afstelling type 3 malossi sport 70cc

Lorenzo074

New Member
ik heb een type 3 70cc:
malossi sport 70cc sito plus malossi vario 6.4-6.5g rollen
polini omega zilveren trekveren malossi gele drukveer
17.5 dell carb
brom vertanding
voor de rest niks belangerijks alles orgi hij loopt nu ongv 80 gps dat vind k wel snel genoeg (mag iets sneller als het nodig is voor meer kracht of iets)
maar mijn vraag is hoe kan ik meer kracht uit deze setup halen en zorgen dat die lang mee gaat want k onderhoud m goed kwa olie euro 98 nieuwe bougie wnr nodig etc maar weet niet prcs wat ik aan de afstelling kan veranderen om hem meer kracht te geven
 
Advertisement - register to remove this

het is een piaggio blok maar heb al paar dingen geprobeerd kwa drukveer en de blauwe van polini deed het het beste kwa top maar dat verschilde ook maar 2 kmh gps heb nu malossi geel polini blauw en malossi paars geprobeerd allemaal met 7.2 gram rolen en hij maakt nog steeds overtoeren bovin in tips?
 
het is een piaggio blok maar heb al paar dingen geprobeerd kwa drukveer en de blauwe van polini deed het het beste kwa top maar dat verschilde ook maar 2 kmh gps heb nu malossi geel polini blauw en malossi paars geprobeerd allemaal met 7.2 gram rolen en hij maakt nog steeds overtoeren bovin in tips?
malossi geel en polini blauw zijn hetzelfde. 7,2 gram is veels te zwaar, ga eerder naar 5 gram met een malossi witte drukveer. heb je nog steeds de sito? dan zou ik 6gram ongeveer monteren. en die overtoeren bij welke snelheid doet ie dat?
 
Ik heb de malossi witte drukveer met 6.5 gram rollen geprobeerd en hij had veel minder power en hij maakte nog meer overtoeren toen nog geprobeerd met 7.2 gram rollen en nog steeds boven in overtoeren
 
Ik heb de malossi witte drukveer met 6.5 gram rollen geprobeerd en hij had veel minder power en hij maakte nog meer overtoeren toen nog geprobeerd met 7.2 gram rollen en nog steeds boven in overtoeren
Je zit veel te zwaar, bestel een afstelsetje en ga eerst maar eens proberen rond de 4 of 5. Als hij dan nog overtoeren maakt ga je lager. Als hij een hele lage top heeft ga je wat zwaarder. Beetje proberen. Je kan uiteindelijk ook mengen met rollen. Dus bijv 3 rollen van 5 gram en 3 van 4,5
 
Dus ik moet nog lichter in rollen gaan met een witte drukveer? Ik dacht met lichtere rollen gaat die meer toeren maken en heb je vaak ook minder koppel maar ik ga het proberen ik heb Vgm nog 5.5 gram rollen en dan zet ik de witte drukveer met 5.5 gram rollen
 
Back
Top