Brunodehulster

New Member
Ik heb recent een caferacer aangeschaft
ARCHIVE 50CC caferacer EURO 4 4takt
1000km
en ben de eerste eigenaar
Ik wil graag mijn brommer opvoeren maar na lang zoeken op het internet vind ik maar niks over hoe je deze brommer moet opvoeren hij lijkt erg op de mash 50.
Mijn brommer werkt met een cdi en een ecu ik heb de cdi vervangen door een onbegrensde cdi maar veel verschil merk ik niet normaal ging hij 49-50 op te teller maar met de nieuwe cdi is dat 50-55 ik heb ook een carbu van 20mm zitten en het gat van de isolator is zeer groot het blok is een honda imitatie blok. Heeft iemand enig idee op wat deze brommer nog begrensd kan zijn of kan hij gewoon niet sneller ?
UPDATE: zou het intressant zijn om er een 70cc cilinder op te zetten met 70cc piston en zou ik dit er zo in kunnen steken of moet ik dan een andere ecu ? en heeft iemand enig idee of er een onbegrensde ecu bestaat waarmee mijn brommer 60 haalt ?
 

Attachments

  • 70891979_505203606691340_697092536673501184_n.jpg
    70891979_505203606691340_697092536673501184_n.jpg
    283.7 KB · Views: 87
  • 74612482_451415842177536_7328551548122824704_n.jpg
    74612482_451415842177536_7328551548122824704_n.jpg
    90.1 KB · Views: 82
  • 76677539_441121149884320_2808392017212604416_n.jpg
    76677539_441121149884320_2808392017212604416_n.jpg
    167.6 KB · Views: 72
  • 78681698_468648350451002_3968240110066991104_n.jpg
    78681698_468648350451002_3968240110066991104_n.jpg
    447 KB · Views: 63
  • 78752190_559584904834004_2933500162527461376_n.jpg
    78752190_559584904834004_2933500162527461376_n.jpg
    380.7 KB · Views: 56
  • Inked77225680_468179057137740_550464350347853824_n_LI.jpg
    Inked77225680_468179057137740_550464350347853824_n_LI.jpg
    397.4 KB · Views: 64
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik ben al langer in de weer met het ecu verhaal.

De snelheid is dus "softwarematig ingesteld/ begrensd.

In mijn ogen kun je heel weinig met een euro 4 brommer. Ik heb er ook één. Vaste top van 54km/U.

Ik zou ook nooit meer een euro 4 willen.

Wel een hele knappe brommer. Mooi! Daar ga je chickies mee scoren. ;)

Heeft zo'n brommer nog wel een buddy bak? Of is het allemaal zadel.
 
Ik ben al langer in de weer met het ecu verhaal.

De snelheid is dus "softwarematig ingesteld/ begrensd.

In mijn ogen kun je heel weinig met een euro 4 brommer. Ik heb er ook één. Vaste top van 54km/U.

Ik zou ook nooit meer een euro 4 willen.

Wel een hele knappe brommer. Mooi! Daar ga je chickies mee scoren. ;)

Heeft zo'n brommer nog wel een buddy bak? Of is het allemaal zadel.
heb een heel klein vakje aan de rechterkant onder het logo archive maar meer niet
 
Een zeer kleine ruimte net genoeg plaats om papieren in te steken

Volgensmij heb je 2 accounts xD

Ik weet toevallig dat er ook een 125cc versie is.
Als je kijkt naar een Orion RX50 (Euro 4) met een ECU kan deze ook niet opgevoerd worden. De dealer geeft je wel een mogelijkheid om er een 125cc blok eronder te gooien die maximaal 85 loopt, misschien wel harder.
Misschien daar naar kijken?

Een 70cc zal maar een minimale effect hebben op zo'n brommer.. misschien een winst van 5km met de juiste verhoudingen.

Btw, erg leuk ding :)

edit:
Zijn de mash en de achive cafe racer BIJNA niet soortgelijk? Want bij een Mash kan je een draadje door knippen om harder te lopen vgm.
 
Ook gewoon leuke brommerts, goed om op te voeren ook.
Jammer dat de maatschappij dat steeds moeilijker maakt wat wel te begrijpen is..

Helaas had ik toen 0% verstand van brommers laat staan opvoeren. Nu zit ik qua kennis op 1%. ;) haha

Ach ik blijf me verbazen over wat ik tegenkom bij scooters.

