de kleur is per merk verschillend , aan de kleur kun je per merk zien wat voor sterkt deze is ,bijv. malossi heeft als volgorde van licht naar zwaar (bij minarelli bijv.) wit - geel - rood , wit is net iets sterker dan std , geel is redelijk zwaar , vaak mooi op setups met snelle uitlaat tot aan 70cc setups , rood is erg zwaar en vaak gebruikt op extreme setups , alleen is het nooit exact te zeggen wat voor veer je nodig bent en het is per merk en type ook verschillend.
bij peugeot vervang ik zelf zo goed als nooit drukveren omdat de std veer gewoon behoorlijk sterk is , alleen voor slijtage of wat extremere setups, wil je gewoon de veer vervangen is malossi wit een mooie vervanger.
om het koppelingshuis los te maken moet of een luchtsleutel of een(handmatige) blokkersleutel hebben o de moer los te krijgen.
daarnaast zul je om de veer te vervangen nogmaals een sleutel nodig zijn om de grote moer los te maken waarmee de koppeling vast zit , ik doe het ook wel met een goeie waterpomp tang maar dan wel met beleidt , maar er zijn ook goeie slutels voor wat ik ook aanraadt.
maar let wel op , er staat spanning op dus je moet niet de moer er zomaar afdraaien , anders schiet de koppeling eraf. ik zet m altijd even schuin in de bankschroef en druk m met de andere hand aan , er zijn ook apparaten voor te koop overigens. ook kun je met 2 man het doen , spul op de grond , 1 man de koppeling aandrukken , de andere de moer eraf.