Dr / Malossi Sport 70cc

Sjeng

Well-Known Member
Ey mensen, hier een vraag waar ik toch wel eens wat goede antwoorden op hoop te krijgen, in de search kon ik er in ieder geval niet al te veel over vinden. Ik wil me binnenkort een 70cc gaan halen voor dagelijks gebruik. Rest van mijn setup is:

Yamaha Aerox
Gianelli Shot
Malossi Multivar
Hebo Verstelbare koppeling

Nu zit ik te twijfelen tussen een DR 70cc en een Malossi Sport 70cc, mijn vraag is nu wat de echte verschillen tussen deze cilinders zijn. Welke cilinder is standaard sneller, hoeveel scheelt het, welke meer tuningspotentie, welke cilinder beste kwaliteit enz enz. Eigenlijk alles z'on beetje Ik wil er dan een 17,5 mm cabarateur bijkopen, zal deze maat voldoen of ga ik er echt veel op vooruit als ik een 19 mm erbij pak? Wil namelijk ook niet z'on benzinemonster hebben aangezien de scooter voor dagelijks gebruik is. Of zal het verschil in gebruik tussen een 17,5 en 19mm net niks zijn omdat het maar 1,5 mm verschil is??
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat de dr wat meer tuningspotentie heeft, en misschien toch nog meer trekkracht onderin, maar de sport behaalt std denk ik hogere top... persoonlijk zou ik voor de dr gaan, en dan tunebeurtje geven, dan is die sneller als de sport, slijtvaster(kenmerk dr) en een sport is dan nog steeds duurder...
19 mm kan, maar 17.5 moet voldoende zijn
 
ik heb op mijn Aprilia Sr een Malossi Sport 70cc met de volgende setup:

Nardo
21mm Carb
Malossi Sport Vario
Rito As

en hij reedt hier zeer lekker mee,de top ligt ongeveer 95 op teller.
en hij heeft ook veel koppel,maar die koppel ligt wel helemaal onderin...met de DR heb ik zelf geen ervaringen mee (naja 50cc DR:d)
 
Een malossi is uit de doos een stuk sneller. Een standaard DR of Top70 is echt niet vooruit te branden, dat zie je zo al aan de vorm van de uitlaatpoort. Super rond van boven dus weinig koppel.
Als je er niets aan wilt laten doen gewoon de malossi kopen.
 
Ik heb momenteel een Aerox met de volgende setup:

DR 70 Untuned
17.5 mm carb
MHR Vario + Ventilvar
Malossi Fly Clutch + Kevlar Belt
Gianelli Shot.

Ik rij +/- 105 op teller. Koppel is erg hoog als je dat vergelijk met een std cilinder en andere uitlaat. DR is goedkoper dan een Malossi Sport en als je hem nog laat tunen zal hij veel beter presteren dan de Sport Tuned. Na het tunen kan je gelijk een 19mm carb nemen. De kwaliteit van de DR is hoger dan de Sport. Hij is meer slijtvaster. De DR heeft meer toekomstig potenties dan de Sport.
 
Waarom zou een DR slijtvaster zijn dan een malossi... Omdat hij standaard zo traag is is hij vrij slijtvast. Ga je hem tunen dan is het natuurlijk snel gedaan met die zogenaamde slijtvastheid. Geen enkele gietijzer die je flink gaat tunen (toeren laat maken) is slijtvast.
 
Ik zou lekker voor die Malossi Sport gaan, zo tunings potent vind ik een DR70 niet, had er zelf ook 1, na tuning ging ie wel ok. Maar een Malossi Sport heeft een veel betere timing dan een DR !

Verder heeft die Malossi Sport een prima Asso zuiger, die een paar malen beter zijn dan een DR zuiger. Zuigerveren weet ik niet, volgens mij gewoon 1 chrome.
 
In de Top cylinders zit ook een betere zuiger dan de DR geloof ik.
Een malossi heeft trouwens ook een super brakke timing, maar de uitlaatpoort is wat groter dus komt het nog wel vooruit.

Ik geloof dat van alle trage 70giets de Top70 wel de beste spoelpoortentiming heeft, maar zeker weten doe ik dat ff niet meer. In elk geval worden ze allemaal voorzien van kut timing of een gemolesteerde uitlaatpoort om het gat naar de Corsa's, DuePlusjes en de Replicaatjes een beetje groot te houden.
 
