grote demper derop gezien.. hij doet een beetje iel af zo.
 
@D.J

Tanx, vermogen gaat denk ik wel goed komen, en er zijn nog uitbreidmogelijkheden


@jordi:
De standaard moet ik nog wat op verzinnen, dit is nog de originele vespa ET standaard voor 10 inch wielen, maar ik denk 1 van een nexus (14inch) beter zal passen kwa lengte, en anders las ik hier 2 pijpjes tussen.

@maikel:
Ja, de elektrische start en waterpomp zijn ook nog via een relais geschakeld, dus dat is ook nog allemaal extra draden voor derbij.

@maick:
op een 200cc hoort toch geen hayabusa demper man, das geen postzegel

Bedankt voor de reacties allemaal:winner:
 
Malossi vario aangeschaft



Ook nog ff het ding warmgedraait en de olie ververst.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=73ywZvmvsIg"]YouTube- Gilera ice 200cc stationair draaien[/ame]
 
wat draait een 4t toch veel soepeler dan een 2t!
super netjes project! ben benieuwd naar het koppel pk's
weet je ook hoeveel koppel het standaard blok heeft?

Gr,
 
@herke:

Nog niet, achterrem moet nog even ontlucht worden en de zuigers zitten volgens mij ook nog een beetje vastgerot, dus die moet ook nog even uit elkaar gehaald worden.
En dan verder nog een paar kleine dingetjes voordat ik er een stukkie mee ga rijden.

@HanV:
Tanx koppel van het standaard blok zou ik niet weten, fabrieksspecificaties geven altijd het moment op de krukas weer, dus daar kan je ook niet echt van uit gaan.

Nog wat filmpjes:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=7Uijz85k5rU"]YouTube- Ice 200cc testbank[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=5kSmjeodGD8"]YouTube- gilera ice[/ame]
 
geluid op de filmpjes is nog niks bij de herrie in het echt

Ik heb de middenbok ondertussen ook al even gefixt, ik had eerst een runner middenbok gehad van iemand, maar die was ook nog 5cm te kort, dus die heb ik door de midden gezaagd en 2 busjes tussen gelast:




Ice+straatscooter:
 
De Achterkant ziet er echt bruut uit.
ben beniuwd naar de voorkant. ga je een standaart ICE kap erop doen.?
 
hij had toch die L&M voorkap of zag ik dat nou verkeerd?
of was dat nou een zelfbouw voorkap van een orginele ice?
verder super vet ed.. kriebelt het nou niet om even een rondje te rijden met dit weer of is dat al gebeurd ?
 
ik heb een L&M kap inderdaad,
Net nog even de achterrem ontlucht, waarbij de ontluchtingsnippel op de banjo ook nog is gaan lekken, dus kon alles weer opnieuw gedaan worden.

Dan nog even de schakelaars in de stuurkap bouwen, en een accubakje maken en dan kan ik een rondje gaan vlammen.
 
Hoe gaat het nu met de ice?
heb je al gereden?:~
Vind het echt een vet ding, ben benieuwd hoe zoiets rijd:winner: