drukveer peugeot verticaal 2 takt

junnehj

Member
Wat is een goede drukveer ter vervanging van origineel op peugeot verticaal? blokje is vrij standaard, brom cilinder, standaard uitlaatje (begrensd), wel snor vertanding.

Ik vind op internet wel standaard peugeot dingen of chinese namaak, maar dat is volgens mij allemaal voor peug 4takt/gy6

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

gy6 past ook op peugeot, zelfde diameter veer.

Probleem is je snor vertanding.. Zal die op top nooit rustig mee lopen.

Om dat te temperen zou ik een zwaardere veer nemen en dan bijvoorbeeld 15%

Goud / blauw van polini of een gele van malossi.

Als je een brom vertanding hebt en gaat rustiger op top lopen zou een witte malossi al voldoende moeten zijn.
 
Hij herpakt nog redelijk als hij eenmaal warm is maar niet zo vlot als koud met toeren maken, rolletjes zijn goed, dus denk dat de drukveer slap aan het worden is.

Hij draait inderdaad flink toeren op top, maar ik rijd eigenlijk nooit op topsnelheid.

Word dit minder met een zwaardere veer? Moet dan denk ik ook de rolletjes weer aanpassen toch? lichter of zwaarder daarin gaan?
 
Heb nu een malossi geel geplaatst en ben 1 gram omhoog gegaan in rollen (van 8 naar 9) anders was het echt een vliegmachine met veel toeren maar zonder vooruitgang.

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk. Gelukkig een klein karweitje en een drukveer is ook niet duur, maar had meer verwacht.
 
Back
Top