De sachs waar ik mee bezig ben is ook weer heel anders.gashendel zit niet op de carburateur zoals je zou verwachten.

Ik hou wel van uitdagingen. Heb de sachs als min of meer een afgedankt verroest onding aangeschaft.

Pratend krijgen is de uitdaging! De rest komt nog.

Zat een zak onderdelen bij dus moet ik ook nog puzzelen. Maar we zullen zien...

De winter is nog lang en alles staat netjes buiten een droog...
 
Volgensmij heb je 2 accounts xD

Ik weet toevallig dat er ook een 125cc versie is.
Als je kijkt naar een Orion RX50 (Euro 4) met een ECU kan deze ook niet opgevoerd worden. De dealer geeft je wel een mogelijkheid om er een 125cc blok eronder te gooien die maximaal 85 loopt, misschien wel harder.
Misschien daar naar kijken?

Een 70cc zal maar een minimale effect hebben op zo'n brommer.. misschien een winst van 5km met de juiste verhoudingen.

Btw, erg leuk ding :)

edit:
Zijn de mash en de achive cafe racer BIJNA niet soortgelijk? Want bij een Mash kan je een draadje door knippen om harder te lopen vgm.
De mash lijkt zeer op Mijn brommer zelfde motorblok/uitlaat en frame bijna identiek
Maar helaas werkt dat draadje doorknippen niet
 
Hallo, dit is al een paar maand geleden gepost, maar misschien heb je nog iets aan mijn info. Ik heb ook zo'n brommer, wat ik heb moeten veranderen is:
-cdi
-gasschuif (kan je kopen als je dat intikt op google: gaschuif archive 50cc)
-grotere sproeier ( van archive rond de 82-90, moet je proberen)
-met een andere demper win je ook een 5 tal km/u
-Ik heb ook het netje uit de luchtfilter gehaald en aan de achterkant 10 gaten geboord, alleen het schuim zit er nog in.
Met dit alles rijdt mijn brom nu 70-75 maar dit is met een voortandwiel van 13, met het originele van 14 rijdt hij 80-85 maar trekt opmerkelijk trager op.
 
Hallo, dit is al een paar maand geleden gepost, maar misschien heb je nog iets aan mijn info. Ik heb ook zo'n brommer, wat ik heb moeten veranderen is:
-cdi
-gasschuif (kan je kopen als je dat intikt op google: gaschuif archive 50cc)
-grotere sproeier ( van archive rond de 82-90, moet je proberen)
-met een andere demper win je ook een 5 tal km/u
-Ik heb ook het netje uit de luchtfilter gehaald en aan de achterkant 10 gaten geboord, alleen het schuim zit er nog in.
Met dit alles rijdt mijn brom nu 70-75 maar dit is met een voortandwiel van 13, met het originele van 14 rijdt hij 80-85 maar trekt opmerkelijk trager op.
ha, wat voor demper heb jij gekocht? en weet je ook hoe je e5 zelf kunt ontgrenzen? ik kan het ook bij de dealer doen voor 350 euro maar ik weet bijna zeker dat dat veel goedkoper kan
 
Ik heb recent een caferacer aangeschaft
ARCHIVE 50CC caferacer EURO 4 4takt
1000km
en ben de eerste eigenaar
Ik wil graag mijn brommer opvoeren maar na lang zoeken op het internet vind ik maar niks over hoe je deze brommer moet opvoeren hij lijkt erg op de mash 50.
Mijn brommer werkt met een cdi en een ecu ik heb de cdi vervangen door een onbegrensde cdi maar veel verschil merk ik niet normaal ging hij 49-50 op te teller maar met de nieuwe cdi is dat 50-55 ik heb ook een carbu van 20mm zitten en het gat van de isolator is zeer groot het blok is een honda imitatie blok. Heeft iemand enig idee op wat deze brommer nog begrensd kan zijn of kan hij gewoon niet sneller ?
UPDATE: zou het intressant zijn om er een 70cc cilinder op te zetten met 70cc piston en zou ik dit er zo in kunnen steken of moet ik dan een andere ecu ? en heeft iemand enig idee of er een onbegrensde ecu bestaat waarmee mijn brommer 60 haalt ?
Hallo in heb net dezelfde hoe krijg je de zadel er af en welke cdi moet ik kopen wil dit graag ook doen.
 
Back
Top