ECU begrenzing

Brunodehulster

New Member
Ik heb recent een caferacer aangeschaft
ARCHIVE 50CC caferacer EURO 4 4takt
1000km
en ben de eerste eigenaar
Ik wil graag mijn brommer opvoeren maar na lang zoeken op het internet vind ik maar niks over hoe je deze brommer moet opvoeren hij lijkt erg op de mash 50.
Mijn brommer werkt met een cdi en een ecu ik heb de cdi vervangen door een onbegrensde cdi maar veel verschil merk ik niet normaal ging hij 49-50 op te teller maar met de nieuwe cdi is dat 50-55 ik heb ook een carbu van 20mm zitten en het gat van de isolator is zeer groot het blok is een honda imitatie blok. Heeft iemand enig idee op wat deze brommer nog begrensd kan zijn of kan hij gewoon niet sneller ?
UPDATE: zou het intressant zijn om er een 70cc cilinder op te zetten met 70cc piston en zou ik dit er zo in kunnen steken of moet ik dan een andere ecu ? en heeft iemand enig idee of er een onbegrensde ecu bestaat waarmee mijn brommer 60 haalt ?
 

Attachments

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Manu76

Custom R
Ik ben al langer in de weer met het ecu verhaal.

De snelheid is dus "softwarematig ingesteld/ begrensd.

In mijn ogen kun je heel weinig met een euro 4 brommer. Ik heb er ook één. Vaste top van 54km/U.

Ik zou ook nooit meer een euro 4 willen.

Wel een hele knappe brommer. Mooi! Daar ga je chickies mee scoren. ;)

Heeft zo'n brommer nog wel een buddy bak? Of is het allemaal zadel.
 

Brunodehulster

New Member
Ik ben al langer in de weer met het ecu verhaal.

De snelheid is dus "softwarematig ingesteld/ begrensd.

In mijn ogen kun je heel weinig met een euro 4 brommer. Ik heb er ook één. Vaste top van 54km/U.

Ik zou ook nooit meer een euro 4 willen.

Wel een hele knappe brommer. Mooi! Daar ga je chickies mee scoren. ;)

Heeft zo'n brommer nog wel een buddy bak? Of is het allemaal zadel.
heb een heel klein vakje aan de rechterkant onder het logo archive maar meer niet
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Een zeer kleine ruimte net genoeg plaats om papieren in te steken
Volgensmij heb je 2 accounts xD

Ik weet toevallig dat er ook een 125cc versie is.
Als je kijkt naar een Orion RX50 (Euro 4) met een ECU kan deze ook niet opgevoerd worden. De dealer geeft je wel een mogelijkheid om er een 125cc blok eronder te gooien die maximaal 85 loopt, misschien wel harder.
Misschien daar naar kijken?

Een 70cc zal maar een minimale effect hebben op zo'n brommer.. misschien een winst van 5km met de juiste verhoudingen.

Btw, erg leuk ding :)

edit:
Zijn de mash en de achive cafe racer BIJNA niet soortgelijk? Want bij een Mash kan je een draadje door knippen om harder te lopen vgm.
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Ok! Thanks.

Ik ken ook niet alle modellen namelijk en leeftijd speelt ook mee.

Ik ben nog uit de tijd van:

Yamaha dt50
Honda mits
Ohja, en een gammele puch. :)
Ook gewoon leuke brommerts, goed om op te voeren ook.
Jammer dat de maatschappij dat steeds moeilijker maakt wat wel te begrijpen is..
 

Manu76

Custom R
Ook gewoon leuke brommerts, goed om op te voeren ook.
Jammer dat de maatschappij dat steeds moeilijker maakt wat wel te begrijpen is..
Helaas had ik toen 0% verstand van brommers laat staan opvoeren. Nu zit ik qua kennis op 1%. ;) haha

Ach ik blijf me verbazen over wat ik tegenkom bij scooters.

De sachs waar ik mee bezig ben is ook weer heel anders.gashendel zit niet op de carburateur zoals je zou verwachten.

Ik hou wel van uitdagingen. Heb de sachs als min of meer een afgedankt verroest onding aangeschaft.

Pratend krijgen is de uitdaging! De rest komt nog.

Zat een zak onderdelen bij dus moet ik ook nog puzzelen. Maar we zullen zien...

De winter is nog lang en alles staat netjes buiten een droog...
 

brunooeno

New Member
Volgensmij heb je 2 accounts xD

Ik weet toevallig dat er ook een 125cc versie is.
Als je kijkt naar een Orion RX50 (Euro 4) met een ECU kan deze ook niet opgevoerd worden. De dealer geeft je wel een mogelijkheid om er een 125cc blok eronder te gooien die maximaal 85 loopt, misschien wel harder.
Misschien daar naar kijken?

Een 70cc zal maar een minimale effect hebben op zo'n brommer.. misschien een winst van 5km met de juiste verhoudingen.

Btw, erg leuk ding :)

edit:
Zijn de mash en de achive cafe racer BIJNA niet soortgelijk? Want bij een Mash kan je een draadje door knippen om harder te lopen vgm.
De mash lijkt zeer op Mijn brommer zelfde motorblok/uitlaat en frame bijna identiek
Maar helaas werkt dat draadje doorknippen niet
 
Advertisement - register to remove this
Top