Droom Motor #5

Echt zo dik dat combineren van een oude fiets met nieuwe techniek! Jammer dat ik echt nergens zo'n oude Z1 kan vinden..

en niet duur om na te maken.. Z1 opzoeken en van een XJR1200 voorvork en achterburg.

Screen+shot+2009-11-19+at+9.25.13+AM.png

Screen+shot+2009-11-19+at+9.24.55+AM.png

Last edited:
Jup, vind ik ook het mooist. Als mn Gsxr750 nu naar mn zin en goed rijdbaar is komt er een 'grote' 80-ies fiets zoals een GSX1100 en die ga ik dan upgraden met de spullen die nu uit mn 750 gehaald zijn (USD vork, wielen).

Of toch eerst een streettracker bouwen van een 1-pitter...

Maar vergis je niet, om een fiets zoals die hierboven te krijgen gaat er nog wel aardig wat geld inzitten.

Man man wat een keuze, 80'ies superbike, CB550 cafe racer of een street tracker idd. Tis allemaal gaaf haha.

Opzich is een Kawa Zephyr 1100 nog goed te betalen. USD voorvork en dikke achterbrug is opzich ook wel goed te betalen op marktplaats toch? Weet nooit goed wat zo pas te maken is.

street tracker + 1000, doe ik ook mee :P Dikke tweetakt T500 tracker :~
Ik wil iets bouwen op basis van een LS650 Savage, vind t blok zo tof (650cc 1-cil). Of een Suzuki DR.

Ryca motors doet complete kits, wat natuurlijk absurd is (want veel teveel geld) maar ik vind de looks wel mooi.

Spaakwielen laten maken bij Haan Wheels, andere voorvork/tank/kontje. Blok een beetje modificeren, hoppa.

5655843274_ee1ec312d6_b.jpg

Zij noemen het alleen een caferacer. Ik zou er een breed stuur opzetten en gewoon 17" voor + achter met een andere voorvork (niet de originele).

Jesse, alles is pas te maken. Laatst een handige site gevonden mbt vorkmaten/lagers/etc:
http://www.allballsracing.com/index.php/forkconvertion

Last edited:
Vind die prijzen bij Ryca nog wel meevallen als je ziet wat er bij zit, verzendkosten zullen wel extreem hoog zijn. Zie wel dat ze een scrambler en een street tracker pakket aan gaan bieden :~. Zo'n Savage lijkt me ook wel wat ja, met een Honda mag ik natuurlijk niet met Rene meerijden :| :+

Hehe. Moet alleen ff een keer op zo'n ding rijden om te kijken of ik het blok wat vind. DR big lijkt mij ook leuk om een tracker van te bouwen:

http://thekneeslider.com/archives/2010/08/30/suzuki-dr650-street-tracker/
dr650-street-tracker-2.jpg

Honda heb ik (inmiddels) ook niet zoveel mee, maar nooit gehad eigenlijk. Mooie Yamaha XS650 is ook gaaf, of een kawa.

Ryca is aardig aan de prijs. Denk dat het zelf veel goedkoper bij elkaar te sprokkelen is.

Kijk eens wat er bij zit in het pakket, en wat een moeite je overal voor moet doen als je het zelf doet (geen tijd voor ook)... zie zo'n kant en klaar pakket wel zitten eigenlijk, kant en klaar gepoedercoat en wel 8)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8k8hJWKIVNs"]Kenny Roberts and the Indy Mile (2009) - YouTube[/ame]

dit blijft zo'n kippenvel filmpje... die bike zou ik trouwens zooo graag eens willen testen..

Kijk eens wat er bij zit in het pakket, en wat een moeite je overal voor moet doen als je het zelf doet (geen tijd voor ook)... zie zo'n kant en klaar pakket wel zitten eigenlijk, kant en klaar gepoedercoat en wel 8)
Als je het zo bekijkt. De wielen (achterwiel) moeten nog steeds opnieuw gespaakt worden, al zou syb dat wel kunnen.

Schokdempers is ook makkelijk. Teller kan veel mooier, zitje heb ik iemand voor die hem naar wens kan bekleden. De tank pakken van een ander model.

De handigheidjes, het plaatwerk is denk ik vrij eenvoudig zelf te buigen. Lennart een RVS pijp laten lassen en klaar :W

Klopt, sommige dingen wel van hun, anderen niet. Hopen dat die street tracker een beetje vet is. Zie het wel zitten :P

Back