jeroenaerox said:dr70, yasuni R, 17,5 carb, 0.30mm carbon membraanplaatjes, malossi multivar en mhr ventilvar, mhr delta clutch, malossi kevlar v-snaar
mijn ontsteking is gewoon standaard, en ik heb er niet mee liggenknoeien. ik rijd ook met standaard luchtfilter maar dan zonder prop
melf #50 said:mja , je moet wel de setup gaan aan passen aan de tuning , het is niet zo dat als je de cilinder tuned dat ie dan sneller loopt , zo simpel is tuning niet.
Het geheel , de samenstelling van onderdelen etc.
de timing van de cilinder heeft invloed op verschillende dingen , zo moet de uitlaat bij de timing passen , ga je nu de cilinder hoogtoeriger maken kan het zijn dat de uitlaat niet meer goed functioneerd op die timing. een R is dan ook niet meteen een uitlaat voor getunede cilinder , ga je m licht tunen zou ik aan een shot denken , ga je verder aan iets hoogtoeriger als Evo70 pijp. , dan krijg je al een heel ander geheel.
verder kun je er een zuiger in zetten met 1 veer ,de spoelpoorthoogte goed zetten , uitlaatpoort kan makkelijk op 190 graden staan , ik zou niet breder gaan btw. verder zou je er een 19mm carburateur op kunnen zetten.
en heb je nog geen andere overbrenging?
jeroenaerox said:mijn vertanding is nog standaard, maar dat heeft tog niet zoveel zin met deze stetup ?
Spasta said:met overbrenging bedoeld hij overrange poulies, koppelinghuis, vario, ... blablabla
(mhr overrange set bv waar vario, halfpoulie, v-snaar, poulies in 1 set zitten)
Spasta said:met overbrenging bedoeld hij overrange poulies, koppelinghuis, vario, ... blablabla
(mhr overrange set bv waar vario, halfpoulie, v-snaar, poulies in 1 set zitten)
jeroenaerox said:ow, ik heb dit verkeerd begrepen omdat ik mijn´overbrenging´al een keer vermeld heb: malossi sport vario, mhr halfpoulie, malossi kevlar v-snaar, en een delta clutch.
maar iedere tuner heeft het ooit moeten leren, en mijn vraag is hoe hebben jullie dit gedaan en kan ik dit doen. ik heb al wat geexperimenteert met ouwe tomos cilinders. en dit heeft eigenlijk alleen maar goeie resultaten opgeleverd. ook mijn scooter cilinder heb ik al een keer netjes afgewerkt, en de uitlaatpoort iets bijgewerkt. maar niet veel.
melf #50 said:nee, dat is de aandrijving , ik bedoel met overbrenging de tandwiel verhouding in de reductiekast...
met een 70cc is het verstandig om een langere overbrenging te plaatsen omdat de std set te kort is en zo op ongeveer 3/4e snelheid dan al teveel toeren gaat maken en dan ipv de kracht in snelheid om te zetten het juist alleen maar teveel toeren gaat maken en afbouwt , je komt boven je powerband en thermisch word het er ook niet beter op (variosysteem word warmer)
Sander said:
melf #50 said:en als je tuning niet ziet zitten kun je altijd nog tuinieren met Graham Bell