Origineel heb je aan wit 7% meer als voldoende.
Moet ik deze dan absoluut vervangen ?Dat is veelste zwaar een rode drukveer
Origineel heb je aan wit 7% meer als voldoende.
Rood is voor 12500 rpm setups en daarboven. Jou scooter doet hoogstens 7200 rpm met een vrij lage timing.
Scooter reed niet meer en als ik koppeling dicht kneep dat bleef die toe. Heb ook rolletjes vd Vario vervangen en nu rijd hij weer prima met nieuwe drukveerBen ik het niet helemaal mee eens. Die 7% kan ook al te veel zijn bij een standaard originele setup. 22% Is zowiezo veels te zwaar.
Ik had ook een originele setup met standaard drukveer. Die was versleten/gekrompen, Ik had nog een witte veer liggen (+1000 rpm) maar daar mee kwam de scooter nauwelijks vooruit. Ja bij heel veel toeren "liep"" die vooruit.
Toen een nieuwe standaard gy6 veer (was 2 cm langer dan de oude), versleten dus, terug gemonteerd en dat deed het hem.
Maar @takhead waarom wil je de trekveertjes en drukveer vervangen?
ik koppeling dicht kneep dat bleef
Ja ok, maar nu rijd hij (voorlopig) weer normaal, is het dan nodig om het terug uit elkaar te halen of kan ik het zo laten zonder schrik te hebben voor schade ?Ik neem dan aan dat je de poeli dan handmatig hebt ingedrukt? Mede dankzij @Sparky heb ik de koppeling wel eens helemaal uit elkaar weten te halen.
Onder de drukveer ring zitten nog 3 gleufjes met een borg dopje. Die bij mij waren kurk droog. Na schoon maken en nieuw vet erin gleed de poeli geheel weerstandloos weer mooi in en uit. Als een harmonica zeg maar.
Het kan dus meer zijn dan alleen de drukveer op zich.
Je moet het maar weten.
Ps: gaat wel over een gy6.
Ja ok, maar nu rijd hij (voorlopig) weer normaal, is het dan nodig om het terug uit elkaar te halen ?
Ben ik het niet helemaal mee eens. Die 7% kan ook al te veel zijn bij een standaard originele setup. 22% Is zowiezo veels te zwaar.
Ik had ook een originele setup met standaard drukveer. Die was versleten/gekrompen, Ik had nog een witte veer liggen (+1000 rpm) maar daar mee kwam de scooter nauwelijks vooruit. Ja bij heel veel toeren "liep"" die vooruit.
Toen een nieuwe standaard gy6 veer (was 2 cm langer dan de oude), versleten dus, terug gemonteerd en dat deed het hem.
Maar @takhead waarom wil je de trekveertjes en drukveer vervangen?
Ik heb niets veranderd aan de scooter, alles is nog origineel en ik had deze rode veer gekocht op voordracht van een verkoperBij peugeot blok kan het prima. Originele drukveer is net strak genoeg voor een standaard setup.. Daar boven ga je rare toeren verlopen krijgen. Als je met snellere delen gaat werken.. Ook helpt de witte drukveer meer als de standaard vario te hoog toerig opkomt.. Witte drukveer dempt die toeren meer en rijd daardoor een stuk beter.
Ga je er al een sneller uitlaatje erop gooien is die witte drukveer toch al wenselijk om erop te hebben..
Dit heb ik in het verleden allemaal eens getest, en dit is geen zelf verzonnen verhaal wat ik zomaar uit mijn duim hebt gezogen.
Hij rijdt bijna 55 zonder aanpassingen, hij zei dat ik een rode nodig had... Soit als het echt nodig is dan verander ik het terug en bestel een andereSmeerde de verkoper die rode drukveer aan? De slapste was goed als je toch maar 45 rijdt. Maar als het goed is zoals je zegt dan is het goed.
Ga je er al een sneller uitlaatje erop gooien is die witte drukveer toch al wenselijk om erop te hebben