Originally posted by Aidix
In de Top cylinders zit ook een betere zuiger dan de DR geloof ik.
Een malossi heeft trouwens ook een super brakke timing, maar de uitlaatpoort is wat groter dus komt het nog wel vooruit.

Ik geloof dat van alle trage 70giets de Top70 wel de beste spoelpoortentiming heeft, maar zeker weten doe ik dat ff niet meer. In elk geval worden ze allemaal voorzien van kut timing of een gemolesteerde uitlaatpoort om het gat naar de Corsa's, DuePlusjes en de Replicaatjes een beetje groot te houden.

Timing van een sport blijft brak idd, maar nog niet ZO erg als die van een DR.
 
Originally posted by SRurbanKID
Ik zou lekker voor die Malossi Sport gaan, zo tunings potent vind ik een DR70 niet, had er zelf ook 1, na tuning ging ie wel ok. Maar een Malossi Sport heeft een veel betere timing dan een DR !

.

hier spreek je jezelf eigenlijk wel tegen. dat jouw dr70 tuned niet vet ging zegt meer over je tuner dan over de tunebaarheid van dr.
dat de timing van een dr std wat milder maakt het toch alleen maar meer tuningspotentieel?
de vorm vd uitlaatpoort van een malossi70 vind ik beter.
als ik moest kiezen zou ik duidelijk voor de dr70 gaan.
 
Een standaard Top70 heeft echt geen brakke timing, geloof me. Het hangt wel af van welk blok natuurlijk, maar hier ff een voorbeeldje:

Dueplus vs Standaard top vs Taiwan 70 minarelli LC

gecorrigeerd met zuigerhoogte:

main transfer: 34.2 / 32.4/ 28.1
exhaust: 45.8 / 43 / 37.75
 
ik zou voor de DR gaan, gewoon omdat ie stukken goedkoper is. als je m zelf tuned of een beetje laat aanpassen is er best wat leuks van te maken.. en zelfs dan zit je nog onder de prijs van de malossi sport
 
Moet het 'vet hard' gaan dan of is het ook leuk als je er nog een beetje normaal mee kan rijden?
Trouwens wat is 'vet hard', mijn Leon gaat 230...

Ik vond van alle cylinders die ik gehad heb de Top70 tuned het best rijden. Zeker niet het snelst, maar hij loopt overall wel het best. Goed koppel en vermogen, en overal mooi draaien zonder extreme pieken.
 
De Malossi sport is op scootparts 40 euro duurder even voor de duidelijkheid. Die 40 euro zal ik eigenlijk niet zo mee zitten omdat het toch van mijn verjaardagsgeld wordt gekocht. Dus daar hoef ik even niet zo op te letten.
 
Originally posted by Sjeng
De Malossi sport is op scootparts 40 euro duurder even voor de duidelijkheid. Die 40 euro zal ik eigenlijk niet zo mee zitten omdat het toch van mijn verjaardagsgeld wordt gekocht. Dus daar hoef ik even niet zo op te letten.

tunen is 50 euro en dan heb je een VEEL vettere cilinder, die minder slijt(ivm afwerking) en veel beter bij de rest van je setup was.
...
 
Ik zou echt wel voor de DR gaan,

mijn setup (aerox):
dr70cc
dr vario
tp krukas
malossi kevlar v-snaar
terug std uitlaat

en top is 95 en trekt toch wel zeer goed op. en is in mijn geval heel laag toerig, wat ook zeker niet negatief kan zijn voor belasting van krukas en lagers enz.


enneuh kevin?! meen je dit dat je top slechts 95 is met deze setup? lijkt me toch geen hoge top voor jou setup hoor.

Originally posted by Kevin
ik heb op mijn Aprilia Sr een Malossi Sport 70cc met de volgende setup:

Nardo
21mm Carb
Malossi Sport Vario
Rito As

en hij reedt hier zeer lekker mee,de top ligt ongeveer 95 op teller.
en hij heeft ook veel koppel,maar die koppel ligt wel helemaal onderin...met de DR heb ik zelf geen ervaringen mee (naja 50cc DR:d)
 
Back
Top